چگونه یک کسب و کار کوچک می تواند در سئو موفق شود؟

شروع یک کار کوچک می تواند ترسناک باشد. با تمام تلاش در ایجاد و ارائه محصول یا خدمات خود ، به راحتی می توان از بهینه سازی موتور جستجو (سئو ) چشم پوشی کرد. اما بدون داشتن یک استراتژی موثر در کسب و کار کوچک در زمینه سئو ، مشتریان و مشتریان احتمالی هرگز سایت شما را نخواهند دید. چرا؟ از آنجا که بعید است سایتی فاقد استراتژی موثر سئو در نتایج جستجو باشد.

این به این معنی است که مهم نیست چه اندازه محصول و یا خدمات شما عالی باشد، شما ممکن است هیچوقت موفق نشوید. به هر حال ، بیش از نیمی از ترافیک وب به سایت های کسب و کار به کار دیگر (B2B )و تجارت به مصرف کننده (B2C )از نتایج جستجوی ارگانیک ناشی می شود. این زمانی است که کاربران سایت شما را پیدا کرده و روی آن کلیک می‌کنند.

اگر با سئو آشنا نستید، احتمالا فکر می‌کنید که یک مسئله‌ی ترناک است و برای انجام آن باید به یک متخصص مبلغ زیادی پول پرداخت کنید. خوشبختانه، راه‌های زیادی وجود دارد که باعث می‌شود بدون سرمایه‌گذاری مالی و زمانی سئو برای کسب و کار شما کار کند.

سئو چیست و چرا مهم است؟

سئو  (بهینه سازی موتور جستجو) فرآیندی است که از طریق آن وب سایت و محتوای آن را به راحتی توسط موتور جستجو پیدا می کنید ، فهرست می کنید و از آن رتبه بندی می کنید. موتورهای جست و جو هر قسمت از دنیای آنلاین را بررسی می‌کنند و سایت‌ها و محتوای آن‌ها را سناسایی و رتبه‌بندی می‌کنند.

حتی امروزه تقریبا ۷۰ درصد کسب و کارهای کوچک فاقد یک استراتژی سئو مناسب هستند. آیا شما یکی از آن کسب‌وکارها هستید؟ در این صورت ، تقریباً بسیاری از آگهی ها و احتمالاً درآمد قابل توجه را از دست می دهید. یادگیری سئو و داشتن استراتژی درست برای ایجاد شهرت در صنعت خود یکی از باارزش‌ترین قدم‌هایی است که می‌توانید بردارید.

چگونه سئو را برای مشاغل کوچک خود بهبود بخشیم؟

درک اصول بازاریابی محتوا برای استراتژی موفق سئو شما ضروری است. وقتی بازاریابی محتوا را بالا می برید و دانش جدید خود را در سایت خود به کار می گیرید ، ترافیک جدیدی را جذب خواهید کرد.

جذاب نوشتن مطالب تبلیغاتی

بهبود محتوای سایت شما ، مردم را ترغیب می کند تا درباره کسب و کار و خدمات شما مطالعه کنند. با این کار خوانندگان در سایت شما مدت بیشتری می‌مانند و به شما کمک می کنند در صفحات نتایج موتور جستجو رتبه بالاتری داشته باشید. هرچه کاربر بیشتر در سایت شما باشد ، آمار حضور شما در سایت بهتر می‌شود.

اگر می خواهید سایت شما در ۱۰ نتیجه برتر جستجوی گوگل قرار بگیرد ، باید حداقل برای چند دقیقه کاربران را علاقه مند و سرگرم نگه دارید. محتوای خسته کننده یا غیر جالب به این معنی است که بازدیدکنندگان شما به سرعت از بین می روند.

برچسب‌هایی مطالب خود را بررسی کنید. مهم نیست که از کدام سیستم مدیریت محتوا استفاده می کنید ، می توانید برچسب‌های مرتبط وارد کنید. این برچسب ها محتوای شما را توصیف می کنند و موتورهای جستجو تشخیص می دهند که آیا آنها با صفحه موجود در صفحه مطابقت دارند هنگام تغییر استراتژی سئو برای کسب و کار کوچک ، اطمینان حاصل کنید که تمام برچسب های متا شما دارای کلمات کلیدی مرتبط هستند.

مطالب جذاب

ایجاد یک استراتژی محتوای قوی آسان‌تر از آن است که فکر می کنید. به طور منظم پست های وبلاگ را درباره موضوعات مرتبط بنویسید. در این مورد کوشا باشید. هر پست باید بر روی یک کلمه کلیدی مرتبط متمرکز باشد (بعداً در مورد کلمه کلیدی بحث خواهیم کرد). محتوای ارسال وبلاگ ممکن است از مهمترین قسمتهای استراتژی سئو شما باشد. پست های شما باید متمرکز بر اطلاعات باشد.

روش های زیادی برای بهبود استراتژی محتوای شما وجود دارد بدون اینکه تمام وقت شما را بگیرد. می توانید موارد زیر را امتحان کنید:

  • تنظیم قالبها و الگوها: در بیشتر موارد ، شما احتمالاً از یک نوع قالب (یا الگو) برای انواع خاصی از محتوا استفاده خواهید کرد. به عنوان مثال ، پست های وبلاگ شما ممکن است هر بار از همان الگو پیروی کنند. این الگوها را تنظیم کرده و از آنها استفاده کنید ، و ارسال مطالب جدید را سریعتر و آسان تر کنید.
  • ویدئو: تعداد کمی از رسانه ها به اندازه فیلم جذاب هستند. یکی دیگر از مزایای آن ساخت فیلم آسان تر از تولید محتوای نوشتاری است. همچنین باید تمام محتوای ویدئو را برای سئو بهینه کنید. ابزارهایی برای این منظور در دسترس است مانند wistia
  • از رسانه های اجتماعی استفاده کنید: همانقدر که نتایج جستجوی ارگانیک مهم هستند ، دلیلی ندارد که فقط به آنها اتکا کنید. با به اشتراک گذاشتن محتوای سایت خود ، حضور رسانه های اجتماعی خود را تا آنجا که ممکن است قوی کنید.

ایجاد وبلاگ

همانطور که قبلاً ذکر شد ، ایجاد یک وبلاگ و افزودن محتوای جدید به طور منظم به آن بخش مهمی از هر استراتژی محتوایی است. گوگل پست های وبلاگ شما را به روزرسانی منظم سایت شما می داند ، و این به شما کمک می کند تا در رتبه بندی جستجو ارتقا پیدا کنید.

عناوین مطالب وبلاگ را طوری انتخاب کنید که مرتبط باشد. نوشتن وبلاگ کار سرگرم کننده ای است اما اگر زمان آن را ندارید می‌توانید کسانی را استخدام کنید که این کار را به طور منظم برای شما انجام دهد.

ممکن است در گذشته این موضوع را درک نکرده باشید ، اما احتمالاً از طریق یافتن و کلیک کردن بر روی یک پست جذاب وبلاگ ، به بسیاری از سایت ها هدایت شده‌اید و هزینه محصولات و خدمات آنها را پرداخت کرده اید. وقت آن است که از این استراتژی برای مشاغل شخصی خود استفاده کنید.

استراتژی درست کلمه کلیدی

تحقیق درباره کلید واژه اولین قدم در تصمیم گیری درباره کلمه کلیدی شما است. این تحقیق نحوه دستیابی به کلمات و عباراتی است که هدف شما منجر به آن می شود و مشتریان وارد موتورهای جستجو می شوند. وقتی کلمات کلیدی این افراد را که اغلب جستجو می کنند بدانید ، می دانید که چگونه آنها را به سایت خود هدایت کنید.

هنگامی که استراتژی کلمات کلیدی خود را تنظیم کردید ، باید با تحقیقات منظم آن را به روز کنید. این بدان دلیل است که کلمات کلیدی که مشتریان شما به طور مداوم آنها را جستجو می کنند تغییر می کنند. یک تاکتیک خارق العاده این است که تحقیق کنید که رقبای شما از چه استراتژی های سئو استفاده می کنند. ابزارهایی برای انجام این کار در دسترس هستند ، مانند Alexa’s Competitor Keyword Matrix.

چندین روش مفید برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی وجود دارد. یکی از ساده ترین راه ها مشاهده پیشنهادات ارائه شده توسط گوگل تکمیل خودکار است. اینها به سادگی پیشنهادهایی هستند که با وارد کردن اصطلاحات در نوار جستجو ارائه می شوند. این پیشنهادات بیشترین عبارات جستجو شده را به شما نشان می دهد و نتیجه تحقیقات کلمات کلیدی است که گوگل قبلاً انجام داده است.

سئو سایت چگونه یک کسب و کار کوچک می تواند در سئو موفق شود؟

عناوین بهینه شده

عناوین بهینه شده و عناوین صفحه بخشی از سئو در صفحه شما است. در ساخت تیترهای جذاب زمان لازم را اختصاص دهید. انجام این کار به بهبود نرخ کلیک سایت شما کمک می کند. این درصد بازدیدکنندگانی است که روی عنوان شما کلیک می کنند و به صفحه می رسند.

نرخ کلیک یک عنصر کلیدی برای محاسبه رتبه بندی SERP است. برای اینکه افراد بیشتری کلیک کنند ، عناوینی با طول تقریباً ۶۰ کارکتر بنویسید. عناوین بیش از حد طولانی مناسب نیست ، زیرا کل عنوان در آنچه کاربران در ابتدا می بینند جای نمی گیرد.

عنصر محلی را فراموش نکنید

مشتریان بالقوه به طور خاص به دنبال مراکز خدمات نزدیک خود هستند. به عنوان مثال می توان به رستوران ها و فروشگاه های خرده فروشی اشاره کرد. حتی وقتی کاربران مکان خود را مشخص نکنند ، الگوریتم گوگل ابتدا مشاغل محلی را به آنها نشان می دهد. برای بهبود استراتژی محلی سئو خود ، باید پروفایل Google My Business (GMB) ایجاد کنید.

با مشکلات اقتصادی موجود ، بسیاری از مردم به طور فعال سعی در حمایت از مشاغل محلی برای کمک به رونق شهرها و مناطق خود دارند. مطمئن شوید که آنها می دانند شما در منطقه هستید ، بنابراین می توانید مقداری از این درآمد را بدست آورید.

از درج آدرس کامل مشاغل و شماره تلفن محلی خود در پروفایل گوگل اطمینان حاصل کنید. متوجه خواهید شد که این اطلاعات در نتایج جستجوی گوگل با ظاهر سایت شما همراه است. وقتی پروفایل گوگل برای کسب و کار من داشته باشید ، مشتریان می توانند نظرات خود را ارائه دهند وقتی این اتفاق می افتد به شما اطلاع داده می شود.

از لینک سازی استفاده کنید

لینک سازی یکی از تأثیرگذارترین استراتژی هایی است که می توانید استفاده کنید. اخیراً نشان داده شده است که پیوندهای خارجی به سایت های دارای قدرت بالا نیز می تواند به رتبه بندی گوگل شما کمک کند.

هرچه پیوندهای داخلی بیشتری در محتوای خود داشته باشید (پیوندهایی به سایت شما که در سایت های دیگر قرار می گیرند ، ترجیحاً در سایت های دارای قدرت بالا) ، احتمال اینکه ربات های SERP سایت شما را با کیفیت بالا ببینند بیشتر است.

وبلاگ نویسی مهمان استراتژی دیگری است. از سایت های معتبری که ممکن است به شما اجازه ارسال یک وبلاگ مهمان با آنها را بدهند اطمینان حاصل کنید که آنها به سایت شما پیوند دارند. این نه تنها بک لینک بیشتری برای شما ایجاد می کند ، بلکه باعث بهبود اعتبار شما در این زمینه می شود.

شروع به ایجاد صفحه گسترده لیست تماس با مخاطبان کنید. وبلاگ نویسان ، روزنامه های محلی و صفحات رویدادها را وارد کنید. شما همچنین می توانید مشاغل را نیز در نظر بگیرید ، اما اطمینان حاصل کنید که آنها رقبای شما نیستند. وب سایتهای معتبرتری را هدف قرار دهید ، زیرا پیوند دادن به آنها باعث می شود گوگل شما را معتبرتر ببیند. این رتبه بندی شما را بهبود می بخشد.

طراحی صفحه

به دلایل واضح ، گوگل نمی خواهد ترافیک را به سایتهایی هدایت کند که تجربه کاربری ضعیف یا ناامیدکننده ای را برای شما فراهم کنند. اگر پیمایش سایت شما مشکل باشد یا بارگیری آن خیلی کند باشد ، SERP رتبه شما را پایین می آورد. مطمئناً ، داشتن یک سایت کاربر پسند و جذاب باعث می شود بازدید کنندگان شما در سایت بمانند. این به نوبه خود به بهبود رتبه شما کمک می کند.

اصلاحات فنی را فراموش نکنید

حتی اگر هیچ دانش فنی یا پیشرفته ای در زمینه طراحی وب ندارید ، چندین مرحله برای بهبود جنبه های فنی بیشتر سایت وجود دارد.

  • حذف همه صفحاتی که کار نمی کنند: به طور منظم آمار ترافیک هر صفحه از سایت خود را بررسی کنید. اگر متوجه شدید برخی به اندازه بقیه بازدید ندارند ، آن‌ها را حذف کنید. اگر آن‌ها را نگه دارید ممکن است رتبه سایت را کاهش دهد.
  • از تصاویر مناسب استفاده کنید: اطمینان حاصل کنید که تمام تصاویر موجود در سایت شما مرتبط هستند و از زیرنویس های مناسب استفاده کنید.
  • ایجاد نقشه سایت برای گوگل: آیا از WordPress برای ایجاد وب سایت خود استفاده کرده اید؟ اگر چنین است ، بدانید که پلاگین Yoast سئو ایجاد نقشه سایت را آسان می کند. هر زمان که محتوای جدیدی اضافه کنید ، به طور خودکار آن را به روز می کند. همچنین ، حتماً نقشه سایت خود را از طریق Google Search Console به گوگل ارسال کنید.
  • پیوندهای قدیمی و خراب را برطرف کنید: داشتن پیوندهای خراب یا منسوخ شده در سایت خود و کلیک کاربران بر روی آنها با رتبه سایت را پایین میاورد.

مشتریان ایده آل خود را بشناسید

برای یک استراتژی سئو موثرشما باید بدانید چه افرادی محصول و خدمات شما را می‌خواهند. شما باید تحقیق کنید که این افراد چه کلمات کلیدی را در موتورهای جستجو تایپ می کنند و چه اطلاعاتی را جست و جو می‌کنند.

محتوای شما باید اطلاعات ارزشمندی به مشتریان بالقوه شما بدهد.وقتی ارزش اضافه می کنید ،افراد به احتمال زیاد وقت بیشتری را در سایت شما می گذرانند و آنچه شما ارائه می دهید را به خاطر می آورند. خود را در جای مشتری ایده آل خود تصور کنید. به آنچه می خواهید بدانید فکر کنید و آن اطلاعات را ارائه دهید. این نوع تاکتیک می تواند به طرز شگفت آوری مفید باشد.

متخصصان سئو باعث پیشرفت شما می‌شوند

واضح است که در حال حاضر کارهای زیادی می توانید انجام دهید تا یک استراتژی سئو بهتر برای کسب و کار کوچک خود ایجاد کنید. با این حال ، بسیاری از مشارکت های پیشرفته تر که متخصصان سئو ارائه می دهند ، می تواند تجارت شما را به موفقیت چشمگیری برساند. هزینه های این خدمات را در بودجه کسب و کار خود در اولویت قرار دهید.

خدمات سئو تیم مجازی مارکت

تیم مجازی مارکت با در اختیار داشتن نیروهای متخصص و ابزارهای بسیار اثر بخش برای رشد وب سایت ها در نتایج گوگل در خدمت شماست تا با ارائه خدماتی حرفه ای وب سایت شما را به یکی از قدرتمندترین ها در حوزه کاری خود نماید برای کسب اطلاعات بیشتر نسبت به انجام خدمات سئو و اطلاع از تعرفه ها وارد صفحه ” خدمات تخصصی سئو ” شوید و یا اینکه با کارشناسان ما تماس بگیرید .