آموزش سئو مبتدی سایت

سئو سایت کلید موفقیت شما

اگر که می خواهید نتیجه مطلوبی از وب سایت خود بگیرید سئو یکی از بهترین راه ها و اصولی ترین روش ها برای اینکار می باشد . هر چقدر که شما سئوی حرفه ای تری را روی سایت خود پیاده سازی کنید و در کلید واژه های بیشتری رتبه بگیرید میتوانید که بازدید کننده های بیشتری را جذب نمایید و به دنبال آن درآمد خود را نیز افزایش بیشتری بدهید . سوال بسیاری از افراد این است که آموش سئو مبتدی سایت به چه نحوی است و آیا خوده افراد بدون داشتن مهارت های طراحی سایت و کد نویسی هم میتوانند سایتشان را سئو کنند . قطعا هر چقدر که شما در امور سئو مهارت بیشتری را بدست آورید نتایج خیلی بهتری را به دست خواهید آورد اما حداقل مواردی که برای اجرای سئو مبتدی سایت بایستی انجام دهید در این نوشته به طور کامل ذکر خواهد شد . پس اگر قصد دارید که خودتان سایتتان را به نتایج نخست گوگل بیاورید حتما این نوشته تا انتها بخوانید و حتی آن را ذخیر کنید تا بدانید برای سئوی سایتتان چه مواردی اهمیت فراوانی دارد و به اشتباه به سایت خود ضربه نزنید .

آیا خوده ما نیز میتوانیم سایت را سئو کنیم

اگر که میخواهید خودتان سایتتان را سئو کنید لازمه ی اینکار این است که بدانید چه کارهای را باید انجام دهید و چه کارهایی را باید انجام ندهید . قطعا با گشت و گذار در دنیای اینترنت میتوانید آموزش های خیلی خوبی را بیابید اما استفاده درست از آنها با توجه به موضوع سایتتان اهمیت فراوانی دارد چون ممکن است بدتر به سایتتان ضربه بزنید . بهتر این است که یک دوره سئو حرفه ای را از مجازی معتبر تهیه نمایید و مرحله به مرحله با آن پیش بروید . همچنین با خواندن این مقاله متوجه خواهید شد که در ابتدای کار و برای اجرای سئو مبتدی چه مواردی را حتما باید مد نظر قرار دهید .

البته این نکته را بایستی خدمت شما عرض نماییم که اگر یک کسب و کار بزرگ هستید و یا اینکه قصد دارید در کمترین زمان بهترین نتیجه را بگیرید پیشنهاد میشود که سئو سایتتان را به دست افراد حرفه ای و با تجربه بسپارید و خودتان در امو سئو سایتتان وارد نشوید …

اولین قدم داشتن سایتی حرفه ای

این کاملا بدیهی است که اگر اولین قدم خود را یعنی طراحی سایت کسب و کارتان را به خوبی و به صورت حرفه ای انجام ندهید نمیتوانید انتظار داشته باشید که نتیجه خوبی از سئو سایتتان و در گوگل بگیرید . داشتن سایتی که تمامی معیارهای موتورهای جستجو همچون گوگل را داشته باشد الویت اصلی در شروع پروسه سئو سایت می باشد . پس حتما دقت داشته باشید که سایتی را راه اندازی نمایید که استانداردهای گوگل در آن به درستی رعایت شده باشد .
اگر سایت مناسبی طراحی کرده باشید عملیات سئو ی شما نیز در مدت زمان کمتری به ثمر خواهد نشست برای اینکه بدانید یک سایت بایستی چه مواردی داشته باشد که نزد موتورهای جستجو محبوب باشد میتوانید به صفحه مقالات ما مراجعه نمایید و مطالب مربوط به سئو را مشاهد و مطالعه کنید .

برای سئو ، سایت ما بایستی چه ویژگی هایی داشته باشد

در لیست پایین به طور کاملا خلاصه به چند موردی که وب سایت شما باید داشته باشد تا بتواند نتیجه خوبی را در گوگل بگیرید اشاره خواهیم نمود

  • سرعت سایت : یکی از اصلی ترین موارد برای نتیجه گیری در گوگل سرعت بارگذاری سایت می باشد ، اگر سایت شما خیلی دیر بارگذاری شود شانس کمی برای موفقیت در گوگل خواهد داشت پس حتما سرعت وب سایت خود را بهینه نمایید .
  • ریسپانسیو پذیری سایت : ریسپانسیو سایت یعنی اینکه سایت شما در تمامی نمایشگرها همچون موبایل ، سیستم ، رایانه ، تبلت و … نمایش خوب و بدون نقصی داشته باشد زیرا که اگر نمایش خوبی در یکی از این موارد نداشته باشد در رتبه های نخست گوگل جای نخواهید گرفت .
  • محتوای قوی : یکی دیگر از موردی که برای نتیجه گیری در گوگل نیاز است این است که محتوای خوبی در سایتتان و به خصوص در صفحات اصلیتان باشد و به درستی کلید واژه های مهم خود را نیز در آن ها استفاده کرده باشید .
  • عنوان و متا ها : صفحات مهم شما بایستی به درستی عنوان بندی شده باشند و متادیسکرپشن های آن ها نیز کاملا اصولی و مطابق موتورهای جستجو و برای جذب بیشتر مخاطبان ایجاد شوند
  • تصاویر بهینه : استفاده از تصاویر بهینه شده برای سئو نیز یکی از عوامل مهم نتیجه گیری وبسایت شما در گوگل می باشد
  • امنیت سایت : اگر سایت شما دارای امنیت مناسبی نباشد گوگل آن را در نتایج خود نشان نخواهد داد و اگر هم در رتبه های خوبی باشید و برای سایت شما مشکلات امنیتی به وجود بیاید گوگل سریعا وب سایت شما را از نتایج خود موقتا حذف خواهد نمود .
  • جذابیت سایت برای بازدیدکنندگان : هر چقدر که ماندگاری کاربران در سایت شما بیشتر باشد امتیاز بهترین نزد گوگل خواهید داشت و هر چقدر بازدید کننده سایت شما را زودتر ترک کند برای شما مضر تر خواهد بود ، بنابراین بایستی طراحی و محتوای شما به نحوی باشد که هر شخصی وارد وب سایت شما شد مدتی را در سایت سپری نماید و به سایر صفحات شما نیز سر بزند .
  • لینک سازی داخل : لینک کردن صفحاتتان به یکدیگر هم باعث میشود که بازدیدکنندگان در سایت شما گشت و گذار بیشتری داشته باشند و هم اینکه گوگل میتواند سایر صفحاتی را که لینک کرده اید به صفحات مهمتر بهتر ایندکس نماید .

مهمترین اقدامات برای شروع سئو سایت

برای شروع سایت بعد از اینکه طراحی آن را به صورت کاملا اصولی و حرفه ای به پایان رساندید نوبت به معرفی آن به گوگل می باشد به همین منظور شما بایستی وب سایت خود را در گوگل سرچ کنسول ( گوگل وبمستر ) به ثبت برسانید زیرا که این ابزار قدرتمند گوگل کمک زیادی به پیشرفت سایت شما خواهد نمود . شما باید برای وب سایت خود نقشه سایت ، فایل ربات بسازید و همچنین یک افزونه حرفه ای مربوط به سئو را نیز در سایت خود نصب کنید . بعد از اینکه نقشه سایت و فایل ربات را به سرچ کنسول گوگل معرفی نمودید نوبت به تعیین استراتژی برای تولید محتوا و لینک سازی خارجی سایت و سایر تبلیغات خواهد رسید . مهمترین موضوع در انجام سئو این است که شما در انجام کارها استمرار داشته باشید یعنی اینکه هم فعالیت های مربوط به سئو را به صورت کاملا حرفه ای و هم به صورت مداوم و بدون قطعی انجام دهید .

سئوی ابتدایی سایت

در ابتدای راه سئوی سایت خود بهترین روش بعد از انجام مواردی که در مطالب بالا ذکر شد شروع به تولید محتواهای با کیفیت به صورت منظم می باشد ، محتواهای شما بایستی که حداق ۱۰۰ کلمه به بالا باشد تا گوگل به سایت شما اعتبار بدهد و بعد از اینکه اقدام به محتواگذاری در سایت نمودید کم کم و بعد از مدتی شروع به لینک سازی برای وب سایت خود نمایید و در شبکه های اجتماعی نیز مطالب خود را باز نشر کنید و از طریق آنها افراد را به سایت و مطالب خود ارجاع دهید .

دقت داشته باشید که تولید محتوای شما بایستی کاملا حرفه ای و به نحوی باشد که بتواند در گوگل رتبه بگیرید به همین منظرو توصیه میشود که به طور کامل محتوا نویسی سئو شده را یاد بگیرید و در ابتدای کار بر روی کلمات کلیدی طولانی فعالیت نمایید مثلا اگر بخواهیم در حوزه کاری خود برای شما مثال برنیم این کلید واژه ” طراحی سایت شرکتی با وردپرس ” میتواند شما را در مدت زمان مناسبی به رتبه های نخست بیاورد . پیشنهاد میشود که صفحه نام برده شده را به طور کامل بررسی نمایید تا متوجه شوید که یک نوشته سئو شده به چه ترتیبیباید باشد .

یافتن کلید واژه های مناسب

یکی از مهمترین اقداماتی که برای شروع سئو وبسایت خود انجام بدهید یافتن بهترین کلید واژه ها و پر سرچترین عبارات حوزه کاری شما در موتورهای جستجو مثل گوگل می باشد . . استراتژی بهتر آن است که با عبارات طولانی تر سئو سایت خود را آغاز نمایید تا در زمان کوتاهتری نتیجه بگیرید . زیرا که رقابت در کلمات اصلی تر آنچنان بالا است که مدت زمان زیادی طول خواهد کشید تا شما بتوانید رتبه مناسبی را کسب نمایید .

ابزارهای زیادی هست که شما به وسیله آنها میتوانید کلمات کلیدی حوزه کاری خود و متناسب با شغل خود را بیابید که بهترین آنها ابزار گوگل کیورد پلنر ابزار خوده گوگل می باشد که اطلاعات دقیقی از کلمات شما و کلمات مشابه آن که افراد بیشتر جستجو کرده اند به همراه سرچ ماهیانه آنها را به شما پیشنهاد میدهید همچنین پیشنهادات خوده گوگل در قسمت جستجویش نیز برای شما میتواند عالی باشد .

تاثیر تولید محتوا برای سایت ها و افراد مبتدی تر

اگر شما آموزش تولید محتوای سئو شده را ببینید که آموزش های آن هم به صورت رایگان و هم به صورت پولی در اینترنت به صورت فراوان وجود دارد میتوانید اقدام به محتوا نویسی و بارگذاری آنها در وب سایت خود نمایید . به قول افراد سئو کار محتوا پادشاه سئو است و شما با تولید محتوای ارزشمند و البته مستمر میتوانید در گوگل بازدید کننده های بسیاری را به دست بیاورید .

محتواهای شما بایستی مفید و برای مخاطبان ارزشمند باشد و در آن به دستی از کلمات کلیدی استفاده شده باشد تا تاثیر پذیری زیادی روی سئو سایت شما داشته باشد ، همچنین در مطالب خود نیز بایستی از تصاویر جذاب و غیر تکراری استفاده کنید تا از یکنواختی در بیاید .

پس اگر قصد دارید سئوی سایتتان را شروع کنید حتما برنامه ریزی جامعی برای تولید محتوای وبسایت خود داشته باشید .

internal link building آموزش سئو مبتدی سایت

لینک سازی داخلی

لینک سازی داخلی از دو جهت اهمیت  زیادی دارید ، اول اینکه لینک سازی داخلی به بازدید کنندگان شما کمک می کند که سایر مطالب یا صفحات دیگر شما ببینند و در سایت شما گشت و گذار داشته باشند که به این ترتیب ماندگاری آن ها در سایت شما افزایش خواهد یافت و این به سئو سایت شما کمک خواهد نمود .

دوم اینکه لینک سازی داخلی راهنمایی می باشد برای ربات های گوگل که سایر صفحات شما را شناسایی نمایند و بهتر ایندکس کنند و متوجه بشوند که کدام صفحات یا مقالات دارای اهمیت بالاتری هستند .

حتما به صورت حرفه ای و هوشمندانه از لینک سازی داخلی در وبسایت خود استفاده کنید تا صفحات کمتر دیده شده ی شما هم به بازدید افراد برسند و یا اینکه صفحاتی که برای شما مهم تر هستند را در نوشته های مختلف خود لینک نمایید تا از چشم مخاطبان دور نماند .

لینک سازی خارجی و تاثیر آن

از اثرگذارترین مواردی که روی سئو سایت شما میتوان نام برد گرفتن بک لینک های خوب از سایت های معتبر می باشد . همچنین لینک سازی خارجی در وبلاگ ها ، انجمن ها و … نیز میتواند به وب سایت شما کمک فراوانی کند . البته اگر اینکار به صورت اصولی و منطقی انجام نشود گوگل بدتر سایت شما را جریمه می کند و رتبه آن را نیز در نتایج خود کاهش خواهد داد . شما بایستی استراتژی های لینک سازی را یاد بگیرید تا بتوانید سایتتان را به این عمل به سمت کسب رتبه های بهتر در گوگل سوق بدهید .

البته بهتر آن است که انجام لینک سازی خارجی وب سایت خود را به دست افراد حرفه ای تر بسپارید و بعد از اینکه کم کم تجربه کافی در این زمینه را کسب نمودید خود اقدام به انجام آن نمایید

استفاده از ابزارهای گوگل

خوشبختانه برای اینکه در گوگل بهتر نتیجه بگیرید و آنالیز کاملی از بازدید صفحات ، مشکلات سایت ، لینک های خارجی و داخلی سایت ، کلمات کلیدی که برای شما ورودی داشته اند و موارد اینچنین خوده گوگل ابزار های بسیار حرفه ای و کاربردی را در اختیار مدیران وب سایت ها قرار داده است . از واجب ترین کارها برای هر سایتی که میخواهد سئوی خوبی داشته باشد استفاده از ابزار سرچ کنسول گوگل می باشد . توسط این ابزار همچنین میتوانید به گوگل نقشه سایت و فایل ربات خود را معرفی نمایید و به گوگل بگویید که صفحات شما را زودتر ایندکس نماید و یا اینکه مشکلات سایت خود را ببینید و آن ها را رفع نمایید . ابزار مفید دیگری که آمار کاملی از بازدید صفحات و کلمات کلیدی به شما میدهید گوگل آنالیتیکس می باشد که استفاده از این سرویس هم حتما توصیه میشود .

مراقب جریمه گوگل باشید

یک نکته ای که اهیت فراوانی دارد این است که اگر شما برخی اقدامات را به صورت اشتباه انجام دهید یا اینکه اگر در انجام آنها زیاده روی کنید گوگل وب سایت شما را قطعا جریمه خواهد نمود . به راحتی از نتایجش حذف خواهید شد یا کاهش رتبه شدیدی را تجربه خواهید نمود . زیرا که گوگل به دنیال این است که بهترین سایت ها و بهترین مطالب را در نتایج خود نشان دهد تا از اعتبار موتور جستجوی کاسته نشود و اگر وب سایت قصد داشته باشد که با محتوای بی کیفیت و با ترفند های مختلف رتبه بگیرید گوگل این موضوع را متوجه خواهد شد و جلو نمایش آن را خواهد گرفت .

خدمات سئو حرفه ای تیم مجازی مارکت

در انتها لازم است بگوییم که اگر قصد دارید خودتان سایتتان را سئو کنید باید بدانید که حتما اینکار را بایستی به صورت کاملا حرفه ای و اصولی و از همه مهمتر به صورت مستمر به انجام برسانید . وگرنه نه تنها نتیجه نخواهید گرفت بلکه حتی ممکن است به وب سایت خود آسیب هم بزنید و آن را نزد گوگل جریمه کنید . به همین دلیل توصیه میشود سئو سایت خود را فقط به دست افراد حرفه ای و با تجربه همچون متخصصین مجموعه مجازی مارکت واگذار نمایید . تا در زمان کمتر نتایج فوق العاده ای را بگیرید و وبسایت خود را به درآمد عالی برسانید . برای آشنایی بیشتر با خدمات سئو سایت تیم ما وارد صفحه ” خدمات تخصصی انواع وبسایت ” شوید .

سخن انتهایی

در نهایت بایستی بدانید که اصول سئو مبتدی سایت و اینکه بر روی سایت شما تا چه حد نتیجه خواهد داد بستگی به کیفیت اجرای سئو توسط شما و همچنین کیفیت سایتتان خواهد داشت ، پس سعی کنید که یا از منابع بسیار قوی و به روز در خصوص مواردی که ذکر شده اطلاعات لازم را کسب کنید و آموزش ببینید و یا اینکه سئو سایت خود را به طور کامل به افراد حرفه ای و متخصص واگذار نمایید تا بهترین نتیجه را در کمترین زمان ممکن از سایت خود کسب نمایید .

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و همچنین اگر نظر یا تحربه ای در خصوص موارد ذکر شده دارید حتما در قسمت دیدگاه ها آن را برای ما و سایرین بیان نمایید

بله ، به وسیله سیستم قدرتمند وردپرس شما میتوانید که وب سایتی کاملا حرفه ای و درجه یک را راه اندازی نمایید ، خوشبختانه وردپرس را میتوانید بدون مشکل یاد بگیرید و روی آن سئوی خیلی حرفه ای انجام دهید اما توصیه ما این است که بدون آنکه آموزش های حرفه ای ببینید نه سایتتان را خودتان راه اندازی نمایید و نه سئوی آن را انجام بدهید

اگر که به صورت کاملا اصولی و حرفه ای سایت خود را سئو کنید به صورت نرمال و رایج برای کلمات متوسط بازه زمانی شش ماهه و برای کلمات سخت و اصلی تر یکسال را بایستی در نظر داشته باشید

مطالب آموزشی مرتبط :

۱۴۰۱/۸/۲ ۱۳:۳۲:۰۷

ثبت ديدگاه