در این مقاله قصد داریم که به طور کامل و جامع به این موضوع بپردازیم که نکات لازم برای طراحی سایت فروشگاهی چیست ، به جرات میتوان گفت که این نوشته یکی از بهترین و کاملترین نوشته ها در این خصوص در بین تمامی سایت های ایرانی می باشد و این اطلاعات ارزشمند بر اساس تخصص و تجربه ای که ما در مجموعه مجازی مارکت طی سال ها فعالیت خود داشته ایم به نگارش درآمده است . پس حتما اگر به دنبال این هستید که وب سایت فروشگاهی قدرتمندی داشته باشید این مقاله را تا انتها دنبال نمایید و حتی آن را نیز ذخیره کنید تا بعدها به راحتی بتوانید هم مجددا مشاهده کنید و همچنین از به روز رسانی های جدید این مقاله مطلع گردید زیرا که هدف ما این است که اطلاعات به روز و جدید تر را مدام به این نوشته بیافزاییم . پس با ما همراه باشید …

انواع سایت فروشگاهی

سایت های فروشگاهی با توجه به استقبال بینظیر مردم کشورمان از خرید اینترنتی به شدت رواج یافته اند و افراد زیادی کسب و کار خود را بر بسترهای آنلاین و سایت برده اند که توصیه میشود اگر شما نیز فروشنده یا تولید کننده محصولی هستید حتما سایت خود را در اولین فرصت راه اندازی نمایید تا از رقبای خود عقب نمانید . زمانی که شما قصد راه اندازی سایت فروشگاهی کردید بایستی به نکات لازم برای طراحی سایت فروشگاهی نیز مسلط باشید تا بتوانید وبسایتی قدرتمند را بنا کنید .
سایت های فروشگاهی دارای انواع متفاوتی است و شما میتوانید به صورت کدنویسی یا ورپرسی ، با درگاه یا بدون درگاه ، خرید مستقیم و یا خرید سفارشی و تلفنی ، فروش جزیی یا عمده و … سایت خود را راه اندازی نمایید . این مقاله به شما کمک زیادی خواهد نمود تا بتوانید برای سایت خود بهترین گزینه را برگزینید که بدون متحمل شدن پرداخت هزینه های زیاد بهترین نتیجه را کسب نمایید .

داشتن وب سایت فروشگاهی را جدی بگیرید

داشتن وب سایت میتواند کسب و کار و برند شما را بسیار گسترده تر نماید و شما میتوانید به تمام ایران و نه فقط به شهر خود محصولاتتان را به فروش خوبی برسانید . وب سایت تا حد زیادی به کسب و کار شما اعتبار میبخشد و فروشگاهی است که بیست چهار ساعته و بدون تعطیلی برای شما فروش خواهد داشت بدون اینکه از شما زحمت زیادی بگیرید و یا اینکه مجبور باشید هزینه های بسیار زیادی را بابت مغازه یا دفتر فروش متحمل شوید . بسیاری از افرادی که وب سایت خود را تاسیس کرده اند به فروش بسیار خوبی رسیده اند و دیگر نیازی نمیبینند که هزینه های اضافی بابت مکان و تبلیغات فیزیکی پرداخت نمایند .
خرید اینترنتی بسیار بین مردم رواج یافته است به خصوص عزیزانی که از فروشگاه های معتبر به دور هستند مثلا روستاهای دور افتاده این افراد با یک جستجوی ساده در اینترنت میتوانند خرید خود را حتی با قیمت های خیلی بهتر از معتبرترین سایت ها خریداری نمایند و با پست دریافت کنند و دیگر نیازی نیست که برای بعضی از کالا به مکان های دور تر و یا مرکز اصلی شهر بروند .

دلایل زیادی وجود دارد که بایستی سایت فروشگاهی خود را استارت بزنید که ورود به آن از بحث این مقاله خارج است .

سایت فروشگاهی بهتر است یا اینستاگرام

بسیاری از عزیزان هستند که در شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام فروش به نسبت خوبی دارند اما هنوز اقدام به راه اندازی وب سایت ننموده اند فروش در اینستاگرام شاید در ابتدا برای افرادی که نمیخواهند هزینه کنند مناسب باشد اما با توجه به مزایای فراوان سایت و اعتباری که وبسایت فروشگاهی میتواند برای شما باشد دیر یا زود تبدیل به یک ضرورت خواهد شد . داشتن وب سایت میتواند کسب و کار شما را بسیار نسبت به اینستاگرام گسترده تر نماید و فرآیند فروش شما را آسان کند . همچنین اگر وب سایت شما در گوگل رتبه های مناسب را کسب نماید شاهد چندین برابر شدن مشتریان خود خواهید شد .
وبسایت همچون خانه ای میماند که خریداری مینمایید اما اینستاگرام مانند یک خانه اجاره ایست و هر آن ممکن است که از دسترس شما خارج شود .

با چه ابزارهایی میتوان سایت فروشگاهی داشت

حال که تصمیم دارید سایت فروشگاهی خود را راه اندازی نمایید بد نیست که بدانید چه روش هایی برای داشتن وبسایت وجود دارد تا بتوانید بنا بر نیاز خود انتخاب مناسب تری داشته باشید . در ادامه به طور خیلی خلاصه مواردی را که میتوانید با آنها سایت فروشگاهی داشته باشید را بررسی می نماییم .

کدنویسی از پایه : همانطور که از عنوان این روش پیداست شما میتوانید از یک تیم برنامه نویس بخواهید که وبسایت شما را از صفر به صورت کدنویسی بنا کنند و سایتتان را کاملا مطابق سلیقه و نظر شما طراحی نمایند اینکار برای افرادی که تازه شروع کرده اند منطقی نمی باشد . زیرا هم زمان بیشتر و هم هزینه های بسیار زیادی را باید بپردازید و همچنین ممکن است در نهایت کدنویسی سایت شما نیز به خوبی انجام نشود و دچار چالش های زیادی نیز با پشتیبانی سایت بشوید زیرا که این سایت ها نیاز به پشتیبانی قوی و همیشگی خواهند داشت .

