تغییر زبان هدر و فوتر المنتور با wpml

تغییر زبان هدر و فوتر المنتور با wpml

اگر برای شما سوال شده است که چطور با افزونه چند زبانه کردن wpml میتوان هدر و فوتر المنتور را تغییر زبان داد این مقاله میتواند به شما کمک نماید

اشتراک گذاری
کل بازدیدها : ۸۵۸بازدید های امروز : ۳

تاریخ انتشار : ۰۸-۰۲-۱۴۰۳

توسعه وب سایت‌های چندزبانه یک چالش بزرگ برای طراحان و توسعه دهندگان است. یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای ترجمه محتوا وب سایت، استفاده از افزونه‌های ترجمه متناسب با سیستم مدیریت محتوا است. یکی از افزونه‌های پرطرفدار برای سیستم مدیریت محتوا وردپرس، WPML است. در این مقاله، به شما نشان خواهیم داد که چگونه با استفاده از WPML، زبان هدر و فوتر المنتور را در وردپرس تغییر دهید.

نصب و فعالسازی WPML:

نصب و فعالسازی WPML افزونه WPML را در وردپرس نصب و فعال می‌کند، که ابزاری قدرتمند برای ترجمه و مدیریت محتوا در وب سایت‌های چندزبانه است. برای نصب و فعالسازی WPML، ابتدا وارد پیشخوان وردپرس شوید و به بخش "افزونه‌ها" رفته و بر روی "افزودن جدید" کلیک کنید. سپس در صفحه "افزونه‌ها"، در بار جستجو عبارت "WPML" را وارد کنید و به دنبال افزونه WPML بگردید. پس از پیدا کردن آن، بر روی "نصب کنید" کلیک کرده و منتظر بمانید تا فرآیند نصب به پایان برسد. سپس با کلیک بر روی "فعالسازی"، WPML را فعال می‌کنید. این اقدامات ساده به شما امکان می‌دهد از قابلیت‌های پیشرفته WPML برای ترجمه و مدیریت محتوا در وب سایت چندزبانه خود استفاده کنید.

پیکربندی WPML:

پس از فعالسازی WPML در وردپرس، شما نیاز دارید تا آن را پیکربندی کنید تا زبان‌های مورد نیاز خود را تعیین کنید و تنظیمات مربوط به ترجمه و مدیریت زبان‌ها را انجام دهید.

با ورود به صفحه پیکربندی WPML، شما به یک صفحه مدیریت کامل دسترسی خواهید داشت. در این صفحه می‌توانید زبان‌های مورد نیاز خود را انتخاب کنید. WPML از بسیاری از زبان‌ها پشتیبانی می‌کند، بنابراین شما می‌توانید زبان‌هایی که برای وب سایت خود نیاز دارید را انتخاب کنید.

علاوه بر این، در صفحه پیکربندی WPML می‌توانید تنظیماتی را مدیریت کنید که مربوط به نمایش زبان‌ها، پیوندهای دسترسی سریع به زبان‌ها، راستچین کردن متن و ... می‌شود. شما می‌توانید تنظیمات پیشرفته‌تری نیز انجام دهید، از جمله تعیین نحوه ترجمه محتوا، ترجمه صفحات، ترجمه دسته‌بندی‌ها و برچسب‌ها، و موارد دیگر.

پس از انجام تغییرات و تنظیمات مورد نیاز، حتماً تغییرات را ذخیره کنید تا تنظیمات شما اعمال شود. با پیکربندی WPML، شما آماده‌اید تا به وب سایت چندزبانه خود بپردازید و محتوا را به راحتی ترجمه و مدیریت کنید.

ترجمه هدر و فوتر المنتور

ترجمه هدر و فوتر المنتور یکی از مراحل مهم در ایجاد یک وب سایت چندزبانه با استفاده از WPML است. هدر و فوتر به عنوان بخش‌های اصلی و قابل مشاهده در هر صفحه وب سایت، نقش بسیار مهمی در تجربه کاربری و ارتباط با کاربران دارند. با استفاده از المنتور در وردپرس و WPML، شما قادر خواهید بود هدر و فوتر را به زبان‌های مختلف ترجمه کنید.

