اصول تولید محتوا سئو شده

تفاوتی ندارد که شما یک نویسنده با سال‌ها تجربه‌اید یا تازه شروع کرده‌اید، یاد گرفتن سئو در هر صورت برای دیده شدن و خوانده شدن شما لازم و ضروری است.

موتور جست‌وجوی صفحات گوگل رقابتی هستند و شما قبل از نوشتن باید بدانید که با چه چیزی سروکار دارید و آیا این رقابت ارزش وقت گذاشتن را دارد؟

چیزهای زیادی در نوشتن یک محتوای باکیفیت برای موتورهای جست‌وجو دخیل هستند. ما چند نکته عملی در زمینه نوشتن سئو در مورد چگونگی اطمینان از مطلوب بودن محتوای شما برای فهرست بندی قبل از اینکه گوگل دست به کار شود ، به اشتراک گذاشته ایم.

چگونه یک مقاله برای سئو بنویسیم؟

نوشتن سئو نوشتن فراتر از خوب نوشتن است، شما باید بادقت فکر کنید.

اول، باید کلمات کلیدی مرتبط در نظر بگیرید. “کلمه کلیدی” عبارت جستجوی شماست که می خواهید محتوای شما در آن رتبه بندی شود. می‌تواند یک کلمه و یا یک عبارت باشد چیزی مثل” بهترین کلاه ایمنی دوچرخه” یا “راه های جالب برای بستن بند کفش”.

اکنون ، ممکن است فکر کنید: “اما چگونه کلمات کلیدی را که می خواهم برای آنها رتبه بندی کنم ، انتخاب کنم؟”

اول به این فکر کنید مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و احتمال دارد که آن‌ها چه چیزی را جست‌وجو کنند؟ فرض کنید شما یک وبلاگ در مورد زنبورداری راه اندازی کرده اید. شما می خواهید آن را در مقابل افرادی که به زنبورداری علاقه مند هستند قرار دهید ، درست است؟

اما از کجا می‌فهمید که یک نفر به زنبورداری علاقه‌مند است؟ هنگام نوشتن وبلاگ برای جستجوگرها ، جستجوهایی مانند “نکاتی برای مراقبت از کندوی جدید” ، “نحوه معرفی یک زنبور عسل جدید” یا “بهترین نوع گل برای زنبورها” ، هدف جستجو را نشان می دهد. افرادی که این جست‌وجو هارا انجام می‌دهند، مخاطبان هدف شما هستند. بعلاوه ، تعدادی ابزار برای کمک به تحقیق در مورد کلمات کلیدی در اختیار شما قرار دادن حجم جستجو برای اصطلاحات در دسترس است.

وقتی شما در مورد کلمه کلیدی و عنوان وبلاگ تصمیم می‌گیرید، باید مرتبط باشند. به عنوان مثال ، وبلاگی با عنوان “راهنمای مبتدی: چگونه از یک کندوی جدید مراقبت کنیم” در رتبه بندی جستجو برای “نحوه مراقبت از یک کندوی جدید” بسیار مهم است. تولید محتوا به این روش به شما امکان می دهد نقاط مختلف برای بازارهای هدف خود ، از تحقیق گرفته تا خرید ، پیدا کنید.

کلمه کلیدی باید H1 و در بدنه اصلی متن ، در متا تگ‌ها و تگ‌های تصاویر استفاده شوند.

چطور از کلمات کلیدی استفاده کنیم؟

وقتی که شما به صورت آنلاین تولید محتوا می‌کنید، موتورهای جست‌وجو در میان هرچه که نوشته‌اید می‌خزد و تلاش می‌کند که بفهمد که محتوای شما دقیقا در مورد چه چیزی است. تکرار کلمه کلیدی در محتوا باعث می‌شود موتور جست‌وجو متوجه بشود که متن و محتوای شما مرتبط است و برای رنک‌های بالاتر مناسب است.

اگر بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده کنید، موتورهای جست‌وجو متوجه شده و باعث پایین آمدن رنک سایت شما می‌شود. ما پیشنهاد می‌کنیم از ۲ الی ۳ کلمه کلیدی به طور طبیعی و مرتبط استفاده کنید، و یا از کلمات و عباراتی که نزدیک به کلمات کلیدی شماست ولی دقیقا همان‌ها نیستند. به عنوان مثال ، “بهترین کلاه ایمنی دوچرخه سواری با قیمت مناسب” و “ایمنی دوچرخه سواری” از نظر معنایی با یکدیگر مرتبط هستند.

