فروشنده شدن در دیجی کالا یا راه اندازی سایت فروشگاهی ؟

فروشنده شدن در دیجی کالا یا راه اندازی سایت فروشگاهی ؟

در این مقاله به این موضوع پرداخته شده است که فروشنده شدن در دیجیکالا و یا راه اندازی سایت فروشگاهی هر کدام چه مزایا و معایبی دارند

اشتراک گذاری

کل بازدیدها : ۱,۰۴۷بازدید های امروز : ۱

فروشندگی در دیجی کالا یا سایت فروشگاهی

امروزه روز تمایل افراد به خرید اینترنتی و همچنین وجود زیر ساخت های لازم برای فروش آنلاین افراد زیادی را به سمت خرید به صورت اینترنتی از سایت ها یا شبکه های مجازی سوق داده است از همین رو برای اینکه فروش بهتری را تجربه کنید و کسب و کار ما به کسادی نخورد و از رونق نیوفتد ناچارید که دیر یا زود شما نیز وارد دنیای آنلاین برای فروش و کسب درآمد بشوید .
حال شما چندین راه برای فروش اینترنتی دارید که یکی از آنها فروش مستقیم از طریق خودتان است که شامل سایت فروشگاهی یا شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام میشود یا استفاده از سایت های واسطه ای همچون برند بزرگ دیجی کالا . که در این مقاله قصد داریم به این موضوع به طور کامل بپردازیم که فروشنده شدن در دیجی کالا بهتر است یا راه اندازی سایت فروشگاهی .
پس اگر شما نیز به دنبال پاسخ این سوال هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید

سازو کار سایت دیجی کالا

قطعا با برند دیجی کالا آشنا هستید و به احتمال بسیار زیاد نیز از این سایت خرید داشته اید ، این سایت به اصطلاح یک مارکت پِلیِس است یعنی مکانی برای فروشنده های مختلف که اجناس خود را به فروش برسانند . در این سایت تقریبا تمامی دسته بندی محصولات وجود دارند و شما هر کالایی را میتوانید به فروش برسانید ، دیجی کالا تمام مراحل دریافت وجه و ارسال اجناس از انبار خود تا دست خریدار را مدیریت می نماید و شما نیازی با انجام این مراحل ندارید فقط بایستی کالای فروخته شده را به انبارهای دیجی کالا و طبق قوانینی که دارند تحویل بدهید .
از هر فروش شما دیجی کالا درصد و مالیات بر میدارد و میزان درصد نیز بنا بر دسته بندی محصولات شما متفاوت است .

مراحل فروش در سایت دیجی کالا

برای اینکه در سایت دیجی کالا بتوانید تبدیل به یک فروشنده شوید بایستی ابتدا وارد این سایت و قسمت فروشنده های دیجیکالا یا این لینک شوید و سپس اکانتی بسازید و اطلاعات مورد نیاز را به طور کامل پر نمایید .

بعد از اینکه اطلاعات شما تکمیل گشت نوبت به آموزش فروش در دیجی کالا خواهد رسید که شامل یک جلسه آموزشی در زمان و مکانی می باشد که به شما اعلام خواهد شد . بعد از شرکت در این جلسه پنل شما فعال خواهد شد ومیتوانید محصولات ، اطلاعات و تصاویر خود را در پنل تان برای نمایش در سایت قرار دهید تا در معرض دید خریداران قرار بگیرد .

بعد از اینکه محصولات شما به فروش رسید حال بایستی طبق قوانین دیجی کالا آنها را بسته بندی نموده ، بارکد بزنید و به انبارهای مشخص شده برسانید تا به دست خریداران برسد ..
دریافت درآمد هم طی فاصله زمانی ۱۵ روز تا یکماه به حساب شما منتقل خواهد شد

آیا فروشندگی در دیجی کالا درآمد خوبی دارد ؟

کاملا بدیهی است که انتظار داشته باشید تعداد بالایی از محصولات شما در سایت دیجی کالا به فروش برسد ، زیرا که این سایت واقعا دارای فروش بسیار بالایی می باشد و به نوعی یکتازه فروش آنلاین در کشورمان می باشد .
اما چندین مشکل برای درآمد بالا در این سایت وجود دارد .
۱ - رقابت بسیار زیاد روی محصولات مختلف و وجود چندین فروشنده برای آن محصول که سبب می گردد برای اینکه فروشنده برگزیده باشید قیمت های بسیار نازلی را در نظر بگیرید .یعنی فروش محصول با سود بسیار اندک در بسیار یاز محصولات
۲ - پیرو حاشیه سود اندکی که بایستی در نظر بگیرید میزان درصد دیجی کالا ، مالیات و هزینه ارسال را نیز بایستی در نظر داشه باشید که از سود اندک شما کسر خواهد گردید .
همین موضوع حاشیه سود بسیار پایین این سایت سبب گردیده که افراد زیادی به سمت طراحی سایت فروشگاهی و فروش به طور مستقیم را در پیش بگیرند .

