راهنمای ایجاد صفحات پیلار برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو (با مثال‌)

صفحات پیلار یک راهکار کلیدی برای بهبود سئو و جذب توجه مخاطبان در دنیای امروز هستند. این مقاله با راهنمایی کوتاه و مثال‌های عملی، به شما نشان می‌دهد چگونه با ایجاد صفحات پیلار، بهینه‌ترین نتیجه را از استراتژی سئو خود بگیرید.

کل بازدیدها : ۱۲۵بازدید های امروز : ۲

تاریخ انتشار : ۱۴۰۲-۰۹-۳۰

راهنمای ایجاد صفحات پیلار برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو (با مثال‌)

عناوین اصلی این محتوا :

اکثر افراد نیاز دارند حدود ۷ بار با یک برند در ارتباط باشند تا به مشتری تبدیل شوند. بنابراین، مهم است که محتوای شما به اندازه کافی بارها در دید آنها قرار گیرد.

اگر وب‌سایت شما پر از محتوای بهینه برای موتورهای جستجو است اما ترافیک کم دارد، احتمالاً استراتژی لینک‌دهی داخلی شما به خوبی اجرا نمی‌شود.

صفحات پیلار یا پایه به عنوان راه‌حل به این مشکل مطرح می‌شوند. این صفحات بیشترین تأثیر را بر روی رتبه جستجو دارند و اگر به درستی مدیریت شوند، احتمالاً بیشترین ترافیک را به وب‌سایت شما خواهند آورد و کسب و کار شما را با تعداد زیادی از مخاطبان واجد شرایط آشنا خواهند کرد.

برای یادگیری بیشتر در مورد چگونگی استفاده از صفحات پیلار یا پایه برای بهبود سئو، مقاله را ادامه دهید.

صفحات پیلار چه هستند ؟

یک صفحه پیلار، یک محتوای مرکزی است که به عنوان نقطه مبنا برای یک خوشه موضوعی عمل می‌کند. یک خوشه موضوعی، مجموعه‌ای از مقالات یا پست‌های وبلاگ در موضوعات مرتبط در یک حوزه است که به همراه یکدیگر، درک جامعی از آن حوزه ارائه می‌دهند.

افکار با استراتژی صفحه پیلار و خوشه موضوعی ( کلاستر ) این است که از لینک‌دهی داخلی برای گروه‌بندی محتوای مرتبط در وب‌سایت شما (در یک کلاستر) استفاده شود، و سپس یک صفحه اصلی وجود داشته باشد که به عنوان یک فهرست برای تمام لینک‌های آن خوشه عمل کند (صفحه پایه). روش صفحه پایه و خوشه موضوعی همچنین به عنوان روش مرکز و شعاعی نیز شناخته می‌شود.

از دور، صفحات پایه و کلاستر ها به این صورت نمایان می‌شوند:

صفحه پیلار چیست

صفحه پیلار، مرکز کلاستر موضوعی شماست. این یک منبع مرکزی است که همه صفحات دیگر در کلاستر به آن لینک دارند و از آن لینک می‌دهند.

در میان، "راهنمای کامل سئو" صفحه پیلار یا مرکزی است و مقالات اطراف آن (چک لیست سئو داخلی، عوامل رتبه‌بندی گوگل، و غیره) مقالات کلاستر یا صفحات شعاعی هستند که با هم به خواننده این امکان را می‌دهند تا هر آنچه را که در مورد سئو می‌خواهند بدانند، یاد بگیرند.

معمولاً مشاهده می‌شود که صفحات پیلار به عنوان یک "راهنمای نهایی"، مورد توجه قرار می‌گیرند، زیرا این نوع جستجوها نشان‌دهنده کاربری است که به دنبال حل یک مسئله است.

اگر بتوانید به آنها یک راه‌حل برای آن مسئله ارائه دهید، برای شما مفید است که در یک صفحه پیلار سرمایه‌گذاری کنید که تخصص خود را درباره آن موضوع نشان دهید و به همین دلیل نشان دهد که شما بهترین گزینه برای کمک به آنها در حل مشکلات هستید.