برای انجام اینکار طبق تصاویری که در ادامه می بینید مراحل را با هم طی می کنیم .

ابتدا در زیر منوی افزونه WPML وارد قسمت مدیریت ترجمه میشویم

tavanmehvar.ir wp admin admin.php pagetm2Fmenu2Fmain.php scaled تغییر زبان هدر و فوتر المنتور با wpml

سپس مطابق تصویر از قسمت parent بر روی گزینه قالب کلیک می کنیم

tavanmehvar.ir wp admin admin.php pagetm2Fmenu2Fmain.php 1 scaled تغییر زبان هدر و فوتر المنتور با wpml

در این بخش قسمت های قابل تغییر قالب المنتور خود را مشاهده می کنید که فوتر و هدر هم بخشی از آن است .

tavanmehvar.ir wp admin admin.php pagetm2Fmenu2Fmain.php 3 scaled تغییر زبان هدر و فوتر المنتور با wpml

با رفتن بر روی هر کدام گزینه هایی در زیر عنوان آن قسمت ظاهر میشود که یکی از آنها ادیت می باشد با کلیک بر روی آن وارد صفحه مد نظر خواهید شد و در آنجا میتوانید زبان های مد نظر خود را ویرایش نمایید .

tavanmehvar.ir wp admin post.php post1421actioneditlangfa تغییر زبان هدر و فوتر المنتور با wpml

این مقاله را نیز ببینید : طراحی هدر یا سربرگ سایت به همراه ایده ها و نکات مهم

  • پاسخ به چند سوال متداول :

بهترین افزونه ها برای چندزبانه کردن سایت وردپرسی چیست ؟

برای چندزبانه کردن سایت وردپرسی، می‌توانید از افزونه‌های زیر استفاده کنید:

۱. WPML (WordPress Multilingual Plugin): WPML یکی از محبوب‌ترین و قدرتمندترین افزونه‌های چندزبانه برای وردپرس است. این افزونه امکان ترجمه محتوا، نوشته‌ها، برگه‌ها، منوها و افزونه‌های وردپرسی را به شما می‌دهد. همچنین این افزونه با بسیاری از قالب‌ها و افزونه‌های وردپرس سازگار است.

۲. Polylang: Polylang یک افزونه چندزبانه رایگان است که امکان ترجمه محتوا، نوشته‌ها، برگه‌ها، دسته‌بندی‌ها و برچسب‌ها را در وردپرس فراهم می‌کند. این افزونه با بسیاری از افزونه‌ها و قالب‌های مختلف سازگاری دارد و از ویژگی‌هایی مانند انتخاب زبان پیشفرض، پشتیبانی از نشانی‌های اینترنتی چندزبانه (دامنه‌های زیر‌دامنه و زیرشاخه) و امکان تعریف زبان‌های سفارشی برخوردار است.

۳. qTranslate X: این افزونه نیز یک افزونه چندزبانه رایگان برای وردپرس است. با استفاده از qTranslate X می‌توانید محتوا، نوشته‌ها، برگه‌ها و ویجت‌ها را به زبان‌های مختلف ترجمه کنید. این افزونه همچنین از ترجمه متنوع، نشانی‌های اینترنتی چندزبانه و افزونه‌هایی مانند WooCommerce و Jetpack پشتیبانی می‌کند.

۴. MultilingualPress: MultilingualPress امکان ایجاد یک شبکه چندسایتی چندزبانه در

وردپرس را فراهم می‌کند. با استفاده از این افزونه، هر زبان را به عنوان یک وبسایت جداگانه مدیریت کنید. این افزونه با سایر افزونه‌ها و قالب‌ها نیز سازگاری دارد.

۵. Weglot: Weglot یک سرویس ترجمه و افزونه چندزبانه است که به وبسایت‌های وردپرسی کمک می‌کند تا به راحتی چندزبانه شوند. با نصب و فعالسازی Weglot، محتوا و رابط کاربری وبسایت به زبان‌های مختلف ترجمه می‌شود. Weglot از ترجمه خودکار و قابلیت ویرایش ترجمه‌ها توسط کاربران نیز پشتیبانی می‌کند.