پاسخ گوگل به اینکه چرا یک سایت با وجود سئوی خوب رتبه نمی گیرد

پاسخ گوگل به اینکه چرا یک سایت با وجود سئوی خوب رتبه نمی گیرد

جان مولر از گوگل پاسخ می دهد که چرا یک سایت با وجود سئوی "خوب" نمی تواند برای کلمات کلیدی کم رقابت رتبه بندی کند. در ادامه متوجه پاسخ خواهید شد

اشتراک گذاری
کل بازدیدها : ۴۶۳بازدید های امروز : ۱

۱۴۰۲-۰۶-۰۲

جان مولر از گوگل به سوالی درباره اینکه چرا یک وب‌سایت با "سئو خوب" حتی در صورت وجود رقابت کم، رتبه نمی‌گیرد، پاسخ داد. پاسخ او در ابتدا ممکن است مورد اختلاف قرار گیرد، اما کلام او شایسته توجه است.

سئو خوب اما رتبه بندی ضعیف؟

هیچ تعریف مشخصی از سئوی "خوب" وجود ندارد زیرا نحوه درک افراد از سئو بستگی به این دارد که آنها آن را از کجا یاد گرفته اند و مدت زمانی است که آن را انجام می دهند. معنای سئوی "خوب" به تجربه، دانش و مهارت شخصی که آن فعالیت را انجام می دهد بستگی دارد. سخت است از آنچه که نمی‌دانیم آگاه شویم تا زمانی که شکست برایمان واضح کند که یک شکاف دانشی وجود دارد.

این یکی از راه‌های نگاه کردن به متن سوالی است که جان مولر به آن پاسخ داد. و جان این را از جایی که شاید فرد بداند که دارد چه کار می‌کند، پاسخ داد.

چرا یک سایت با وجود سئوی خوب رتبه ضعیفی دارد؟

فردی که این سوال را می پرسد نا امید شده است زیرا در موقعیتی قرار دارد که رقابت کم است و آنچه را که احساس می کند "سئوی خوب" است هم اعمال کرده است. برخی سوالات بدین گونه است :

چرا سایت من با وجود رقابت کم و سئوی خوب رتبه بندی نمیشود؟

من نقشه سایت، صفحات ایندکس شده، محتوای به روز شده، بک لینک و بهینه سازی روی صفحه دارم.

اما سایت من هنوز در ۲۰۰ نتیجه برتر برای کلمات کلیدی من نیست.

جان مولر ابتدا با تشخیص نقص توصیه های گوگل در مورد سئو پاسخ داد.

او می‌گوید که نصایح گوگل معمولاً به سمت جنبه‌های فنی سئو مانند داده‌های ساختاری، سرعت صفحه و کیفیت محتوا متمایل است، اما به اندازه کافی به ارتقاء وب‌سایت توجه نمی‌کند. او می گوید :
("من اغلب این نوع سوال را می بینم.

وقتی صحبت از سئو به میان می آید، گوگل تمایل دارد روی جنبه های فنی مختلف تمرکز کند، اما شما باید کارهای بیشتری انجام دهید. )

مولر سپس به بخشی که گوگل واقعاً در مورد آن صحبت نمی کند، یعنی ارتقای سایت، اشاره کرد.

او همچنین ادامه داد و گفت :

یک راه خوب برای فکر کردن در مورد این، مقایسه آن با دنیای آفلاین است.

وقتی صحبت از کتاب می شود، آیا یک عکس روی جلد خوب، یک جمله معقول، غلط املایی کم و یک موضوع خوب به این معنی است که یک کتاب پرفروش خواهد شد؟

یا به عنوان یک رستوران، آیا استفاده از مواد اولیه مناسب و آشپزی در یک آشپزخانه تمیز به این معنی است که مشتریان زیادی خواهید داشت؟

جزئیات فنی خوب است که به خوبی پوشش داده شوند، اما برای موفقیت، عوامل دیگری نیز درگیر هستند.

ارتقاء و سئو سایت؟

در یک سطح معین، ممکن است احساس کنید که مجبور به بهینه سازی یک سایت و تبلیغ آن هستید. اما تبلیغ یک سایت، اعم از صحبت در پادکست، سخنرانی در کنفرانس ها برای توسعه تماس های مطبوعاتی و صنعتی، رادیو، ساخت ویدیوهای یوتیوب، تبلیغات، همه بخشی از تبلیغ سایت است. گفته می‌شود، اگر سایتی نتواند رتبه خوبی برای کلمات کلیدی با رقابت کم کسب کند، ممکن است نشانه‌ای از این باشد که شاید هنوز چیزهای بیشتری در مورد SEO برای یادگیری وجود داشته باشد.

همیشه ذهن‌بازی در مورد سئو داشته باشید و فرض نکنید که از قبل همه چیز را می‌دانید. بیش از ۲۰ سال جزئیات دقیقی در زمینه سئو وجود دارد و ممکن است که مکان‌هایی که شکاف‌های دانشی وجود دارند، شگفت‌آور باشد.