Blogging SEO اصول نگارش محتوای سئو شده

نوشتن توضیحات متا برای سئو

نوشتن سئوSEO فقط نوشتن یک قطعه عالی نیست.بلکه مربوط به همه چیزهای موجود در آن صفحه است. فراداده یک صفحه از دو عنصر اصلی تشکیل شده است: عنوان صفحه و توضیحات.

عنوان صفحه شما یکی از مهم‌ترین عناصر برای رنک سایت است و باید طوری آن را بهینه‌سازی کنید که شامل کلمه کلیدی شود. از طرف دیگر ، توضیحات متای شما یک عامل رتبه بندی مستقیم نیست. با این حال ، این باعث نمی‌شود اهمیت کمتری داشته باشد.

توضیحات متا صفحه همان چیزی است که کاربران را ترغیب می کند تا بر خلاف سایر موارد موجود در موتور جست‌وجو ، روی صفحه شما کلیک کنند. برای تشویق کاربران به کلیک ، توضیحات متای شما باید شامل یک کلمه کلیدی باشد و آنچه را که کاربر در صورت مراجعه به وب سایت شما به دست می آورد ذکر کند: چرا آنها باید کلیک کنند؟

این به طور مستقیم بر میزان کلیک شما تأثیر می گذارد ، که سیگنالهای کاربر مثبت یا منفی را به گوگل ارسال می کند. به عنوان مثال ، اگر بسیاری از کاربران در جستجوی یک کلمه کلیدی هستند و روی صفحه شما کلیک می کنند اما از بین می روند ، گوگل نتیجه می‌گیرد که شما نتیجه مناسبی برای این اصطلاح خاص نیستید ، بنابراین هنگام نوشتن برچسب های متا برای سئو مهم است که توجه داشته باشید که مرتبط بودن مهم است.

نحوه نوشتن توضیحات محصول برای سئو

توضیحات کالایی که در وب سایت خود ارائه می کنید بسیار حیاتی است (به ویژه برای مشاغل تجارت الکترونیک )و در نهایت به شما کمک می کند تا تعیین کنید آیا محصول شما توسط مشتریان بالقوه پیدا شده است یا خیر.

مهم است که درک خوبی از آنچه رقبا در این مورد انجام می دهند ، داشته باشید. باید بدانید که آنها برای چه کلمات کلیدی رتبه بندی می کنند .اگر رقبای شما در جستجوی تصویر ، ویدئو یا نقشه رتبه خوبی دارند ، برای رقابت عملی می توانید همین کار را انجام دهید!

هنگام هدف قرار دادن محصولات با حجم بالا و کاملاً هدف دار ، اولویت بندی برای نبردهای خود مهم است: توجه داشته باشید که کلمات کلیدی با حجم بالا همیشه لزوماً مناسب ترین گزینه ها برای شما نیستند حتی اگر مرتبط باشند ، مهم نیست که دسترسی به آن چقدر جذاب باشد. هنوز مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید؟ شما همیشه می توانید راهنمای انتخاب کلمات کلیدی مناسب سئو را مطالعه کنید.

هنگامی که از کلمات کلیدی خود راضی بودید ، باید آنها را به طور طبیعی در توضیحات محصول قرار دهید – توجه داشته باشید که داشتن یک کلمه کلیدی متفاوت برای هر محصول ایده خوبی است – و همچنین عنوان و توضیحات متا (در بالا) و بهینه‌سازی تصاویر خود را فراموش نکنید.

نحوه نوشتن متن Alt تصویر برای سئو

گاهی تصور می‌شود تصاویر برای سئو اهمیتی ندارند و تنها مطالب متنی مهم است، اما تصاویر نیز برای موتورهای جست‌وجو اهمیت دارند خصوصا برای خرید که به تصاویر نیاز دارید.

هر تصویری که در وب سایت خود بارگذاری می کنید باید دارای برچسب alt باشد. در اکثر سیستم های مدیریت محتوا می توانید این مورد را در کتابخانه رسانه اضافه کنید – هر زمان که تصویری را بارگذاری می کنید ، معمولاً سریعتر می توان آنها را اضافه کرد.