معایب و مزایای همکاری با دیجی کالا

در این قسمت قصد داریم مزایا و معایبی را که فروشنده های دیجی کالا با آن مواجه میشوند را طی تحقیقاتی که با فروشندگان آن داشته ایم بیان کنیم

مزایا :

  • عدم متحمل شدن هزینه های بازاریابی یا تبلیغات
  • عدم نیاز به مکاکله با مشتریان یا پشتیبانی آنها
  • فروش عالی به خصوص در محصولاتمنحصربفرد و تولیدی
  • ارائه آموزش های با کیفیت جهت فروش بیشتر شما از سوی دیجیکالا
  • عدم نیاز به پرداخت هزینه های راه اندازی سایت ، هاست ودامنه و ...

معایب و مشکلات :

  • حاشیه سود بسیار پایین در بسیاری از محصولات
  • رقابت سنگین فروشنده ها در برخی از دسته بندی ها
  • پورسه پیچیده تحویل اجناس به انبار دیجی کالا
  • مرجوع بدون دلیل بسیار از اجناس
  • پرداخت بلند مدت درآمد کسب شده از محصولات

مزایای داشتن سایت فروشگاهی

بر خلاف سایت دیجی کالا با راه اندازی سایت فروشگاهی شما مدیریت کامل فروش را به دست خواهید گرفت و میتوانید کاملا آزادانه محصولات خود را بدون قوانین سفت و سخت دیجی کالا به فروش برسانید و درآمد خوبی را نیز کسب نمایید .
روش های زیادی هست که شما از طریق آنها میتوانید سایت خود را به مخاطبان احتمالی خود در سراسر ایران یا حتی خارج از کشور نمایش دهید تا فروش بسیار خوبی را تجربه نمایید .
اگر برایتان سوال است که در حوزه شما سایت فروشگاهی مناسب هست یا خیر کافیست برخی از محصولات خود را در گوگل سرچ نمایید تا ببینید که رقبای شما تا چه حد فعال هستند در این حوزه

با داشتن سایت فروشگاهی شما با یک برنامه درست و اجرای تبلیغات هدفمند میتوانید تبدیل به یکی از بهترین برند ها در حوزه کاری خود شوید .

طراحی سایت فروشگاهی وردپرسی فروشنده شدن در دیجی کالا یا راه اندازی سایت فروشگاهی ؟

هزینه های راه اندازی سایت فروشگاهی

برای راه اندازی سایت فروشگاهی شما روش های متفاوتی را میتوانید انتخاب کنید که بالطبع هر کدام هزینه ی متفاوتی را می طلبد ، اما اگر قصد راه اندازی با سیستم قدرتمند وردپرس را داشته باشید که حتی با آنها میتوان سایت هایی مشابه دیجی کالا را راه اندازی و طراحی نمود میتوانید به صفحه " خدمات طراحی سایت فروشگاهی " این مجموعه مراجعه نمایید و از قیمت های به روز و شرایط سایت مطلع گردید .
علاوه بر هزینه راه اندازی سایت دو هزینه دیگر نیز لازمه کار است که بایستی به صورت دوره ای آنها را انجام دهید یکی هزینه خرید و تمدید دامنه و دیگری هاست یا فضای میزبانی وب سایت شما که ممولا به صورت سالانه بایستی پرداخت گردد .

در اینجا به طور کامل ببینید : تعرفه طراحی سایت حرفه ای و کیفیت مناسب

یک سایت فروشگاهی چقدر زمان میبرد تا به درآمد برسد ؟

پاسخ به این سوال کاملا بستگی دارد به میزان تبلیغات و هزینه ای که شما بابت معرفی وب سایت خود می نمایید ولی به صورت کلی شما با دو شیوه میتوانید ورمدی های خوبی را برای وبسایت خود بدست آورید .
یکی تبلیغات گوگل و دیگری انجام سئو سایت می باشد ، که مورد اول در کوتاه مدت و سئو در بلند مدت نتیجه بخش است . در مقاله " سئو بهتر است یا تبلیغات گوگل " مفصل به این موضوع پرداخته ایم که کدام استراتژی میتواند برای شما بهتر باشد .
در نظر داشته باشید که هر چه از مدت سایت شما بگذرد و فعالیت بیشتری بر روی آن صورت پذیرد سایت شما در موتورهای جستجو نظیر گوگل رتبه های بهتری خواهند گرفت و به همین ترتیب درآمد شما نیز افزایش خواهد یافت .

Coronavirus5 فروشنده شدن در دیجی کالا یا راه اندازی سایت فروشگاهی ؟

برخی از قوانین دیجی کالا برای فروشنده ها

سایت فروشگاه با رویکرد اینکه خدمات خوبی به مشتریان و خریداران خود بده تا کیفیت این برند افت نداشته باشد قوانین زیادی را برای فروشنده ها مشخص نموده است که بعضا پورسه فروش را برای شما ممکن است دشوار نماید از قبیل قوانین مربوط به نحوه ارسال اجناس به انبار ها ، قوانین در خصوص مجوز کالا ها ، نحوه واریز درآمد فروش شما و موارد دیگر.
بسیاری از افراد از این قوانین سفت و سخت گله دارند و بعد از مدتی فروش خود را در این مارکت پلیس بزرگ رها می نمایند و ترجیح میدهند که خود به طور مستقیم از طریق سایت یا اینستاگرام فروش خود را آغاز نمایند .

ایا میتوان با دیجی کالا رقابت نمود ؟

سایت دیجیکالا تقریبا در نتایج گوگل جزو رتبه های اول در اکثر محصولات و دسته بندی ها می باشد و جدا از موتورهای جستجو محبوبیت این برند افراد زیادی را مجاب مینماید که از آنها خرید داشته باشد . اما بسیاری از سایت های دیگری نیز هستند که مشتریان بسیار بالایی دارند و این نشان دهنده این است که شما نیز میتوانید تبدیل به آنلاین شاپی شوید که فروش بسیار بالایی را تجربه نماید که برای دستیابی به این امر با یک استراتژی و برنامه مناسب و حضور یک مشاور و متخصص با تجربه میتوانید به این مرحله برسید .

پیش نیازهای لازم برای داشتن وب سایت فروشگاهی

برای اینکه شما یک وب سایت فروشگاهی داشته باشید بایستی موارد زیر را تهیه نمایید یا اینکه از طراح وب سایت خود بخواهید که برای شما تهیه نماید

دامنه : دامنه نام سایت شما می باشد مانند digikala.com که با پسوند های مختلفی همچون دات کام ، دات آی آر یا دات نت و ... قایل ثبت است . هر دامنه منحصربفرد است و شما نمیتوانید دامنه ای که قبلا ثبت شده است را خریداری نمایید بنابراین باید به دنبال یک اسم غیر تکراری باشید .

هاست : هاست وظیفه میزبانی وب سایت شما را دارد و از شرکتهای هاستینگ معتبر بایستی آن را تهیه نمایید ، هاست فضای ذخیره سازی اطلاعات سایت ، تصاویر و کلیه محتویات سایت شما می باشد و باید دارای امنیت قوی و سرعت خوبی باشد تا بتوانید از سایتتان نتیجه مطلوبی بگیرید .

خدمات طراحی سایت مجموعه مجازی مارکت

یکی از اصلی ترین خدمات این مجموعه طراحی انواع سایت های فروشگاهی و یا ارائه سایت های فروشگاهی آماده با کمترین قیمت می باشد . وب سایت های طراحی شده در این مجموعه همگی با توجه به آخرین تغییرات و معیارهای گوگل راه اندازی خواند شد و دارای گرافیک زیبا ، جذاب و منحصربفردی خواهند بود به طوری که برازنده کسب و کار شما باشند و شما بتوانید درآمد خوبی را با آنها کسب نمایید .

در کنار کیفیت بالای سایت ها و قیمت مناسب ، پشتیبانی این مجموعه نیز از نقاط قوت و بارزی می باشد که میتوانید روی آن حساب ویژه ای باز نمایید و کسب و کار اینترنتی خود را بدون هیچ مشکل و نگرانی پیش ببرید و روز به روز با کمک کارشناسان ما رشد بدهید .

روش های تبلیغات و کسب درآمد از سایت های فروشگاهی

روشهای فراوانی برای تبلیغات سایت فروشگاهی شما وجود دارد که در ادامه مختصرا به چند مورد از آنها اشاره خواهیم نمود

  • انجام سئو و بهینه سایت برای موتورهای جستجو
  • تبلیغات گوگل ادز
  • تبلیغات در شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام و تلگرام
  • تولید محتوای حرفه ای
  • تبلیغات ویدیویی
  • تبلیغات بنری
  • تبلیغات به صورت پیامکی
  • ایمیل مارکتینگ اصولی و درست
  • تبلیغات در سایت های آگهی
  • قراردادن محصولات در سایت های مشابه ترب یا ایمالز
  • رپورتاژ آگهی
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • و ....

سخن انتهایی

چه بخئاهید در دیجی کالا تبدیل به یک فروشنده شوید چه خودتان سایتتان را راه اندازی نمایید بایستی به صورت پیوسته تلاش نماید تا بالاترین درآمد را نسبت به سرمایه و توان خود به دست بیاورید . استراتژی درست ترکیبی از این دو شیوه در کنار یکدیگر تا مسیری از راه شما در دنیای آنلاین و سپس گسترش برند خودتان می باشد .
درنظر داشته باشید که دیر یا زود شما نیز بایستی وارد دنیای آنلاین بمانید تا درآمد شما افت نکند پس همین امروز تصمیم خود را بگیرید و کسب و کار اینترنتی خود را آغاز نمایید در این مسیر نیز میتوانید از مشاوره این مجموعه بهره ببرید .

شما نیز تجربیات و نظرات خود را برای کاملتر کردن موضوع در قسمت دیدگاه ها درج نمایید تا کمکی باشد برای سایر عزیزانی که به دنبال انتخاب آگاهانه تری هستند .