استراتژی بازاریابی بخش مهمی از کسب و کار است، بازاریابی مشاغل کوچک برای یک شرکت می تواند شامل بسیاری از روش های آفلاین تبلیغات محلی باشد ، اما برای به حداکثر رساندن فروش در اقتصاد امروز ، باید بخشی سالم از استراتژی های بازاریابی دیجیتال را نیز شامل شود. یک تجارت کوچک که بیشتر یا تمام تجارت خود را بصورت آنلاین انجام می دهد ، باید از یک استراتژی بازاریابی دیجیتال استفاده کند که به کاربران آنلاین کمک می کند آن را ببینند.

چندین زمینه اصلی در بازاریابی آنلاین وجود دارد که مورد توجه یک تجارت کوچک است. برخی از آنها برای مشاغل محلی و آفلاین از اهمیت بیشتری برخوردار هستند ، در حالی که برخی دیگر برای افرادی که به طور انحصاری آنلاین فعالیت می کنند بسیار موثر هستند. بسیاری از مشاغل در زمینه های مختلفی از بازاریابی مشاغل کوچک در اینترنت فعالیت می کنند.

چه استراتژی بازاریابی دیجیتالی برای کسب و کار کوچک من مناسب است؟

تحقیق کنید که مشتریان شما در اینترنت بیشتر در کجا وقت خود را می‌گذرانند. ممکن است مشتریان اصلی شما با آن‌هایی که همیشه مورد هدف قرار داده اید متفاوت باشند.

بودجه‌ی شما در انتخاب استراتژی بازارایابی یک فاکتور مهم است. نترسید که استراتژی های مختلف را امتحان کنید تا تصمیم بگیرید کدام یک برای کسب و کار شما بهترین است. به نتایج نگاهی بیندازید تا ببینید که کدام روش در مشتری شما موثرترین است و مطمئن شوید که بازده مثبت سرمایه گذاری را دریافت می کنید.

اندازه گیری برخی از استراتژی ها ممکن است دشوار باشد .یک پیشنهاد این است که درآمد شرکت را در طی تلاش های خاص بازاریابی با درآمد تولید شده در هنگام اجرای سایر کمپین های بازاریابی مقایسه کنید.

نکته: شما باید حداقل سالی یک بار از برنامه بازاریابی خود بازدید کنید تا مطمئن شوید این برنامه به روز است و همچنان نیازهای تجاری شما را برآورده می کند

بازاریابی موتورهای جست و جو

این بخش از بازاریابی برای یک کسب و کار کوچک حیاتی است. این فرصت را به شما می دهد تا با دیده شدن بیشتر در نتایج موتور جستجو با شرکت های بزرگتر رقابت کنید. از آنجا که افراد برای یافتن محصولات هم به صورت آنلاین و هم به صورت محلی از جستجو استفاده می کنند ، مهم است که شرکت شما در نتایج جستجو برای کلماتی که مربوط به آنچه شما می فروشید بالا باشد. شرکت های حرفه ای بازاریابی اینترنتی این سرویس را از طریق بهینه سازی موتور جستجو SEO)) ارائه می دهند که می تواند به وب سایت شما از طریق روشهای زیر کمک کند:

  • تحقیق کلمات کلیدی
  • لینک سازی داخلی
  • بهینه سازی محتوا برای تولید اطلاعات مرتبط با کیفیت بالا

بازاریابی جست و جو محلی

بازاریابی مبتنی بر مکان شامل بهینه سازی وب سایت برای نتایج جستجو است اما عملکرد نقشه های موتور جستجو را نیز ادغام می کند. این امر به ویژه در مورد گوگل صادق است ، جایی که می توان با درج اطلاعات آدرس ، مشاغل شما را لیست کرد و به مشتریان احتمالی آارائه می دهد. شماره تلفن و آدرس وب سایت شما نیز می تواند لیست شود. خدمات مشتری اغلب در دسترس خواهد بود تا به کسی کمک کند تصمیم بگیرد آیا به محصول یا خدمات شما علاقه مند است یا خیر.

بازاریابی محتوا

این استراتژی حول محور دادن اطلاعات به مشتریان احتمالی در مورد محصول یا خدمات شما است. همه در حال فروش هستند اما کسانی که می توانند اطلاع رسانی کنند بیشتر به فروش می رسند. در گذشته ، بازاریابی محتوا اغلب از طریق بروشورهای چاپ شده و کتاب های راهنما انجام می شد. امروز ، اما این استراتژی متکی به ارائه مقالات و اطلاعات ارزشمند و مرتبط در وب سایت شرکت شماست که مشتریان بالقوه را راهنمایی و جذب می کند .

بازاریابی شبکه های اجتماعی

این نوع بازاریابی می تواند مشکل باشد. همه در مورد شبکه های اجتماعی صحبت می کنند ، اما حقیقت این است که ادغام شبکه های اجتماعی در تجارت برای شرکت ها دشوار است. نوع رسانه مورد استفاده و همچنین نحوه استفاده از آن به نوع مشاغل شما بستگی دارد.شما می توانید برای اطلاع رسانی و دادن اخبار به مشتریان خود از شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

بعضی مشاغل ، مانند یک رستوران محلی ، با اطلاع رسانی از جدیدترین محصولات ویژه منوی جدید و یا تخفیفات ،می توانند در شبکه های اجتماعی موفق شوند. مهمترین جنبه رسانه های اجتماعی استفاده از آن برای جذب مشتری برای دستیابی به فروش مکرر است.

تلاش برای گسترش کسب و کار خود در شبکه اجتماعی می تواند برای صاحبان مشاغل کوچک با منابع محدود دشوار باشد. درعوض ، تحقیق کنید کدام کانال های آنلاین برای کسب و کار شما و مشتریانی که سعی در جذب آنها دارید بیشترین تاثیر را دارند. آیا شما مشتریان حرفه ای را هدف قرار داده اید؟ LinkedIn ممکن است ابزار ایده آل شما باشد. آیا بازاریابی شما جنبه بصری قوی دارد؟ اینستاگرام می تواند بهترین مناسب برای تجارت شما باشد.

نکته: بازاریابی در شبکه های اجتماعی در واقع ایجاد رابطه با مشتریان است  نه فقط فروش مداوم به آنها. از آن‌ها برای گوش دادن و تعامل با مشتریان آنلاین خود استفاده کنید.

بازاریابی ایمیل

این شکل از بازاریابی می تواند برای موفقیت آنلاین یا آفلاین یک تجارت کوچک بسیار مهم باشد. اساساً ، بازاریابی از طریق ایمیل شامل ارسال خبرنامه ها ، به روزرسانی ها ، تبلیغات یا اطلاع رسانی های عمومی به لیستی از مشتریان است. این لیست  نام ها و ایمیل ها متشکل از افرادی است که به تجارت شما علاقه مند هستند و انتخاب کرده اند که در لیست شما باشند.

بازاریابی موبایل

امروزه تجربه خرید مشتریان عمدتا از طریق تلفن همراه صورت می‌گیرد. مشاغل می توانند با با ارسال پیامک، ایمیل و یا از طریق برنامه ها با موبایل مشتریان ارتباط برقرار کنند. مثلا می توانند کدهای تخفیف را از روش های مختلف به تلفن همراه آن ها ارسال کنند.

نکته: اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما برای استفاده با موبایل مناسب است زیرا مشتریان بیشتر زمان خود را صرف تلفن همراه می کنند.

pexels photomix company 887751 استراتژی های بازاریابی دیجیتال برای مشاغل کوچک

بازاریابی تبلیغات کلیکی

بازاریابی پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) نوعی تبلیغ آنلاین است که در آن کسب و کار فقط در صورت کلیک بر روی تبلیغات ، هزینه پرداخت می کند. انواع مختلفی از تبلیغات آنلاین وجود دارد از جمله تبلیغاتی که در بالا و کناره های جستجو نمایش داده می شوند ، تبلیغاتی که قبل از فیلم ها پخش می شوند یا تبلیغاتی که در برنامه های تلفن همراه یا هنگام جست و جو در اینترنت نشان داده می شوند.

برخی از مزایای بازاریابی PPC این است که کسب و کار فقط هزینه نتایج را می پردازد و تبلیغات می توانند به سمت موقعیت جغرافیایی خاصی هدف قرار گیرند.

هزینه بازاریابی PPC بسته به میزان تمایل شرکت برای سرمایه گذاری در تبلیغات می تواند به میزان قابل توجهی متفاوت باشد. قیمت گذاری عمدتا براساس رقابت کلمات کلیدی انجام می شود – کلمات کلیدی معروف که رقابت بالایی دارند هزینه بیشتری دارند.

سخن آخر

اگر مشاغل کوچکی دارید ، باید زمینه های فوق در بازاریابی دیجیتال را در نظر بگیرید. برنامه ای تنظیم کنید و آن را با سایر استراتژی  های بازاریابی خود ترکیب کنید. بعضی از این زمینه های بازاریابی بسته به نوع شغل شما مهمتر و موثرتر خواهند بود. اگر نیروی انسانی برای انجام تعهدات بازاریابی در داخل ندارید ، می توانید از متخصصان کمک بگیرید. با بازاریابی محتوا و ایمیل ، می توانید بسیاری از کارها را خودتان انجام دهید ، اما اگر برای شروع کار از متخصصان مشاوره استراتژی بخواهید هیچ وقت ضرری ندارد.