برچسب های alt شما باید در حد ایده آل و توصیفی باشند. به جای “گل زرد” ، “گل زرد روی چمن در مقابل دیوار آجری” باشد بهتر است.

هدف از این موارد این است که اگر تصویر شما به هر دلیلی برای خوانندگان نتواند بارگیری شود ، تگ ها به آنها نشان داده می شوند. اگرچه به همان اندازه مهم است که توجه داشته باشید گوگل نمی تواند تصاویر را بخواند و از برچسب alt شما برای بررسی آنچه در مورد تصویر شما است استفاده خواهد کرد – یعنی بدون برچسب alt ، رتبه ای نمی‌گیرید.

نحوه نوشتن برچسب های H1 برای سئو

 

H1 ها یک فاکتور مهم برای رتبه بندی هستند و هر صفحه باید یکی داشته باشد.

H1 شما (عنوان یک) اولین عنوان در صفحه شما است اما با عنوان متای شما متفاوت است. عنوان متای شما در نتایج جستجو ظاهر می شود ؛اما H1 نه. که این به این معنی نیست که یکی از دیگری برتر و مهم‌تر است.هردوی آن‌ها مهم هستند و باید توصیفی باشند.

تحقیق کنید

قبل از اینکه چیزی بنویسید ، باید در مورد موتور جستجو برای موضوع یا کلمه کلیدی انتخابی خود تحقیق کنید. نگاهی به آنچه رقبای شما انجام می دهند ، کدام کلمات کلیدی برای آنها رتبه بندی می شود و در کجا ، و اینکه شما برای جستجوی اصطلاحات با چه کسانی رقابت می کنید بیندازید.

رقابت شما برای کسب رتبه ممکن است با یک رقیب تجاری نباشد. درک این مهم و تصمیم گیری در مورد اینکه آیا می توانید بر اساس افرادی که دارای رتبه های برتر هستند ، می توانید برای کسب رتبه ها رقابت کنید بسیار مهم است. اگر رتبه های برتر گوگل توسط رسانه ها ، دایرکتوری های تجاری یا رهبران صنعت به دست بیایند ، غلبه بر آنها دشوار است مگر اینکه شما یک سازمان مشابه باشید یا بودجه لازم برای انجام یک مقدار مشابه سئو را داشته باشید

هنگام انجام این تحقیق و بررسی رتبه های برتر کلمات کلیدی خود ، دقت کنید که چرا ممکن است این صفحات رتبه خوبی داشته باشند. گوگل به وضوح تصمیم گرفته است که این صفحه برای واژه جستجو بسیار با ارزش است ، بنابراین اکنون وظیفه شما این است که تصمیم بگیرید رقابت کنید و کار بهتری را انجام دهید تا رنک بالاتری کسب کنید.

نگاهی به تعداد کلمات ، ساختار صفحه و خوانایی آنها ، رسانه های مورد استفاده آنها و کیفیت محتوا داشته باشید و از این اطلاعات برای شکل دادن صفحه خود استفاده کنید

شمارش کلمات خود را در نظر بگیرید

شاید اندکی بحث برانگیز باشد ، اما هنگام نوشتن نوشتن مطالب سئو باید به فکر شمردن کلمات باشید. با این حال ، ما نمی گوییم که بیشتر لزوماً بهتر است.

مطالعات بی شماری انجام شده است که ارتباط بین تعداد کلمات بالاتر در یک صفحه و میزان رتبه بندی آن را نشان می دهد. اما جان مولر ، یکی از مدیران ارشد وب گوگل ، در فوریه سال ۲۰۲۰ گفت که داشتن همان تعداد کلمات به عنوان یک مقاله با رتبه برتر ، صفحه شما را برای بالای صفحه شدن بیشتر نمی کند. و این منطقی است – چیزهای بیشتری در مورد نحوه انتخاب موتورهای جستجو برای افراد برتر وجود دارد.

با این حال ما فکر می‌کنیم که طولانی نوشتن گاهی بهتر است. نوشتن ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ کلمه به صورت طبیعی بسیار عالی است. در کل تعداد کلمات مناسب برای هر حوزه و صنعت می‌تواند متفاوت باشد برای مشخص کردن تعداد ایده‌آل می‌توانید در گوگل و در سایت خود تحقیق و تحلیل کنید.