سایت سازها : شرکت هایی وجود دارند که به شما یک پنل فروشگاهی یا به اصطلاح یک فروشگاه ساز میدهند که به آسانی هر چه تماتر میتوانید بر بستر آن محصولات خود را به فروش برسانید ، سایت سازها برای افرادی مناسب هستند که زمان یا حوصله مدیریت وب سایت خود را ندارند و میخواهند که با کمترین زمان و کمترین هزینه دارای وب سایت باشند ، از آنجایی که یک پنل فروشگاهی در اختیار شما قرار میگیرد نمیتوانید تغییرات دلخواه خود را روی سایتتان اعمال نمایید زیرا که این سایت ساز ها بسیار محدود هستند همچنین وب سایت شما عملا بهرای شما نیست و اگر برای شرکت سایت ساز مربوط مشکلی پیش بیاید وبسایت شما نیز دچار مشکل خواهد شد و از دسترستان خارج خواهد شد .

سی اس ام ها : یکی از بهترین روش ها برای داشت سایت فروشگاهی استفاده از سیستم های مدیریت محتوا همچون وردپرس ، پرستاشاپ و جوملا می باشد . به وسیله این سایت سازهای و ابزارهایی که در اختیار شما قرار میدهند میتوانید با هزینه های معقولانه و به صرفه و در زمان مناسب سایتی کاملا حرفه ای و قابل رقابت با برند های بزرگ داشته باشید . سیستم وردپرس یکی از محبوب ترین سی ام اس ها می باشد که سایت های بسیار معتبری هم در ایران و هم در خارج از کشور با آن طراحی شده اند . پیشنهاد ما استفاده از سیستم وردپرس برای ۹۹ درصد از افرادی هست که به دنبال داشتن سایت فروشگاهی هستند می باشد . در مقاله ” طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس ” به طور کامل به موضوع طراحی سایت با وردپرس پرداخته ایم که میتوانید با رجوع به آن دید بهتری نسبت به طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس داشته باشید .

به چه نکاتی در طراحی سایت فروشگاهی بایستی دقت نماییم

نکات لازم در سایت های فروشگاهی را ما از چهار منظر طراحی گرافیکی ، کاربری سایت ، سئو و امنیت در این مقاله به طور کامل و جامع بررسی خواهیم نمود ، که در ادامه موارد مربوطه را مشاهده خواهید نمود . اگر به عنوان یک طراح سایت قصد دارید سایت فروشگاهی طراحی کنید تک تک این موارد را در سایت خود بایستی اعمال نمایید تا طراحی شما بتواند جز سایت های حرفه ای قرار گیرد و اگر هم صاحب یک کسب و کار هستید و قصد دارید سایت خود را به افرادی برای طراحی واگذار نمایید به کمک این مقاله خواهید دانست که در سایت خود چه مواردی را بایستی چک کنید تا سایتتان یک سایت عالی و پر قدرت باشد .
این نکات طی سالها تجربه تیم ما از طراحس سایت های فروشگاهی و بازخورد این سایت ها بدست آمده است و تمامی موارد آن حائز اهمیت است .

نکات مهم سایت فروشگاهی

نکات مهم و کلیدی در طراحی ظاهری سایت فروشگاهی

یکی از موارد کلی که در سایت بایستی به آن دقت کرد ظاهر و گرافیک سایت و هماهنگی تمامی صفحات و جایگاه های آن می باشد ، برای اینکه سایت زیبایی داشته باشید میتوانید از بهترین برند ها در دنیا در حوزه کاری خود ایده بگیرید و سایتی به روز و جذاب داشته باشید . متاسفانه در کشورمان بسیاری از سایت ها مشابه سایت دیجی کالا شده اند و اکثر سایت ها به یک طرح تکراری تبدیل شده اند . مقوله طراحی گرافیکی در سایت بسیار جدی است و میتواند تاثیر مستقیم بر بازدید کننده های شما بگذارد و حتما بایستی جدی گرفته شود . در پروژه طراحی ظاهری سایت بایستی هم به برنامه هایی مثل فتوشاپ مسلط بود و هم به ابزارهای طراحی وبسایت تا بتوان با کمک و ترکیب هر دوی این موارد سایتی زیبا و برازنده داشت .

توجه به ظاهر سایت

ظاهر سایت شما اگر خوب ، مناسب و حرفه ای نباشد میتواند زننده باشد و بازدیدکنندگان شما را از خرید منصرف نماید زیبایی سایت شما میتواند اعتباری دیگر به سایتتان ببخشد . در گرافیک سایت خود ، تصاویری که در آن بکار میبرد ، رنگ بندی کلی سایت و هماهنگی بخش های آن با هم ، طراحی موارد گرافیکی مختلف ، اسلایدر یا بنر ها و تایپوگرافی سایت بایستی توجه ویژه ای داشته باشید و یک هماهنگی کامل را بین تمامی موارد ذکر شده به عمل بیاورید تا از هر لحاظ سایت شما بتواند زیبا و جذاب باشد و نگاه هر بازدید کننده ای را جذب نماید . هم بایستی به ظاهر سایت خود در سیستم توجه کنید و هم در دستگاه های دیگر همچون موبایل .

کاربری اسان برای بازدید کننده ها

بسیاری از افراد و طراحان برتر دنیا بر این عقیده اند که زیبایی در سادگی است و این نکته کاملا صحت دارد . نباید که سایت خود را به خصوص صفحه اصلی آن را با طرح های گرافیکی یا تصویر محصولات آنقدر شلوغ کنید که کار با آن برای بازدید کنندگان سایت شما دشوار شود و در آن نتوانند نیازمندی های خود را بیابند . یک وبسایت حرفه ای در عین سادگی بسیار زیبا نیز هست و در آن المنت ها و مطالب به نحوی قرار میگیرد که مخاطب مهمترین موارد را در نگاه اول ببیند و بدین ترتیب خرید بیشتری از شما انجام دهد .

ریسپانسیوپذیری سایت

ریسپانسیو بودن سایت یعنی اینکه وبسایت شما در تمامی نمایشگر ها اعم از رایانه ، لپ تاپ تبلت و موبایل نمایش درست و بدون نقصی داشته باشد . این مقول از دو جهت بسیار مهم است و جز مهمترین نکات طراحی سایت فروشگاهی محسوب می گردد اولین مورد در نظر خوده بازدیدکنندگان سایتتان می باشد تصور کنید که فردی وارد سایتتان شود و سایت شما ورژن موبایل بدی داشته باشد آیا میتوان انتظار داشت که این فرد از سایت شما خرید کند ؟ به همین دلیل و در مورد دوممان گوگل نیز برای سایت هایی که نمایش خوبی در دستگاه های مختلف به خصوص موبایل ندارند اعتباری قائل نمیشود و آن سایت نبایستی انتظار نتیجه گیری مطلوبی داشته باشد .

فونت های خوانا و حرفه ای

فونت های سایت های خود را از فونت های حرفه ای و محبوب انتخاب کنید و ترجیحا تنها از یک فونت یا نهایتا از دو فونت بیشتر در وبسایت خود استفاده نکنید زیرا باعث ناهماهنگی آنها باهم خواهد شد .دقت داشته باشید که فونتی را ترجیحا انتخاب کنید که دارای وزن های مختلفی باشد همچون فونت های ایران سنس ، ایران یکان ، کلمه ، فرهنگ و … که بتوانید برای تیترها نیز از آن بهره ببرید و تیترهای جذابتری داشته باشید و به خصوص در مقالاتتان تیترها نسبت به متون عادی و پاراگراف ها متمایز تر باشد مشابه تیترهای همین مقاله ای که مشاهده می کنید . همچنین میتوانید از فونت های دیگر در قسمت منو و یا فوتر خود برای جذابتر شدن آن استفاده کنید .

منوی حرفه ای

بسیاری از سایت ها در هیمن مساله بسیار ساده و بدیهی که لازمه هر سایت حرفه ای است دارای نقص هستند . یک منوی خوب باید بتواند مهمترین دسترسی ها را در ساده ترین شکل خود و البته با گرافیکی جذاب در اختیار کاربران قرار دهد زیرا که افراد عادت کرده اند که در منوها به دنبال صفحات مهم و دست بندی محصولات و موارد اینچنینی بگردند شما در نسخه دکستاپ خود میتوانید از مگامنو استفاده کنید تا با ظاهری زیباتر و شکیل تر محصولات و دسته بندی های خود را نمایش دهید ، همچنین توصیه میشود که در هدر سایت خود چه در ورژن موبایل و چه در ورژن دکستاپ . تبلت از دکمه های سبد خرید ، لیست علاقمندی ها ، پنل کاربری ، شبکه های اجتماعی و تماس استفاده نمایید تا بازدیدکنندگان دسترسی بهتری به این موارد مهم داشته باشند .
حتما تست کنید که تمامی لینک های شما به درستی کار کنند و خراب نباشند . در مقاله ” طراحی هدر وبسایت بعلاوه نکات و ایده ها ” به طور کامل میتوانید راجبه سربرگ وبسایت اطلاعات کسب نمایید .

قرارگیری صفحات به صورت کامل

یک سایت فروشگاهی بایستی دارای صفحات ( نخست ، تماس ، فروشگاه ، مقالات ، قوانین و مقررات ، دریاه ما و … ) باشد . اگر این صفحات یا صفحات دیگری نیز در سایت خود دارید و در منو یا در دیگر جایگاه های سایت به آنها لینک داده اید و اشاره نموده اید دقت کنید که محتوای این صفحات کامل و بدون نقص باشد زیرا که ناقص بودن آن یعنی ناقص بودن و بی کیفیت بودن وب سایت شما و این میتواند به برند و اعتبار سایت شما آسب بزند . برخی از صفحات را میتوانید در منوی خود و برخی صفحاتی که از اهمیت کمتری برخوردار هستند را میتوانید در پاورقی یا فوتر سایت خود لینک کنید .

نکات مهم در کاربری سایت فروشگاهی

نکات مهم در کاربری سایت های فروشگاهی

تجربه کاربری یا به اصطلاح تخصیصی آن ( ux ) از ظاهر سایت شما نیز میتواند مهم تر باشد و مقوله ای است که در طراحی یک وب سایت حرفه ای حتما بایستی به صورت تخصصی بر روی آن کار شود .مواردی هست که برای داشتن تجربه کاربری بهتر سایتهای فروش اینترنتی رعایت نمود که در ادامه خلاصه وار به مهترین آنها اشاره خواهیم نمود . این نکات را حتما در هنگام راه اندازی وبسایت خود در نظر داشته باشید زیرا که در غیر اینصورت سایت شما کیفیت خوبی نخواهد داشت و بعدها مجبورید با هزینه های بیشتر یا زحمت بیشتر سایت خود را اصلاح نمایید پس از همان ابتدا این نکات را در سایت خود بکار ببرید یا از طراح سایتتان بخواهید که برای شما انجام دهد . در ادامه باهم مروری بر نکات لازم در تجربه کاربری سایتهای فروشگاهی خواهیم داشت .

عملیات خرید

پورسه خرید در سایتتان را حتم مورد بررسی قرار دهید و یک بار به عنوان مشتری و فر متقاضی وارد وب سایت خود شوید و محصولی را خریداری کنید و مراحل آن را تا انتها پیش بروید تا از درست بودن کامل آن اطمینان داشته باشید . بسیاری از سایت ها در پورسه خرید خود دارای نواقصی می باشند و ممدیران این سایت ها به دلیل اینکه آن را بررسی نکرده اند متوجه آن نیز نخواهند شد . عملیات خرید بایستی کاملا شفاف و راحت باشد تا هر شخصی با هر سطح توانایی و دانشی بتواند از پس آن بر بیاید .
در یک عملیات خرید حرفه ای همچنین بر اساس خریدی که مشتری انجام داده است میتوان وی را تشویق به خریدهای بیشتری نمود مثلا با نشان دادن محصولات مرتبط یا مکمل ، تشویق به خرید بیشتر برای دریافت کد تخفیف یا تخصیص کد برای خریدهای بعدی وی .

صفحه علاقمندی ها و مقایسه

در تمامی سایت های فروشگاهی امکان افزودن محصولات و کالاها به صفحه علاقه مندی ها یکی از واجبات می باشد . بازدید کننده بایستی این امکان را داشته باشد که محصولات مورد نظر خود را به لیست علاقمندی های خود بیافزاید و بعدا در فرصت مناسب آنها را بازدید کند یا اینکه آن محصولات را مقایسه نماید . ویژگی مقایسه محصولات به صورت حرفه ای در بسیاری از سایت های ضروری است مثل سایت هایی که محصولاتی دارند که دارای ویژگی های مختلفی هستند و میتوانند مشابه باشند مانند موبایل ، لپ تاپ ، ساعت و … که مخاطب با انتخاب محصولات خود که بین چند کالا است در یک صفحه اختصاصی میتواند در یک نگاه ویژگی ها و قابلیت های مختلف محصولات را مشاهده نماید و راحتر از میان آنها انتخاب کند

سبد خرید مناسب

سبد خرید یکی از ارکان اصلی در سایت های فروشگاهی می باشد و هم از لحاظ زیبایی و هم کارآیی بایستی به آن توجه شود . در سبد خرید بایستی امکان مدیریت کامل محصولات انتخاب شده برای خرید وجود داشته باشد یعنی اینکه بازدید کننده بتواند محصولات را حذف کند یا به تعداد آنها بیافزاید و یا اینکه مجددا به خرید های بعدی خود بپردازد . دیگر بخش های سبد خرید شامل فیلدی برای ثبت کد تخفیف و محاسبه اتوماتیک آن و همچنین اعمال هزینه های جانبی مثل هزینه ارسال و یا غیر باشد . در سبد خرید خود میتوانید متن هایی را برای تشویق مشتریان به خرید بیشتر قرار بدهید و فروش خود را افزایش دهید . حتما حساسیت ویژه ای روی بخش سبد خرید سایت خود داشته باشید .

سبدهای خرید به دو صورت در سایت قابل اجراست به اینصورت که هم میتوان زمانی که مشتری محصولی را به سبد خرید افزود بلافاصله وی به صفحه سبد ارجاع گردد یا اینکه بازدید کننده در همان صفحه بماند و محصول وی به سبدش اضافه گردد و تا زمانی که روی دکمه یا آیکون سبد خریدی کلیک نشده آن صفحه به نمایش درنیاید . شما بایستی متناسب با خواسته های خود و نیازمندی هایتان یکی از این روش های را برگزینید .

پنل کاربری قابل قبول

در حالت پایه در سایت های فروشگاهی پنل کاربری ساده ای وجود دارد که تقریبا میتوان گفت کار راه انداز است اما برای سایت های حرفه ای تر که به برند خود اهمیت بیشتری میدهند لازم است که در این بخش نیز تغییرات عمده ای اعمال شود و یک پنل کاربری و صفحه ی ورود مناسبی برای سایت طراحی نمود . در پنل کاربری باید گزینه هایی همچون اطلاعات اکانت ، تغییر رمز و سایر اطلاعات ، سفارشات ثبت شده ، پیگیری سفارشات ، صفحات مهم ، قسمت پشتیبانی ، علاقمندی ها و … وجود داشته باشد تا کاربران در پنل خود بتوانند مدیریت مناسبی در فعالیت های خود در سایت شما داشته باشند .

صورتحساب خرید

بعد از اینکه کاربران شما مرحله سبد خرید را گذراندند به مرحله فرم خرید محصول خواهند رسید . در این مرحله در حالت پیش فرض فرمی وجود دارد که فیلدهای اضافی و ناکارآمدی دارد و نیاز است بر اساس سایت شما شخصی سازی شود و ازلاعات از مشتری گرفته شود که برای شما کاربرد داشته باشد و همینطور وارد کردن آن نیز برای متقاضی محصولات مشکل نباشد حتما فیلدهایی همچون نام کامل ، شماره تماس ، استان و شهر و آدرس کامل ، کد پستی برای ارسال محصول ، باید در میان گزینه های شما قرار داشته باشد همچنین میتوانید فیلدهای دیگر مثلا طرز آسنایی با مجموعه شما برای اینکه بدانید چه شیوه تبلیغاتی بهتر بوده است در این برگه قرار دهید .
در این صفحه میتوان تعیین نمود بر اساس شهری که مشتری وارد می کند هزینه ارسال تفاوت داشته باشد و هوشمندانه تر باشد . میتوانید در این مرحله حتی گزینه ای را قرار دهید که مخاطبان همزمان با پر نمودن فرم مربوطه و درج اطلاعات لازم یک حساب کاربری نیز در سایت شما داشته باشند . بعد از انجام عملیات نیز دکمه پرداخت یا ثبت سفارش را بزنند و به دست شما برسد

فرم ثبت سفارش

برخی سایت ها مثل سایت های تولیدی یا مشاغل سفارش لازم است که از طریق یک فرم پیشرفته و محاسبه قیمت خدمات از مشتریان وجه را دریافت نمایند چون برای هر مشتری و با توجه به خواسته و نیازی که دارد هزینه هایش متفاوت خواهد بود . بنابراین در این سایت های بایستی از فرم های حرفه ای محاسبه گر قیمت استفاده شود که تمام گزینه های لازم برای ثبت سفارش را داشته باشد و در نهایت نیز به پرداخت آنلاین منتهی گردد . با این فرم ها شما به راحتی میتوانید تمام گزینه هایی که دارید را در اختیار کاربرانتان قرار دهید و به راحتی سفارش بگیرید یا اینکه برای بعضی مشاغل دیگر رزرو وقت داشته باشید مثلا برای سایت های مشاوره ، زیبایی ، پزشکی ، آموزشی و …

درگاه پرداخت

در سایت های فروشگاهی میتوان شیوه های متفاوتی را برای دریافت وجه از مشتریان پیش بینی نمود همچون دریافت از طریق درگاه های پرداخت که نیاز به دریافت اینماد و دریافت کد مالیاتی خواهید داشت ، پرداخت در محل و هنگامی که مامور شما به درب منزل مشتری می رود و دریافت مبلغ از مشتریان به صورت کارت به کارت یا واریز به حساب بانکی و ارسال فیش واریزی برای شما . با توجه به رویکرد و برنامه ای که برای کسب و کار خود دارید بایستی یکی از این موارد را در سایت خود الویت قرار دهید و مخاطبانتان را تشویق نمایید که از آن طریق واریزی را برای شما انجام دهند . درگاه پرداخت زمانی باید در سایت شما قرار گیرد که مدیریت قوی بر روی سایت خود داشته باشید و کالاهای خود را به خوبی به روز رسانی کنید تا مجبور نباشید هزینه ای را به دلیل عدم موجودی یا افزایش قیمت به مشتریان برگردانید

هزینه های ارسال کالا

شما باید در سایت فروش اینترنتی خود روش های مختلفی را برای دریافت هزینه های ارسال محصولات در نظر بگیرید که میتواند شامل یکی از موارد زیر باشد .
هزینه ارسال بر اساس شهر یا استانی که خریدار محصول شما در آن قرار دارد مثلا تعیین کنید برای شهر تهران مبلغ ثابت ۱۰ هزار تومان و برای سایر استان ها مبلغ ۲۰ هزار تومان در نظر گرفته شود
هزینه ارسال بر اساس وزن کالا نیز یکی از روش هایی است که در سایت شما میتواند وجود داشته باشد یعنی هرچقدر که وزن محصولات خریداری شده بیشتر شد هزینه ارسال آن نیز به نسبت افزایش یابد
ارسال رایگان در شرایط خاص همچون خرید بالای مبلغی مشخص یا تعریف هزینه ارسال رایگان در شرایطی خاص برای تشویق مشتریان به خرید از سایت شما
حتی میتوان در سایت رنج کد پستی هم تعریف نمود که هزینه ارسال برای هر محله نیز متفاوت باشد
در کل دست شما برای تعریف شیوه های متفاوت روش های ارسال باز است و حتما با توجه به نیاز خود از ترکیبی از آنها استفاده نمایید.

محصولات متغیر

در برخی از فروشگاه های اینترنتی نیاز هست که بتوانید به صورت حرفه ای محصولات متغیر تعریف نمایید تا مشتریان قادر باشند گزینه های مختلف یک کالا را با تفاوت قیمت آن مشاهده نمایند مثلا در نظر بگیرید بازدید کننده برای خرید موبایلی بین رنگ یا میزان فضای حافظه آن بخواهد انتخاب نماید . محصولات زیادی هستند که بر اساس یک ویژگی در آن ممکن است تفاوت قیمت داشته باشند و به همین دلیل بایستی در سایتمان به صورت کامل حرفه ای و بدون نقص محصولات متغیر را بتوانیم پیاده سازی نماییم .

کدهای تخفیف

یکی از مولفه هایی که سبب می گردد بازدید کنندگان تا حد زیادی ترغیب به خرید از سایت شما شوند کد های تخفیف است . در سایت های فروشگاهی وردپرسی این قابلیت در حالت پیش فرض وجود دارد و شما به وسیله تعریف کد های تخفیف متنوع و شرطی میتوانید درآمد سایت خود را به راحتی چندین برابر نمایید . حتما به این بخش از وب سایت خود مسلط شوید تا از آن به درستی و هوشمندانه استفاده نمایید تا بیش از پیش بازدید کنندگان سایت را مجاب نمایید که خریدی از شما داشته باشند و یا اینکه به تعداد خریدهای خود بیافزایند .

سئو در سایتهای فروشگاهی

نکات مهم در سئو سایت های فروشگاهی

بعد از مواردی که ذکر شده در خصوص موارد مهم در سایت های فروشگاهی نوبت به بررسی طراحی فروشگاه اینترنتی در بحث سئو و نتیجه گیری آن در گوگل می رسد ، مبحثی که بسیار مهم است و عدم دقت به آن یعنی عدم نتیجه گیری و درآمد مناسب وب سایت شما . حتما در سایت فروشگاهی خود کلیه موارد سئو را بخواهید که رعایت شود یا اینکه اگر خود قصد راه اندازی فروشگاه مجازیتان را دارید حتما مواردی ک در ادامه ذکر خواهد گردید را مد نظر داشته باشید تا رفته رفته شاهد وبسایت خود در کامات کلیدی مختلفی در موتور جستجوی گوگل باشید .