چگونه صفحات پیلار و کلاستر به بهبود سئو کمک می‌کنند؟

روش صفحه پایه برای ایجاد اعتماد با جستجوکنندگان و افزایش دیدپذیری شما در آنلاین بسیار حیاتی است. در ادامه، نحوه بهبود سئو توسط این روش را بررسی می‌کنیم:

۱ . بهبود ساختار سایت

صفحه های کلاستر ساختار وب‌سایت شما را بهبود می‌بخشند؛ این بهینه‌سازی تکنیکی سئو باعث می‌شود که وب‌سایت شما توسط گوگل بات و موتورهای جستجوی دیگر به راحتی پویش شود. هرچه وب‌سایت شما به راحتی پویش شود، گوگل می‌تواند صفحات شما را به سرعت پیدا، فهرست و رتبه‌بندی کند.

چگونه می‌توانید وب‌سایت خود را به راحتی پویش کنید؟ در یک ساختار وب‌سایت ایده‌آل، هر صفحه از وب‌سایت شما باید در سه کلیک یا کمتر از صفحه اصلی قابل دسترس باشد، و معماری اطلاعاتی به گونه‌ای است که صفحات مهم‌تر به صفحه اصلی نزدیک‌تر هستند.

pillar pages seo site structure راهنمای ایجاد صفحات پیلار برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو (با مثال‌)

صفحات پیلار این مدل را پشتیبانی می‌کنند زیرا این‌گونه طراحی شده‌اند که به عنوان یک مقصد مستقل شناخته شوند و به همین دلیل اغلب از صفحه اصلی وب‌سایت یا یک سطح پایین‌تر به آن دسترسی دارند.

۲. بهبود تجربه کاربری

یک صفحه کلاستر همچنین به افراد واقعی که به دنبال اطلاعات در مورد یک موضوع یا حوزه خاص هستند، کمک می‌کند تا وب‌سایت شما برای آن‌ها قابلیت ناوبری بیشتری داشته باشد.

وقتی که یک گروه از صفحات مرتبط به راحتی زیر یک واژه کلیدی مشترک قرار دارند، منطقی است که آن‌ها با یکدیگر گروه‌بندی شوند. به این ترتیب، وقتی کسی برای چیزی مانند "چگونه X انجام دهیم" جستجو می‌کند، می‌تواند تمام اطلاعات مورد نیاز خود را در یک مکان پیدا کند.

تجربه بهبود یافته باعث می‌شود که افراد بیشتری در وب‌سایت شما بمانند و الگوریتم گوگل بیشترین داده را داشته باشد تا نشان دهد که شما لایق رتبه‌بندی بالاتر هستید.

۳ . در کلمات پر رقابت رتبه بگیرید

از آنجا که صفحات پیلار صفحات مرکزی برای یک موضوع اصلی هستند، هدف آنها استفاده از کلمات کلیدی گسترده است - و کلمات کلیدی گسترده در نتایج جستجوی صفحه نتایج گوگل بسیار رقابتی هستند.

برای رتبه‌بندی برای یک کلمه کلیدی گسترده، شما به یک محتوای بلند و طولانی نیاز دارید که به طور جامع این کلمه کلیدی را پوشش دهد و به صفحات دیگری لینک دهد که به طور جامع از زیرکلمات آن پوشش دهند - به عبارت دیگر، یک صفحه پیلار قدرتمند نیاز دارید

و هنگامی که صفحات پیلار رتبه می‌گیرند، ترافیک، بک‌لینک‌ها و قدرت سئو جلب می‌کنند. به عنوان یک مزیت اضافی، آنها سپس "انرژی لینک" را به صفحات خوشه ای که به آن‌ها لینک می‌دهند منتقل می‌کنند و رتبه این صفحات را بهبود می‌بخشند.

۴ . ساختن اعتبار

مهم است که درک کنید هدف کلی یک موتور جستجو ارائه بهترین پاسخ برای هرچه کاربر که جستجو می‌کند است. ارائه نتایج نادرست تجربه ناخوشایندی برای کاربر خواهد بود و اعتماد موتور جستجو را کاهش خواهد داد و این آخرین چیزی است که گوگل می‌خواهد.

این ممکن است از نظر اجتماعی هم آسیب زا باشد . تصور کنید اگر یک نفر تصادفی (که دکتر نیست) و SEO را به اندازه کافی بشناسد تا یک مقاله با عنوان "چگونه بفهمیم آیا یک حمله قلبی داریم" بنویسد که در رتبه اول قرار بگیرد، و سپس میلیون‌ها نفر این مقاله را بخوانند و به نصایح داخل آن اعتقاد کنند؟

این واقعاً وحشتناک خواهد بود.

گوگل سه مفهوم اساسی در پشت عوامل رتبه‌بندی خود دارد: تخصص، اعتبار و اعتماد. این مفاهیم به نحوی اشاره دارند که محتوای شما چقدر به درخواست مردم هماهنگ است و همچنین اعتبار شما بر اساس اینکه سایت شما چقدر معتبر و قابل اعتماد است، نشان می‌دهد.

وقتی یک کلاستر موضوعی را در اطراف یک صفحه پیلار کامل می‌کنید، نشان می‌دهید که موضوع را از هر زاویه ممکن می‌شناسید.  و زمانی که گوگل به اندازه کافی به تخصص شما اعتماد کند تا شما را در صفحه اول رتبه بدهد، کاربران آن نیز به شما اعتماد خواهند کرد.

برای بهبود سئو خود چگونه یک صفحه پیلار ایجاد کنید؟

وقتی می‌دانید چگونه گروه‌های موضوعی بسازید، می‌توانید از آن‌ها به عنوان یک اساس استفاده کنید وقتی که می‌خواهید مطلب جدیدی بنویسید یا تغییراتی در محتوای فعلی وب‌سایتتان ایجاد کنید.

در ادامه چگونگی انجام آن را خواهیم گفت :

۱ . تصمیم بگیرید که درباره کدام موضوع می‌خواهید رتبه بگیرید

گام اول در ایجاد یک صفحه پیلار مؤثر، داشتن یک ایده واضح از موضوع اصلی است که می‌خواهید برای آن رتبه بگیرید. بهترین راه برای انتخاب موضوعی که بخواهید بر آن تمرکز کنید، در نظر گرفتن مخاطب هدفتان است و سعی در جامع بودن در یک موضوع خاص است که آنها نیاز به کمک دارند (که همچنین با کسب‌وکار شما مرتبط باشد).

شما ممکن است چندین موضوع داشته باشید که می‌خواهید برای آنها رتبه بگیرید، و یک وب‌سایت می‌تواند در داشتن چندین خوشه موضوعی موفق باشد. اما مهم است که یکی را در هر زمان مورد تمرکز قرار دهید، در غیر اینصورت این می‌تواند به گیج کردن مخاطبان شما و ضعیف کردن تلاش‌های شما منجر شود.

۲ . از ابزارهای یافتن کلمات کلیدی مناسب بهره ببرید

هنگامی که یک ایده از موضوع صفحه پبلار خود دارید، یکی از روش های بسیار کمک کننده استفاده از ابزارهای شناسایی کلمات کلیدی می باشد . این ابزارها به شما این امکان را می‌دهند که ببینید کدام کلمات کلیدی در یک بازه زمانی خاص (معمولاً ماهانه) بیشترین جستجو را دارند و چقدر رقابت برای هر عبارت جستجویی وجود دارد.

 ۳ . کلمات صفحه پیلار و صفحات کلاستر خود را انتخاب کنید

بطور کلی، صفحه مرکزی یا صفحه پایه شما به یک کلمه کلید گسترده و با حجم بالا در مورد موضوع مشخص هدف گذاری خواهد شد. سپس، کلمات کلیدی طولانی تر که زیر همان کلمه کلید قرار می‌گیرند، تعیین‌کننده خواهند بود که عناوین/بخش‌های اصلی صفحه پیلار شما چه باشند، که سپس کلمات کلیدی مورد هدف برای صفحات خوشه‌های شما را مشخص خواهند کرد.

pillar page cluster topic pages راهنمای ایجاد صفحات پیلار برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو (با مثال‌)

۴ . محتوای خود را بنویسید

از آنجا که صفحه پایه و صفحات کلاستر شما به کلمات کلیدی هدف می‌پردازند، باید از سئو درون صفحه برای هرکدام به خوبی استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی هدف را در عنوان، تگ های هدینگ ، در سراسر متن مقاله، در توضیحات متا، تگ‌های متن جایگزین تصاویر و غیره، درج کنید.

این کار به کرال‌های موتورهای جستجو کمک می‌کند تا آن را پیدا کنند و ثبت کنند که هنگامی که کسی در هر جای جهان برای آن واژه جستجو می‌کند، مقاله شما لایق رتبه‌بندی به عنوان یک پاسخ بهتر در نتایج گوگل است .

۵ . به لینک‌دهی داخلی و صفحات کلاستر توجه کنید

بعد از نوشتن صفحه پیلار ، نیاز دارید به مقالات خوشه‌ای داخلی لینک دهید که مفاهیم در آن را بیشتر توضیح می‌دهند.

