استراتژی تبلیغات کوکا کولا در سال ۲۰۲۴ ( کیس استادی )

در این مقاله، استراتژی تبلیغاتی کوکاکولا در سال ۲۰۲۴ که موضوع یک کیس استادی است، مورد بررسی قرار گرفته و نقش برندینگ و نوآوری در این استراتژی‌ها برای جلب مشتریان و تقویت تصویر برند بررسی می‌شود.

کل بازدیدها : ۱۳۰بازدید های امروز : ۲

تاریخ انتشار : ۱۴۰۲-۱۰-۰۴

استراتژی تبلیغات کوکا کولا در سال ۲۰۲۴ ( کیس استادی )

عناوین اصلی این محتوا :

بیش از ۱۲۰ سال پیش معرفی شده، کوکاکولا هنوز پرطرفدارترین نوشیدنی گازدار جهان است با بیش از ۱.۹ میلیارد پذیرش روزانه در بیش از ۲۰۰ کشور. این برند همواره علاقه‌مند به جذب مشتریان به صورت موثرتر بوده است. استراتژی بازاریابی قدرتمند کوکاکولا توانسته است در طول سال‌ها جمعیت را به روز کند و به عنوان بزرگترین تولیدکننده و مجوزدهنده دنیا برای ۳۵۰۰ نوشیدنی بدون الکل رتبه شناخته شود .

مخاطبان هدف کوکاکولا

کوکاکولا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شناخت‌پذیری‌های برند دارای هدف جلب هر مشتری در بازار است. تقسیم‌بندی بازار کامل آن یکی از دلایل اصلی موفقیت آن است.

سن مشتریان هدف

  • در ابتدا، شرکت به جوانان در بازه سنی ۱۰ تا ۳۵ سال هدف گذاری کرده است . آنها از مشاهیر در تبلیغات خود استفاده می‌کنند تا مخاطبان مد نظر خود را جذب کنند و کمپین‌ها را در دانشگاه‌ها، مدارس و کالج‌ها برگزار می‌کنند.
  • همچنین، افراد میانسال و سالخوردهایی که به رژیم غذایی توجه دارند یا دیابتی هستند، با ارائه کوک دایت، جزء مخاطبان هدف قرار می‌گیرند.

درآمد و اندازه خانواده

این برند بسته‌بندی‌ها و اندازه‌های مختلفی با سطوح قیمت متفاوت معرفی کرده است تا به منظور افزایش قابلیت خرید و هدف گذاری از دانشجویان، افراد متوسط ​​درآمد و خانواده‌ها و افراد با درآمد کم خدمت کند.

تقسیم‌بندی جغرافیایی

کوکاکولا محصولات خود را به صورت جهانی عرضه می‌کند و به انواع فرهنگ‌ها، رسوم‌وآداب، و اقلیم‌ها اهمیت فراوانی میدهد. به عنوان مثال، در آمریکا، این نوشیدنی توسط افراد مسن نیز مورد پسند قرار می‌گیرد. بنابراین، شرکت به گونه‌های مختلفی از بازار هدفش حمایت می‌کند. همچنین، تغییرات را مطابق بازار متفاوتی اعمال می‌کند، مثل اینکه نسخه آسیایی شیرین‌تر از سایر کشورها است.

جنسیت

کوکاکولا به تفکیک افراد بر اساس جنسیت آنها نیز اهمیت فراوان می دهد . به عنوان مثال، کوکاکولا لایت توسط خانم‌ها ترجیح داده می‌شود، در حالی که کوک زیرو و تامزآپ محصولات مورد علاقه آقایان به دلیل طعم قوی آنها هستند.

کانال‌های بازاریابی کوکاکولا

کوکاکولا در ابتدا از یک استراتژی هدف گذاری غیر تفاوتی استفاده می‌کرد. در زمان‌های اخیر، شروع به محلی سازی محصولات خود برای پذیرش بهتر کرده است. این شرکت از دو کانال اصلی بازاریابی استفاده می‌کند: شخصی و غیر شخصی.

کانال‌های شخصی شامل ارتباط مستقیم با مخاطبان است. کانال‌های بازاریابی غیر شخصی شامل هر دو رسانه آنلاین و آفلاین می‌شوند، مانند

  • روزنامه‌ها
  • کمپین‌های تبلیغاتی
  • رویدادها
  • تلویزیون
  • پوسترها
  • ایمیل‌ها
  • صفحات وب
  • بیلبوردها
  • تبلیغات ویدیویی
  • فعالیت‌های روابط عمومی
  • رسانه‌های اجتماعی
  • مجلات
  • رادیو

استراتژی های بازاریابی کوکاکولا

استراتژی بازاریابی منحصر به فرد کوکاکولا، پشتوانه برخورداری بین‌المللی و افتخارآمیز این شرکت است. این استراتژی را می‌توان به موارد زیر تجزیه و تحلیل کرد:

استراتژی محصول

کوکاکولا تقریباً ۵۰۰ محصول دارد. نوشیدنی‌های گازدار آن به صورت جهانی عرضه می‌شوند و استراتژی محصول آن شامل میکس بازاریابی می‌شود. نوشیدنی‌هایی مانند کوکاکولا، مینوت مید، کوک دایت، لایت، کوکاکولا لایف، کوکاکولا زیرو، اسپرایت، فانتا و موارد دیگر در اندازه‌ها و بسته‌بندی‌های مختلف عرضه می‌شوند. آنها سهم قابل توجهی را تشکیل داده و سودهای عظیمی را تولید می‌کنند.

Coca_Cola_Marketing_Strategy_1

استراتژی های قیمت گذاری

قیمت کوکاکولا تقریباً برای حدود ۷۳ سال به میزان پنج سنت ثابت ماند. با افزایش رقابت با رقبا مانند پپسی، شرکت مجبور به انعطاف‌پذیری در استراتژی قیمت‌گذاری خود شد. آنها قیمت خود را به طور قابل ملاحظه‌ای پایین نگه نمیدارند و نیز قیمت را به نحو غیرقابل دفاعی افزایش نمی‌دهند، زیرا این موضوع ممکن است منجر به شک داشتن مصرف‌کنندگان درباره کیفیت محصول و تغییر به جایگزین شود.

استراتژی موقعیت

کوکاکولا یک شبکه توزیع گسترده و شش منطقه عملیاتی دارد: شمال آمریکا، آمریکای لاتین، آفریقا، اروپا، اقیانوس آرام و اوراسیا . شرکت‌های توزیع کننده کوکاکولا محصولات را تولید، بسته‌بندی و به نمایندگان ارسال می‌کنند. سپس نمایندگان محصولات را با استفاده از جاده به انبارها، سپس به توزیع‌کنندگان، به خرده‌فروشان و در نهایت به مشتریان منتقل می‌کنند. کوکاکولا همچنین یک شبکه وسیع معکوس تامین دارد تا بطری‌های گلیس را برای استفاده مجدد جمع‌آوری کند. بدین ترتیب، هزینه‌ها و منابع ذخیره می‌شود.

Coca_Cola_Marketing_Strategy_2.

استراتژی فروش

کوکاکولا از استراتژی‌های تبلیغاتی و بازاریابی مختلف برای بقای در مقابل رقابت فشرده در بازار استفاده می‌کند. این شرکت سالانه تا ۴ میلیون دلار را برای ترویج برند خود صرف می‌کند و از هر دو رسانه سنتی و بین‌المللی برای تبلیغات استفاده می‌کند.

بطری های کلاسیک ، فونت و لوگو

کوکاکولا یک مسابقه جهانی برگزار کرد تا طراحی بطری را انجام دهد. برنده مسابقه از طراحی پوست کاکائو استفاده کرد و شرکت از همان طرح برای ترویج شکل و لوگوی خود استفاده کرد. لوگوی آن که به نوشته‌های اسپنسری درج شده است، آن را از رقبا متمایز می کند. نحوه استفاده از لوگو در استراتژی بازاریابی کوکاکولا، اطمینان حاصل می‌کند که نشان آن در ذهن مصرف‌کنندگان به خوبی جا می‌ماند .

توجه به فروش محلی

کمپین اخیر "یک کوک برای همه به اشتراک بگذارید" که در سال ۲۰۱۸ در تقریباً پنجاه کشور راه‌اندازی شد، موفقیت زیادی داشته است. تصاویر مشاهیر منطقه و پیام‌هایی مطابق با زبان و فرهنگ محلی هدف بازار محلی را دنبال می‌کنند.

Coca_Cola_Marketing_Strategy_4

اسپانسری

این شرکت به خاطر حمایت‌های خود از رویدادها معروف است، از جمله آیدل آمریکایی، مسابقات اتومبیلرانی NASCAR، بازی‌های المپیک و بسیاری دیگر. از بازی‌های المپیک سال ۱۹۲۸ به بعد، کوکاکولا در هر رویداد به عنوان همکار شرکت کرده است و به ورزشکاران، مقامات و هواداران در سراسر جهان کمک کرده است.

شبکه های اجتماعی

با پیشرفت فناوری، رسانه‌های اجتماعی و کانال‌های ارتباطی آنلاین به بخش بسیار مهمی از استراتژی بازاریابی کوکاکولا تبدیل شده‌اند. این شرکت از پلتفرم‌های بازاریابی دیجیتالی آنلاین مانند فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام، یوتیوب و اسنپ‌چت برای انتشار تصاویر، ویدئوها و موارد دیگر به صورت فعال استفاده می‌کند. استراتژی بازاریابی کوکاکولا عمدتاً شامل بهینه‌سازی موتورهای جستجو (سئو سایت )، بازاریابی ایمیل، بازاریابی محتوا و بازاریابی ویدئو است.

Coca_Cola_Marketing_Strategy_6.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید