تبلیغات گوگل یا سئو ؟

بعد از اینکه سایت شما به مرحله نهایی شدن رسید . حال بایستی که تصمیم بگیرید برای معرفی آن به مشتریان بالقوه خود خدمات سئو را برگزینید یا تبلیغات در سرویس گوگل ادز ، این مقاله قطعا به شما کمک خواهد نمود که با اطلاع کامل نسبت به هر دو و بازدهی و عملکردی که از آنها خواهید فهمید انتخابی عالی داشته باشید تا بتوانید بالاترین بازدهی را از سایت خود دریافت نمایید . این مقاله حاصل تجربیات چندین ساله ما با مشتریان فراوانی می باشد که در زمینه سئو و تبلیغات گوگل داشته ایم و همچنین فعالیت هایی که بر روی وب سایت های خودمان انجام داده ایم . پس توضیه می کنیم که  با دقت فراوان این نوشته را دنبال نمایید زیرا که مشابه مواردی که ذکر خواهد شد را در کمتر سایتی خواهید یافت .

معرفی تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل راهی است که شما با پرداخت هزینه ای به سرویس گوگل میتوانید در کلید واژه های مد نظر خود در یکی از جایگاه های نخست موتور جستجوی گوگل قرار بگیرید . و ماندگاری شما در آن مکان تا زمانی است که بودجه تبلیغاتی که شما شارج نموده اید به صفر برسد . شما برای کسب  اطلاعات کامل در مورد نحوه این تبلیغات و خدماتی که ما در این رابطه انجام می دهیم میتوانید به صفحه تبلیغات در گوگل مراجعه نمایید . واریزی که بایستی به حساب گوگل ادز انجام شود به صورت دلار یا درهم یا سایر ارزهای خارجی می باشد و حتما بایستی شرکت های وابسته صورت پذیرد .

معرفی سئو سایت

سئو یعنی اینکه شما با انجام فعالیت های درست و اصولی و قدم به قدم وب سایت خود را در کلمات کلیدی متفاوتی به صفحه اول گوگل و نتایج نخست آن برسانید . سئو شامل موارد زیادی است که هم بایستی در سایت شما انجام شود و هم شامل مواردی است که به صورت منظم بایستی انجام پذیرد تا سایت شما به نتایج مطلوبی که انتظار دارید برسد . انجام سئو را بهتر است که به افراد و شرکت های حرفه ای بسپارید زیرا که انجام درست اینکار نیاز به مهارت و مهم تر از آن تجربه دارد و با گذراندن آموزش های جزیی یا مطالب و مقالات اینترنتی نمیتوان به طور کامل به آن مسلط شد یا اگر هم تا حدود آن را از طریق بخواهید بیاموزید نیاز به گذاشتن وقت بسیار زیاد حتی در حدود یکسال را دارد تا بتوانید یک سایت را به صورت حرفه ای سئو کنید .

در چه شرایطی میتوان مقایسه ای درستی انجام داد

خوب حال میخواهیم بدانیم که شما بهتر است برای وب سایت خود کدام یک از این موارد را در پیش بگیرید ، اول از هر چیزی باید بیان نماییم که این مقایسه در صورتی مفهوم درستی دارد که در نظر بگیریم چه خدمات سئو و چه تبلیغات در گوگل به بهترین شکل خود پیاده سازی و صورت پذیرند یعنی پیاده سازی یک تبلیغات هدفمند و اصولی با بالاترین بازدهی در گوگل یا انجام خدامت سئو به حرفه ای ترین شکل ممکن و توسط افراد ماهر و توانا زیرا که اگر اینچنین نباشد اصلا قابل بخث و مقایسه نیست و تبلیغات یا سئویی که درست انجام نشود بازدهی مناسبی اصلا نخواهد داشت و تنها برای شما زیان و از بین رفتن زمان و هزینه را در پی خواهد داشت .