سرعت سایت

یکی از مهمترین و اولین مواردی که در سایت شما باید به درستی پیاده سازی شود سرعت لود مناسب در سایتتان است . سایت شما باید در کمترین زمان ممکن برای وبسایت های بازدید کنندگان بارگذاری گردد و هر چه که سایت شما دیرتر بالا بیاید امتیاز منفی بدی نزد موتور جستجوی گوگل خواهد بود . موارد زیادی هستند که بر روی سرعت سایت تاثیر گذارند که برخی از آنها به ساختار خوده سایت ، یا تصاویر استفاده شده و یا هاست شما بر میگردد . اگر سایت شما مناسب نیست حتما بهبود آن را در الویت خود قرار دهید و از یک متخصص بخواهید که آن را برای شما به کمترین میزانش با توجه به شرایط موجود برساند . همچنین از هاست های با کیفیت برای سایت خود استفاده کنید

امنیت

وب سایت هایی که امنیت مناسبی ندارند نزد گوگل نیز دارای محبوبیت نیستند ، سایت هایی که دچار مشکلات امنیتی مثل ویروسی شدن ، هک و موارد مشابه میشوند به سرعت از نتایج گوگل حذف خواهند شد و به دنبال آن سایت شما ممکن است خسارت جبران ناپذیری بخورد یا به طور کامل از دستتان خارج شود . حتما موارد امنیتی را در سایت خود انجام دهید و همواره از سایت خود بک اپ بگیرید و از هاست ها یا سرور های معتبر و با کیفیت استفاده کنید تا سایت شما از گزند حملات امنیتی که به فراوان بر روی سایت ها رخ می دهد در امان باشد

ریسپانسیو پذیری

همانطور که قبلتر از این نیز توضیح دادیم ریسپانسیو پذیری سایت ( نمایش درست در تمامی دستگاه ها ) مساله ای بسیار مهم می باشد هم در خصوص زیبایی سایت شما و هم در مبحث سئو و کسب رتبه های مناسب در گوگل ، سایت هایی که در بحث ریسپانسیو و نمایش در موبایل دارای خطا باشند در رتبه های گوگل نتیجه نمیگیرند زیرا که این موضوع اهمیت بسیار فراوان برای گوگل دارد . نکاتی هست در خصوص ریسپانسیو پذیری سایت که بایستی رعایت گردد و توسط ابزارهای متفاوتی همچون ابزار تست ریسپانسیو پذیری خود گوگل میتوانید سایت خود را از این منظر مورد بررسی قرار دهید .
به ریسپانسیو بودن سایت خود اهمیت ویژه ای بدهید و حتما سایت خود را هم در سیستم و لپ تاپ و هم در موبایل های گوناگون و تبلت چک کنید و تمامی نواقص آن را نیز رفع نمایید .

نقشه سایت

نقشه سایت به گوگل کمک زیادی می کند که سایت شما را بهتر و زودتر در نتایج خود ایندکس نماید . از روش های متفاوتی میتوانید برای سایت خود نقشه ایجاد کنید و سپس از طریق ابراز گوگل سرچ کنسول آن را به موتور جستجوی گوگل معرفی نمایید . نقشه سایت کمک می کند که گوگل از مطالب جدید شما زودتر مطلع گردد و زودتر آنها را ایندکس کند همچنین از طریق آن خواهید توانست که صفحات و نوشته هایی را که برای شما الویت بیشتری دارند را به گوگل معرفی نمایید .

استفاده درست از کلیدواژه ها

بهتر است که در صفحات اصلی خود و همچنین در ساختار سایتتان همچون عناوین ، متا دیسکرپشن ها و … از کلمات کلیدی درست و هدفمندی استفاده نمایید . با ابزارهای مختلفی میتوانید کلیدواژه های مناسبی را برای سایت خودتتان بیابید . کلمات کلیدی شما بایستی هم جز کلمات کلیدی کم رقابت و هم پر رقابت باشند تا سایت شما در برخی کلماتی که رقابت کمی دارند با سرعت بالاتری ایندکس شود و ورودی بگیرد تا رفته رفته در کلمات سختر و با انجام سئو تخصصی جز رتبه های نخست باشد . حتما از سایت هایی که در کلمات کلیدی شما رتبه گرفته اند ایده بگیرید و ببینید که آنها چطور از کلمات کلیدی مربوطه در سایت خود استفاده نموده اند .

افزونه های حرفه ای سئو

افزونه های حرف ای سئو همچون یواست یا رنک مث میتواند کمک زیادی باشد به نتیجه گیری شما در گوگل . حتما یکی از این افزونه ها را در سایت فروشگاهی خود داشته باشید که به کمک این افزونه ها سئو سایت خود را بهتر انجام دهید البته لازم به ذکر است که این افزونه ها تا حدی میتوانند کمک کننده به شما باشند و برای سئو سایت شما کافی نیستند حتی نیازی نیست که به امتیازی که این افزونه ها به مطالب شما می دهند دقت زیادی داشته باشید و استفاده این افزونه ها بیشتر برای تعیین کلمات کلیدی هدف صفحات ، ایجاد متادیسکرپشن ، ایجاد نقشه سایت و موارد اینچنینی است .

تصاویر در سایت های فروشگاهی

حتما از تصاویر بهینه در سایت خود استفاده نمایید یعنی تصویر شما بایستی در حین اینکه کیفیت مناسبی دارد در کمترین حجم خود نیز باشد . تصاویر پر حجم و سنگین باعث میشود سایت شما دیر بارگذاری شود و بالا بیاید و این برای سئو بسیار مضر است بنابراین هم در صفحات اصلی خود و هم برای محصولات از تصاویر کم حجم ، با کیفیت و غیر تکراری استفاده کنید که هم برای مخاطبان جذاب باشد و هم اینکه سرعت سایت شما را نگیرد .
به وسیله سایت هایی مثل tinypng.com و برنامه هایی مثل فتوشاپ میتوانید تصاویری با کیفیت بسیار بالا و کم حجمی را برای سایتتان آماده کنید .

لینک سازی داخلی سایت

قطعا تا بحال به گوشتان خورده است که لینک سازی در سئو سایت تا چه حدی موثر است لینک سازی داخلی سایت به اندازه لینک سازی خارجی دارای اهمیت می باشد و شما با یک لینک سازی درست و اصولی میتوانید هم مخاطبانتان را به مطالب مختلف سایت خود هدایت کنید و هم اینکه به صفحات دیگر خود انزد گوگل اعتبار بدهید . در طراحی سایت فروشگاهی حتما برای متن هایی که لینک در نظر گرفته میشود در تنظیمات تایپوگرافی تغییراتی انجام دهید تا انکرتکست های شما ( کلماتی که لینک شده اند به یک صفحه دیگر ) در متن مشخص و واضح باشند تا بازدید کننده بداند که آن واژه لینک شده است به یک صفحه خاص اینکار به سئو سایت فروشگاهی شما کمک خوبی خواهد نمود .

امنیت در سایت های فروشگاهی

نکات مهم امنیتی در سایت های فروشگاهی

مورد آخری که در سایت های فروشگاهی بایستی به آن دقت نمود طراحی با امنیت بالاست یعنی سایت شما طوری پیاده سازی شد و اقداماتی در آن صورت گیرد که تا حد زیادی وبسایت را از حملات مختلفی که به وفور برای روی سایت های و شرکت های هاستینگ رخ می دهد در امان باشد . در ادامه برخی از اینم موارد را بررسی میکنیم و بهتر است که اگر میخواهید سایتی حرفه ای و بدون مشکلات داشته باشید موارد امنیتی را به دست یک فرد متخصص در سایتتان پیاده سازی کنید و صرفه به یک افزونه و یا موارد مشابه بسنده نکنید .

استفاده از ssl

اس اس ال یا گواهینامه امنیت دیجیتال به شما اجازه خواهد داد که آدرس سایتتان را که با پیشوند http آغاز می گردد به https نمایید . با اینکار و انجام آن در سایت فروشگاهی خود امنیت بیشتری به سایت خود خواهید داد و گوگل نیز به سایت شما اعتبار دو چندانی خواهد داد . اکثر شرکت های هاستینگ معتبر معمولا به صورت رایگان اینکار را برای شما انجام می دهند اما میتوانید اس اس ال های معتبر تری را با پرداخت هزینه های سالانه برای سایت خود خریداری نمایید .

تغییر آدرس ورود به مدیریت سایت

آدرس پیشفرض سایت های وردپرسی دقیقا به یک پسوند یعنی wp-admin ختم میشود . بهتر آن است که از هر روشی که میتوانید این آدرس را تغییر دهید و دسترسی به مدیریت سایت خود را از یک آدرس اختصاصی تعیین نمایید و بدین ترتیب ورودی مدیرت سایت خود را از دستان افراد و ربات های مخرب و سو استفاده گر پنهان نمایید . فقط دقت کنید که آدرس جدید ورود به پیشخوان سایت خود را حفظ نمایید تا آن را فراموش نکنید و به مشکل نخورید

استفاده از رمز های قوی

این نکته بسیار ساده و در عین حال مساله ای است که توسط افراد بسیار زیادی نادیده گرفته میشود . از رمز های عبور طولانی و با ترکیبی از حروف کوچک و بزرگ ، اعداد و نشانه هایی همچون @$# استفاده نمایید تا هک کردن آن برای هکر ها یا ربات های رمزیاب کار مشکلی باشد همچنین نام کاربری خود و یا سایر مدیران وبسایتتان را مناسب قراردهید و به هیچ عنوان از کلمه admin برای استفاده به عنوان نام کاربری ورود به سایت خود استفاده نکنید .

بک اپ گیری منظم از سایت

بعد از اینکه سایتتان به مرحله نهایی و اجرایی رسید حتما به صورت مداوم از آن بک اپ بگیرید تا در صورت بروز هر گونه مشکلی سریعا سایتتان را به آخرین ورژنی که مطمئن بوده اید سالم است برگردانید و دچار قطعی و یا از بین رفتن سایت خود نشوید .شرکت های هاستینگ معمولا از وبسایت شما بکاپ خواهند گرفت اما به هیچ عنوان به بک اپ گیری آنها توجه نکنید و خودتان مداوم و هر هفته از سایتتان یک فول بک اپ بگیرید .

این مطلب را نیز بخوانید : ضرورت بک اپ گیری از سایت

خریداری هاست یا سرور معتبر

در ابتدای کار که قصد راه اندازی وب سایت خود را دارید انتخاب هاست مساله ای بسیار حائز اهمیت است ، اگر در انتخاب هاست دقت کافی نداشته باشید و یک از یک شرکت نا معتبر هاست بخرید به احتمال بسیار دچار مشکلات امنیتی خواهد گردید زیرا که به سرور ها و هاست های مختلف حملات زیادی جهت مختل کردن آن ها یا سو استفاده ها تبلیغاتی از آنها می گردد . علاوه بر این شرکت های هاستینگ ضعیف پشتیبانی خوبی ندارند و بنا بر همین دلایل توصیه میشود که فقط از شرکت های معتبر و با سابقه هاست خریداری نمایید و حتما از یک فرد با تجربه و متخصص نیز کمک بگیرید .

عدم استفاده از قالب یا افزونه های نا مطمئن

اگر از وردپرس برای طراحی سایت فروشگاهی خود استفاده می کنید حتما از قالب های حرفه ای که سایت های داخلی در زمینه فروش آن فعالیت دارند قالب را تهیه کنید ( مثل راستچین و ژاکت ) زیرا که قالب ها و افزونه های نا معتبر و نال شده میتواند در سایت شما حفره های امنیتی ایجد کنند و سایت شما به راحتی مورد حملات ربات ها و بد افزارها قرار گیرد به صورتی که دیگر نتوانید آن را به حالت اولیه برگردانید . مشکلات امنیتی در سایت مساله ای بسیار جدی است و از همان ابتدای راه اندازی بایستی دقت زیادی به آن شود . با خریداری قالب های حرفه ای و مطمئن و افزون های به روز و اورجینال تا حدی خیالتان از بابت امنیت آسوده تر خواهد بود

استفاده از کپچا

برای اینکه دسترسی ربات ها و نرم افزارهای مخرب را به قسمت ورودی سایت خود یا قسمت نظرات ببندید میتوانید از کپچا بهره ببرید تا حتی دیگر یک دیدگاه اسپم هم نداشته باشید . احتمالا بارها خود نیز در سایت ها از تست کپچا گذشته اید تا بتوانید عملیاتی را در سایت ها انجام دهید . از خوده سرویس گوگل میتوانید برای سایتتان به راحتی کپچا بگیرید و سایت خود را یک قدم به امن تر شدن نزدیکتر نمایید

تغییر پیشوند جداول وردپرس

یکی از دیگر راه های امنیتی که در ابتدای راه اندازی سایت خود میتوانید انجام دهید تغییر پیشوند جداول دیتابیس وردپرس است که در حالت عادی wp_ است که میتوانید آن را به یک پیشوند دیگر تغییر دهید تا امنیت سایت خود را بالاتر ببرید .

گرفتن درگاه پرداخت برای سایت های فروشگاهی

بعد از اینکه مراحل قبلی را گذراندید نوبت می رسد به اینکه آیا قصد دارید برای وبسایت خود درگاه پرداخت آنلاین نصب نمایید یا خیر . گذشته بر این گرفتن درگاه های پرداخت برای سایت های فروشگاهی بسیار ساده تر بود اما در حال حاضر شما برای دریافت درگاه پرداخت فروشگاه آنلاین بایستی حتما اینماد و کد مالیتی تهیه نمایید تا بتوانید در سایت خود درگاه فروش آنلاین قرار بدهید که همین موضوع کار را بسیار مشکل نموده است . ولی خوب داشتن درگاه الکترونیک در بسیاری از سایت ها ضروری است و همچنین گرفتن اینماد نیز به کسب و کار شما اعتبار دیگری خواهد بخشید و مشتریان بیشتر به شما اعتماد خواهند نمود .

خدمات طراحی سایت فروشگاهی مجموعه مجازی مارکت

حال که با تمام نکات مورد نیاز در طراحی سایت فروشگاهی آشنا شدید نوبت به راه اندازی وب سایت شما می رسد که هم اگر خود دانشی در این زمینه دارید میتوانید استارت کار را بزنید و هم اینکه میتوانید راه اندازی وبسایتتان را به یک مجموعه حرفه ای همچون تیم مجازی مارکت بسپارید . مجموعه ی مجازی مارکت با ارائه ی قیمت های بسیار مناسب نسبت به رقبا و انجام کیفیت عالی و طراحی سایت با سئوی مناسب ، امنیت قابل قبول ، طراحی زیبا و کاربری آسان سایتی حرفه ای را با یک پشتیبانی بسیار قوی برای شما انجام خواهد داد شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر نسبت به طراحی سایت فروشگاهی و مشاهده تعرفه های به روز ما به صفحه ” خدمات طراحی سایت فروشگاهی ” مراجعه نمایید و اطلاعات و شرایط کاملتر را از آنجا مطالعه کنید .

خدمات سئو مجموعه مجازی مارکت

یکی دیگر از خدماتی که به صورت حرفه ای و تخصصی برای مشتریان خود انجام می دهیم خدمات تخصصی سئو می باشد . اگر قصد دارید که با هزینه های مناسب و در کمترین زمان در کنار یک تیم حرفه ای و متخصص سایتتان را در کلمات کلیدی مد نظر خود به رتبه های نخست گوگل بیاورید مجموعه مجازی مارکت با داشتن سایبقه کار طولانی و نمونه های موفق در این زمنیه یکی از بهترین انتخاب ها برای شماست ما در این مجموعه کلیه خدمات مربوط به سئو را برای شما انجام خواهیم داد و سایتتان را به یکی از بهترین ها در گوگل تبدیل خواهیم نمود . برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید یا اینکه به صفحه خدمات سئو حرفه ای مراجعه نمایید .

جمع بندی نهایی

در این مقاله که به جرات میتوان گفت یکی از کاملترین مقالات در خصوص نکات لازم در طراحی سایت فروشگاهی است کلیه نکات مهم بررسی شده و دائما نیز این نوشته در حال به روز رسانی می باشد تا مرجعی باشد برای تمامی کسانی که میخواهند وبسایتی عالی داشته باشند حتما این مقاله را ذخیر نمایید و اگر شما نیز سوالی دارید و یا در خصوص موارد ذکر شده دیدگاهی دارید حتما آن را در انتهای صفحه درج نمایید

تهران – خیابان انقلاب بین خیابان دانشگاه و ابوریحان ساختمان فروردین واحد اول  ( لازم به ذکر است جهت حضور در دفتر هماهنگی قبلی الزامیست )

میزان زمانی که طراحی شما انجام شود بسته به خواسته ها و قابلیت هایی دارد که میخواهید در سایتتان قرار گیرد ولی به طور نرمال برای سایت های فرروشگاهی حداقل بایستی ۲۰ روز را مد نظر داشته باشید

طبق قرار دادی که پروژه طراحی سایت با شما منعقد می گردد این مجموعه موظف است که کلیه آموزش های لازم را جهت مدیریت سایت ، قرار دادن محتوا و محصول در سایت ، مدیریت کاربران و دیدگاه ها ، مدیریت فروشگاه و سفارشات و برخی تغییرات ظاهری سایت را در اختیار شما قرار دهد تا خود نیز بتوانید سایتتان را مدیریت نمایید

مطالب آموزشی مرتبط :