وقتی شروع می‌کنید و برای سئو می‌نویسید متوجه می‌شوید که کیفیت مهم‌تر است. همیشه در یک زمینه بمانید و مطالب را مرتبط نگه دارید و صرفا بخاطر کلمات بیشتر مطالب غیر مرتبط را وارد محتوای خود نکنید.

به طور خلاصه: نوشتن مقالات طولانی تر را در نظر بگیرید که می توانید بنویسید ، و بخاطر بسپارید که کیفیت بالا باشد.

پیوند دادن

پیوند داخلی پیوندی است که به صفحه دیگری در همان وب سایت می رود.

پیوند خروجی پیوندی است که به وب سایت دیگری می رود.

هر دو مهم هستند. پیوندهای داخلی برای کاربرپسند شدن وب سایت شما مهم است زیرا در زمان آن‌ها صرفه جویی می‌شود. و همچنین با کلیک کردن کاربران در سایت شما و منتقل شدن به صفحات دیگر ممکن است زمان حضور کاربران در سایت شما بالا برود.

پیوندهای خروجی را می توان از نظر سئو قدرتمندتر دانست. یک دلیل خوب برای لینک دادن به یک وب سایت خارجی ، استفاده از آنها به عنوان منبع واقعیت یا نکته ای است که بیان می کنید. نه تنها کیفیت و اعتبار نوشتن شما را افزایش می دهد ، بلکه همچنین با ایجاد سابقه لینک بین وب سایت خود و سایر وب سایت های بزرگتر یا معتبر به ایجاد “رد پای دیجیتال” شما کمک می کند.

هر دوی این تکنیک ها به دلایل مختلف با ارزش هستند ، بنابراین پیاده سازی هر دو به طور همزمان می تواند به افزایش ارتباط سئو محتوای شما کمک کند.

به یاد داشته باشید که خزنده ها با استفاده از پیوندها از اینترنت به سایت دیگر به اینترنت منتقل می شوند. ربات‌های گوگل صفحاتی را که پیوندهای خارجی و داخلی زیادی به آنها هدایت می کنند اولویت بندی می کند. شما می توانید بک لینک بدست آورید – و ما اکیداً توصیه می کنیم این کار را انجام دهید – اما برای تکمیل آن می توانید از پیوندهای داخلی نیز اطمینان حاصل کنید.

خوانایی

«خوانایی» محتوای شما فاکتور مهم سئو است که گوگل از آن برای تعیین میزان مفید بودن استفاده می کند. این توسط موارد زیر تعیین می شود:

  • خواندن مطالب شما چقدر آسان است: آیا زبان قابل فهم است؟
  • درج عنوان ها و زیرعنوان ها
  • گنجاندن نقاط لیست ها
  • طول پاراگراف و جمله

نوشتن به روش “خواندنی” گوگل به طرز شگفت انگیزی دشوار است. چند ابزار وجود دارد که به شما کمک می کند تا تعیین کنید که در کجا می توان خوانایی محتوای خود را بهبود بخشید. اگر از وردپرس یا آزمون Flesch-Kincaid استفاده می کنید ، پلاگین Yoast را امتحان کنید.

رقابت برای جعبه پاسخ

جعبه های پاسخ معمولاً به عنوان پاسخ به جستجوهای ساده یا پاسخ های بله / خیر ارائه می شوند. ابتدا بررسی کنید که آیا این مربوط به شما و محتوای شما است یا خیر. پس آیا امکان رقابت برای شما وجود دارد به عنوان کارشناسان سئو ، ما می دانیم که اگر در حال نوشتن محتوا درباره سئو هستیم ، احتمالاً توسط افرادی مانند SEMrush ، Moz و البته محتوای Google در رده های مختلف شکست خواهیم خورد – و در این زمینه کاری نمی توان انجام داد . شما باید نبردهای خود را در سئو انتخاب کنید.

هنگامی که تصمیم گرفتید که یک جعبه پاسخ مرتبط و قابل دستیابی است ، باید تعاریفی را با زیرعنوان های مناسب وارد کنید ، به عنوان مثال ، “جعبه پاسخ چیست” ، لیست ها و پاسخ به سوالاتی که بازارهای هدف شما می پرسند.