معیارهایی انتخاب سئو یا گوگل ادز

اینکه برای کسب و کار اینترنتی خود سئو را انتخاب کنید یا تبلیغات گوگل را مستلزم این است که تفاوت های آنها را از چندین منظر که در ادامه مفصلا راجبه هر کدام صحبت خواهیم نمود را بررسی کنید و ببینید که برای شما کدامیک از درجه اهمیت بالاتری برخوردار است که آنها شامل  ( زمان نتیجه گیری ، هزینه های هر کدام ، بازخوردی که از هر کدام میگیرید ، اینکه کدام باعث افزایش اعتبار برند شما خواهد شد و تعداد ورودی از هر کدام ) موارد دیگری نیز میتوان نام برد که تفاوت های این دو رو شامل میشود همچون نوع نمایش هر کدام و موارد اینچنینی اما مهمترین معیارهایی که در انتخاب تبلیغات گوگل یا سئو بایستی به آن دقت داشته باشید مواردی هست که در ادامه می بینید .

مقایسه زمان نتیجه گیری

یکی از مهمترین عواملی که باعث میشود اکثریت تبلیغات گوگل را برای سایت خود برگزینند این است که شما در کمترین زمان ( حدود دو تا سه ساعته ) میتوانید در کلمات کلیدی دلخواه خود رتبه های نخست گوگل را بگیرید اما خدمات سئو بسیار بلند مدت است و ماه ها زمان میبرد تا شما از آن نتیجه مطلوبی را بگیرید . این ویژگی برای مشاغلی که در بازه زمانی خاصی فروش و متقاضی بیشتری دارند بسیار مناسب است ، مثلا برای شرکت های قالیشویی در اواخر سال و یا برای مشاغل آموزشی در تابستان را میتون نام برد . البته این موضوع هم بایستی در نظر بگیرید که رقابت در چنین زمان هایی نیز بالا می باشد و شما برای تبلیغات گوگل هزینه های بیشتری را باید بپردازید تا رتبه بهتری را نسبت به رقبا بگیرید .

همچنین افراد یا شرکت هایی که دوره های آموزشی جدید تولید می کنند یا کمپین فروش ویژه ای را تدارک دیده اند تبلیغات گوگل به دلیل اینکه سریعا اجرای میشود میتواند کمک زیادی به این دسته از وب سایت ها نماید . برای اینکه شما از گوگل بازدیدکننده های زیادی را مثلا برای شغل قالیشویی در اواخر سال داشته باشید بایستی از حدود هفت ، هشت ماه قبل برنامه ریزی آن را انجام دهید و سئوی تخصصی آن را شروع کنید

مقایسه هزینه ها

تبلیغات گوگلی به دلیل قیمت بالای دلار در ایران دارای هزینه بالایی می باشد . و شما اگر بخواهید که مداوم تبلیغات داشته باشید باید بودجه سنگینی را برای اینکار اختصاص دهید . و نکته منفی این تبلیغات این است که پس از اینکه بودجه تبلیغاتی شما به اتمام رسید سایت شما بدون هیچ پیشرفتی به رتبه قبلی خود در گوگل باز خواهد گشت و دیگر بازدیدکننده مناسبی نخواهید داشت . هزینه های سئو شاید در ابتدای کار برای پرداخت کمی سنگین باشد و شما مجبور باشید بدون برگشت هیچ سودی تنها هزینه پرداخت کنید . اما بعد از گذشت چهار یا پنج ماه سایت شما کم کم از گوگل ورودی خواهد داشت و هزینه های شما جبران خواهد شد . و پس از گذشت مدت زمان طولانی تر و زمانی که در کلید واژه های زیادی رتبه های مناسبی را کسب نمودید . دیگر نیاز به هزینه های آنچنانی ندارید و سود فراوانی را نیز به دست خواهید آورد . و برند شما نیز بر سر زبان ها خواهد افتاد .

سئو یک تبلیغات بلند مدت و آینده دار و تبلیغات گوگل تبلیغاتی زود بازده و بدون آینده می باشد . و اگر بخواهیم مقایسه ای داشته باشیم هزینه های ماهانه آنها تقریبا به یه اندازه است اما حسن تبلیغ گوگلی زود بازده بودن آن و سئو همیشگی بودن آن و آینده دار بودن آن است .

google ranking تبلیغات گوگل بهتره است یا سئو ؟

بررسی بازخورد

بازخورد هر دو روش بسیار مناسب است اما یکی زود بازده و دیگری بلند مدت است . اگر شما تنها به فکر این هستید که در حال حاضر درآمد خوبی داشته باشید و مشتری جذب نمایید تبلیغات گوگل را انتخاب نمایید اما اگر به فکر برند سازی ، کسب رتبه های نخست گوگل در کلید واژه های متعدد بدون هزینه تبلیغات و تبدیل خود به یکی از بهترین ها در حوزه خود نمایید خدمات سئو را برگزینید . بازخورد تبلیغات گوگل تا حدی نیز به موضوع وب سایت شما نیز بستگی دارد . مثلا برای مشاغلی که سود آن ها از هر مشتری برابر با هزینه تبلیغاتی گوگل بشود این تبلیغات حتما توصیه میشود اما اگر سود شما از هر مشتری از میزان حداقل تبلیغ گوگل که بیست دلار می باشد کمتر است بهتر است سئو را در پیش بگیرید . همچنین تبلیغات گوگل برای سایت های خدماتی بیشتر جواب میدهد و سایت های فروشگاهی از سئو نتیجه مطلوب تری خواهند گرفت .

با انتخاب کدامیک اعتبار برند ما افزایش خواهد یافت ؟

پاسخ قطعا سئو است ، انجام سئو اگر به شکل اصولی و درست انجام شود و استمرار داشته باشد شما تبدیل به یکی از سایت هایی خواهید شد که در کلمات کلیدی مرتبط حوزه کاری خود رتبه های خوبی را کسب خواهید نمود . یعنی بازدید کننده ها با هر سرچ برند شما را خواهند دید که اینکار باعث میشود نام شما در ذهن آنها باقی بماند و برند شما روز به روز معتبر تر گردد . تبلیغات گوگل به دلیل محدودیت هایی که دارد و همچنین به دلیل اینکه زمانی که سایت شما با این تبلیغات در نتایج نخست قرار می گیرد یک آیکون متنی با عنوان تبلیغات در کنارش قرار می گیرد برای بسیاری از افراد از اعتبار خواهد افتاد زیرا متوجه میشوند که شما با تبلیغات سایت خود را به این مقام رسانده اید . اما سایتی که خودش رتبه های خوب را کسب کرده باشد مشخص است که دارای برندی قدرتمند و تیمی خوب بوده است که توانسته اند جایگاه خود را به این مرحله برسانند .

تعداد ورودی به سایت

با توجه به کلید واژه ها و مشاغل گوناگون تعداد ورودی های تبلیغات گوگل متفاوت است به عنوان مثال برای سایتی با مبلغ بیست دلار ممکن است ۶۰۰ بازدید کننده به دست آید و برای سایتی تنها بیست عدد کلیک . سئو در ابتدای کار به خصوص در سه تا چهار ماه اول کلیک بسیار کمی دارد اما رفته رفته پس از آن این کلیک ها زیاد خواهد شد و تا چندین هزار کلیک در ماه نیز خواهد رسید که اگر بخواهیم با تبلیغات گوگل به این میزان از ورودی برسیم بایستی هزین های هنگفتی را پرداخت کنیم . که منطقی به نظر نمیرسد که اینکار را انجام دهید و سایت خود را سئو نکنید .

برای سایت های فروشگاهی کدام بهتر است ؟

تجربه نشان داده است که برای سایت های فروشگاهی معمولا انجام سئو بازدهی خیلی بیشتری برای شما در پی خواهد داشت زیرا که زمانی که شما تبلیغات گوگل را برای سایت خود اجرا می کنید بساری از افراد ممکن است تنها جهت اطلاع از قیمت یا اطلاع از آن محصول وارد وب سایت شما بشوند و قصد خرید نداشته باشند و از آنجایی که بابت هر کلیک از بودجه تبلیغاتی شما کاسته میشود آگاهی گوگل ادوردز شما به سرعت تمام خواهد شد بدون اینکه بازخورد مناسبی را بگیرید ، اما اگر سایت شما سئو شود بعد از مدت زمانی میتوانید ورودی های زیادی را به سایت خود جذب کنید و به فروش هم برسید بدون اینکه نگران این باشید این ورودی ها منجر به خرید خاهند شد یا خیر .

طبق تجربه ای که ما با تبلیغات گوگل سایت های فروشگاهی داشته ایم برای کلمات پر رقابت و اصلی تر هزینه های بسیار کمی را گوگل از شما کم خواهد نمود کلماتی مثل ( خرید سیسمونی – خرید موبایل و …. ) اما برای کلمات طولانی تر و تخصصی تر هزینه های بیشتری را میگیرد که ممکن است به صرفه نباشد . همچون ( خرید لباس نوزاد – خرید موبایل سامسونگ و…. )

برای سایت های شرکتی کدام بهتر است ؟

تبلیغات گوگل برای سایت های شرکتی و خدماتی تا حدی بهتر از سایت های فروشگاهی عمل خواهد کرد ، و هر چقدر که کلید واژه ای که شما انتخاب می کنید تخصصی تر و محدود تر شود ممکن است هزینه ی بیشتری بابت آن پرداخت کنید . مثلا کلماتی که به منطقه ای خاص محدود میشود ( مثل پرستاری در شمال تهران ) یا کلماتی که برای مقاصد خاص هستند ( مثل پرستاری از سالمند ) اما کلمات کلی تر که مقداری عمومی تر هستند با تعرفه های پایین تری نیز قابل اجرا هستند ( مثل کلید واژه پرستاری ) . یعنی میتوان نتیجه گرفت که تبلیغات گوگل روی کلمات عمومی تر برای شما ارزان تر خواهد افتاد .

اما روی کلمات عمومی سئو بسیار سخت تر است و مدت زمان طولانی تری نیاز است تا سایت شما در نتایج نخست گوگل ظاهر شود اما در کلمات طولانی تر و تخصصی تر شما شانس زیادی دارید تا اینکه رتبه های خوب را کسب کنید .

برای سایت های آموزشی و آموزشگاهی کدام بهتر است ؟

سایت های آموزشی یا مجموعه هایی که به صورت حضوری تدریس می کنند و سایت هم دارند با استراتژی درست در تبلیغات گوگل میتوانند بهرین نتیجه را کسب نمایند . به خصوص در فصل های به خصوصی از سال همچون تابستان یا پیش از کنکور و … سئو بر روی این سایت ها نیز میتواند مناسب باشد اما اگر به دنبال کسب بازخوردی عالی از سایت خود هستید به هیچ عنوان تبلیغات گوگل را از برنامه خود خارج نکنید .

پیشنهاد عالی برای تمامی سایت ها

طبق سال ها فعالیتی که ما برای سایت های بسیاری هم در حوزه سئو و هم در حوزه تبلیغات گوگل ادز داشته ایم به این نتیجه رسیده ایم به خصوص در اوایل تاسیس سایت بهتر است که بر روی کلید واژه های طولانی شما سئو را در پیش بگیرید و در موازی با آن بر روی کلمات اصلی و عمومی حوزه ماری خود تبلیغات گوگل داشته باشید تا نتیجه ای خوب و مورد انتظار بگیرید .

نتیجه گیری کلی

صرفا طراحی یک سایت هر چقدرم حرفه ای باشد شما را  به درآمد نمیرساند بلکه راه اندازی سایت اولین قدم برای حضور در دنیای آنلاین و کسب درآمد از آن است . خدمات سئو یا تبلیغات گوگل دو راه عالی برای جذب مشتری برای وب سایت شما می باشد که در این مقاله سعی شد به طور کامل و از جوانب مختلف بررسی شود که کدام برای چه زمانی و برای چه سایت هایی مناسب تر هستند .

امیدواریم که این نوشته کمکی بوده باشد برای رشد کسب و کار شما ، اگر در این رابطه نیاز به یک مشاوره دقیق تر داشتید میتوانید با کارشناسان ما در تماس باشید و اگر هم نیاز به خدمات سئو یا تبلیغات در گوگل داشتید میتوانید انجام آن را به تیم متخصص و با تجربه مجازی مارکت بسپارید تا بالاترین بازدهی را از تبلیغات خود داشته باشید .