اگر در حال ساخت یک کلاستر موضوعی جدید هستید، این صفحات شاید هنوز ایجاد نشده باشند. اگر یک وب‌سایت بزرگ با محتوای زیاد دارید، می‌توانید یک جستجوی سایت انجام دهید تا ببینید آیا وب‌سایت شما در حال حاضر محتوایی در مورد آن موضوع دارد یا خیر.

به سادگی به نوار آدرس مرورگر خود بروید و عبارت زیر را تایپ کنید (بدون نقل قول): "site:mysite.com topic"

سرچ در نتایج گوگل

اگر در مورد این موضوع نوشته باشید، نتایج جستجو در صفحه نتایج زیر ظاهر می‌شود—بر اساس اولویت توسط موتور جستجو که فکر می‌کند چه چیزی بیشترین ارتباط را با آن عبارت دارد. همچنین می‌توانید عبارت را با نقل قول جستجو کنید تا به دقت موارد دقیق این عبارت را بیابید. بهترین مقاله که مفهوم مورد نظر شما را توضیح داده است را لینک کنید. و اطمینان حاصل کنید که این مقاله به صفحه ستون شما لینک داده شده باشد و مقالات داخل خوشه هم به یکدیگر لینک داشته باشند.

فقط به یاد داشته باشید که نمی‌خواهید صفحه پیلار خود را به مقالاتی لینک کنید که هر چیزی که در صفحه پایه ذکر شده است، را پوشش دهند، بلکه بهتر است به مقالات بهینه‌سازی شده برای مواضع فرعی داخل کلمه اصلی صفحه ستون لینک دهید. این کار باعث می‌شود خوشه موضوعی شما برای موتورهای جستجو تمیز و روشن باقی بماند.

۶ . صفحات پبلار خود را پروموت کنید

اگر قصد دارید در تبلیغات پرداختی و/یا افزایش نمایش در رسانه‌های اجتماعی برای هر صفحه از وب‌سایتتان سرمایه‌گذاری کنید، بهتر است این کار را برای صفحات پایه انجام دهید.

هدف از یک صفحه پیلار این است که به تنهایی یک مقصد باشد. بنابراین، هنگام ترویج آن، مشخص کنید که چقدر این منبع برای مخاطب هدف شما عالی است. آنها می‌خواهند آن را بخوانند و شما با نشان دادن صفحه مورد نظر به آنها، خدمتی بزرگ به آنها می‌کنید.

نوشتن محتوایی با کیفیت بالا برای صفحات پیلار

به خاطر داشته باشید: هرچند که شما باید نسبت به ربات‌های کرال که نیاز دارند وب‌سایت شما را اسکن کنند، مهربان باشید، هدف شما در نهایت ایجاد محتوایی است که برای خوانندگانتان مفید باشد.

محتوایی با تعداد زیادی کلمات کلیدی که به نظر خوب می‌آید اما به واقعیت کمکی به حل مشکلات کسی نمی‌کند، ممکن است به طور موقت رتبه بگیرد، اما هنگامی که گوگل متوجه می‌شود که مردم هنگام ورود به وب‌سایت شما کلیک می‌کنند ولی بلافاصله خارج می‌شوند، ممکن است مثل اینکه هیچ اتفاقی نیفتاده باشد، از رده بیافتید.

یک قاعده کلی: صفحه پیلار خود را بلندتر و جامع‌تر از هر مقاله دیگری درباره آن موضوع کنید تا نشان دهید که به نظر گوگل لایق رتبه اول برای آن هستید. رایج است که صفحه‌های پایه بیش از ۵,۰۰۰ کلمه باشند.

نمونه‌های صفحات پیلار مؤثر و حرفه ای

بعضی از بهترین صفحات پبلار را می‌توان با نگاه به URL صفحه، میزان لینک‌ها به صفحات دیگر در همان وب‌سایت، و عمق منبع تشخیص داد. در زیر چند نمونه عالی از صفحات پایه در عمل آورده شده‌اند:

وب سایت Localiq’s Social Media Marketing Lab

pillar page example localiq راهنمای ایجاد صفحات پیلار برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو (با مثال‌)

دوره آزمایشگاه بازاریابی رسانه‌های اجتماعی محلیکیو به ۳۲ مطلب دیگر در وب‌لاگ LocaliQ لینک دارد.

تعداد کل کلمات: ۸,۰۶۸
تعداد لینک‌های داخلی: ۳۲

صفحه پیلار سئو WordStream

با ۶۹ لینک داخلی در سراسر سایت Wordstream، صفحه ستونی سئو WordStream دارای منابع غنی از نظر سئو است. در واقع، کسی می‌تواند به این صفحه برود و همه چیزی که تا به حال به آن نیاز داشته است در مورد موضوع را بدون نیاز به بازدید از وب‌سایت دیگری یاد بگیرد.

تعداد کل کلمات: ۴,۳۹۰
تعداد لینک‌های داخلی: ۶۹!

pillar page example wordstream راهنمای ایجاد صفحات پیلار برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو (با مثال‌)

راهنمای مبتدی فروش در آمازون از Shopify

اگر قصد دارید در آمازون فروش داشته باشید، صفحه پایه "چگونه در آمازون فروش کنیم" از Shopify دارای تقریباً ۷,۰۰۰ کلمه و ۴۴ لینک است که شما را در جهت صحیح هدایت می‌کند.

تعداد کل کلمات: ۶,۷۵۹
تعداد لینک‌های داخلی: ۴۴

pillar page example shopify راهنمای ایجاد صفحات پیلار برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو (با مثال‌)

همین الان شروع به اجرای صفحات پیلار و کلاستر کنید.

برای خلاصه: در این مقاله، بسیاری از موارد مربوط به صفحات پیلار، خوشه‌های موضوعی و استراتژی محتوا را پوشش دادیم. صفحات پایه و کلاستر باعث می‌شوند که وب‌سایت شما به راحتی توسط گوگل و موتورهای جستجوی دیگر فهرست شود و همچنین تخصص شما در موضوعی که نوشته‌اید را نشان دهید.

نکات کلیدی که باید به یاد بیاورید عبارتند از...

  • تصمیم بگیرید که در کدام موضوع می‌خواهید رتبه بگیرید.
  • آن را در یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی وارد کنید.
  • کلمات کلیدی را به گروه‌های موضوعی و کلمات کلیدی پیلار تقسیم کنید.
  • محتوای بهینه‌سازی شده برای سئو ایجاد کنید.
  • تعداد لینک‌های داخلی لازم را اعمال کنید.
  • صفحات پیلار خود را با حداکثر قدرت ترویج کنید.

اگر به طور مداوم و پیوسته این کار را در طولانی‌مدت انجام دهید، حتماً ترافیک شما به طرز چشمگیری افزایش خواهد یافت.

  • پاسخ به چند سوال متداول :

آیا باید محتوای صفحه ستونی را به‌روز نگه دارم؟
بله، به‌روز نگه داشتن محتوای صفحه ستونی امری حیاتی است. با تغییرات مداوم در الگوریتم‌های موتورهای جستجو و تطور روزافزون موضوعات، به‌روز نگه داشتن محتوا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. با به‌روز کردن محتوای صفحه ستونی، شما می‌توانید اطلاعات جدید و به‌روز را ارائه دهید و به تازگی‌ها و تغییرات در حوزه مورد نظر پاسخ دهید. همچنین، این اقدام می‌تواند باعث تعهد به موتورهای جستجو و بهبود رتبه‌بندی شما در نتایج جستجو شود. به‌طور مداوم محتوای خود را بررسی کرده و به‌روز نگه داشتن آن، مخاطبان شما را جذب و نگه‌داری می‌کند و به بهبود قابل ملاحظه‌ای در عملکرد سئو و ترافیک وب‌سایت شما کمک می‌کند.

چه صفحاتی میتواند صفحات پیلار یک سایت باشد؟

صفحات پیلار یک سایت معمولاً به عنوان صفحات اصلی و مرجع در یک حوزه خاص عمل می‌کنند. این صفحات معمولاً با موضوعات اصلی و مهم سایت مرتبط هستند و اطلاعات گسترده‌ای را درباره آن موضوع ارائه می‌دهند. به‌عنوان مثال، یک وب‌سایت ممکن است یک صفحه پیلار داشته باشد که به طور کامل به یک دسته اصلی محصولات یا خدمات اختصاص یابد. این صفحه اصلی با خوشه‌های موضوعی که صفحات فرعی با جزئیات بیشتر را ارائه می‌دهند، ارتباط دارد. صفحات پیلار معمولاً حاوی لینک‌های داخلی به صفحات خوشه‌ها و بخش‌های مختلف سایت هستند و هدف اصلی آنها ارائه یک مرجع جامع و کامل در زمینه مورد نظر است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید