4238dc7c fe0e 4e70 9dac b2e67ac3a6a5 هاست وردپرس چیست؛ ۴ تفاوت آن با هاست لینوکس

برای به کار بردن وردپرس بهتر است که از کدام هاست استفاده کنید؟ آیا می‌دانید که هاست وردپرس چیست؟ و چه تفاوت هایی با سایر هاست‌ها دارد؟ در ساده‌ترین مفهوم، هاست وردپرس میزبانی است که برای پاسخگویی بهتر به عملکرد و نیازهای امنیتی وردپرس بهینه شده است.

همچنین معمولاً نصب وردپرس با یک کلیک انجام می‌شود تا شروع کار با وردپرس را آسان کند. و برخی از هاست های وردپرس حتی به صورت خودکار نرم افزار وردپرس شما را در صورت نیاز به روز می‌کنند.

در ادامه خواهیم گفت که هاست وردپرس چیست و چه تفاوتی با هاست لینوکس دارد.

هاست وردپرس چیست؟

خرید هاست وردپرس درواقع خرید یک سرویس میزبانی وب است که به طور خاص برای وب سایت هایی با سیستم مدیریت محتوای وردپرس بهینه شده است. این نیازهای منحصربه‌فرد وب‌سایت‌های وردپرس را برآورده می‌کند، محیط‌های بهینه‌شده و ویژگی‌های متناسب را برای اطمینان از عملکرد، امنیت و سهولت استفاده یکپارچه ارائه می‌دهد.

یک سرویس میزبانی غیرتخصصی نظیر خرید هاست لینوکس یا ویندوز سرورهای خود را برای استفاده عمومی ‌بهینه می‌کند و مختص یک CMS مانند وردپرس نیست.

هاست وردپرس در هسته خود، پایه و اساس پیشرفت وب سایت وردپرس شما را فراهم می‌کند. با ارائه مزایا و بهینه سازی های اضافی مخصوص پلت فرم وردپرس فراتر از میزبانی وب اولیه است.

هاست وردپرس نرم افزار از پیش نصب شده، پشتیبانی تخصصی، بهینه سازی عملکرد و اقدامات امنیتی پیشرفته را ارائه می‌دهد.

در دنیای میزبانی وردپرس، عملکرد، امنیت و مقیاس پذیری وب سایت شما در مرکز توجه قرار دارد. سه نوع اصلی میزبانی وردپرس وجود دارد: هاست اشتراکی وردپرس، هاست VPS وردپرس و سرور اختصاصی وردپرس. راه حل ایده آل برای ارتقای حضور آنلاین خود را کشف کنید و وب سایت خود را به بالاترین میزان از موفقیت سوق دهید.

۴ تفاوت هاست وردپرس و لینوکس

908fa46c f09a 461e 8ba3 6a4c1ba8b7a3 هاست وردپرس چیست؛ ۴ تفاوت آن با هاست لینوکس

۱. تفاوت هاست لینوکس با هاست وردپرس در ساختار و بهینه سازی سرور

وردپرس به زبان PHP نوشته شده و از پایگاه داده MySQL استفاده می‌کند. از آنجایی که وردپرس همیشه اطلاعات را از یک پایگاه داده می‌خواند یا اطلاعات و نوشته های جدیدی را به پایگاه داده ارسال می‌کند، میزبانی سرور وردپرس هم از نظر سخت افزاری و هم نرم افزاری قدرتمند و بهینه است تا سرعت بارگذاری را افزایش دهد.

صفحات وب سایت بالاست و کاربران برای بازدید از سایت با مشکل مواجه نمی‌شوند. این تا حدی با میزبان معمولی لینوکس متفاوت است. سایت های وردپرسی بیشتر از سایت های معمولی از منابع سرور مانند RAM و CPU استفاده می‌کنند، به خصوص اگر بازدیدهای زیادی داشته باشند یا محتوای زیادی به آنها اضافه شده باشد.

بنابراین هاست های مخصوص وردپرس باید از نظر منابع سرور و قدرت پردازنده و میزان رم و هارد دیسک استفاده شده روی سرور از قدرت بیشتری نسبت به سرورهای سرور برخوردار باشند تا سایت های پشتیبانی شده در این سرورها تا حد امکان موثر و در دسترس باشند

۲. تفاوت هاست لینوکس با هاست وردپرس در وب سرور

هاست وردپرس از جاوا اسکریپت، PHP، HTML و CSS روی پلتفرم پشتیبانی می‌کند. هاست لینوکس از PHP، Python، Ruby و Perl پشتیبانی می‌کند.

اگرچه افزونه های زیادی وجود دارد که می‌توانید برای بهبود وب سایت خود اضافه کنید، اما هاست لینوکس را از نصب برخی نرم افزارهای غیر وردپرس محدود می‌کند، لینوکس مقیاس پذیری بیشتری را برای نیازهای پیچیده وب شرکت شما فراهم می‌کند.

پیکربندی سرور تفاوت اصلی میزبانی وردپرس و هاست لینوکس است. به طور معمول، برنامه های میزبانی وردپرس شامل توابعی است که به صراحت برای پلتفرم ایجاد شده است. به عنوان مثال، میزبان وب شما ممکن است گزینه هایی مانند PHP 7 یا بیشتر PHP RAM را ارائه کند.

علاوه بر این، میزبانی وردپرس اغلب شامل خدمات افزودنی ارزشمندی است که عملکرد وب سایت شما را بهبود می‌بخشد. برای مثال، اشتراکی که انتخاب می‌کنید می‌تواند با به‌روزرسانی‌های خودکار، دسترسی به تم‌ها یا افزونه‌ها، نصب با یک کلیک و بسیاری موارد دیگر همراه باشد. توجه داشته باشید که قیمت معمولاً شامل این موارد اضافی می‌شود، به خصوص اگر تصمیم دارید از میزبانی مدیریت شده وردپرس استفاده کنید.

برای حفظ وب سایت وردپرس خود و در دسترس قرار دادن آن برای عموم، میزبانی وب اولیه کافی است. علاوه بر این، می‌تواند دارای اجزای مفیدی مانند بهینه‌سازی سرعت، امنیت بهبودیافته، گواهی SSL بدون هزینه و بسیاری موارد دیگر باشد. با این حال، تمام مزایای منحصر به فرد وردپرس را که جایگزین ارائه می‌کند، از دست خواهید داد.

۳. تفاوت هاست لینوکس با هاست وردپرس در امنیت

وردپرس طیف وسیعی از ویژگی های امنیتی و پشتیبان گیری را برای محافظت از وب سایت شما در برابر سرقت داده ها، از دست دادن یا هک ارائه می‌دهد. شما همچنین یک گواهینامه SSL با قابلیت نصب آسان دریافت می‌کنید.

لینوکس به شما این امکان را می‌دهد تا تنظیمات امنیتی خود را مطابق با نیازهای امنیتی آنلاین خود سفارشی کنید.سرورها را می‌توان برای محافظت در برابر تهدیدات خاص وردپرس راه اندازی کرد

وصله‌های امنیتی و ارتقاء به صورت انبوه برای همه سایت‌های روی سرور به صورت یکجا در دسترس هستندنمایندگان خدمات مشتری به طور ویژه برای ارائه پشتیبانی از نرم افزار آموزش دیده اند. این بدان معناست که اگر از دلیل کار نکردن افزونه یا عدم نمایش متن شما به درستی مطمئن نیستید، احتمالاً در حل هر مشکلی به شما کمک خواهند کرد.

اکثر برنامه های میزبانی وردپرس سازندگان وب سایت ساده برای استفاده را ارائه می‌دهند. آنها همچنین با تم ها، پلاگین‌ها یا حتی گواهی های SSL ارائه می‌شوندسرورها را می‌توان برای محافظت از وب سایت‌ها در برابر تهدیدات خاص وردپرس پیکربندی کرد. برای داده های حساس و تراکنش های مالی قابل اعتماد و ایده آل است.

سرورهای لینوکس به ندرت توسط حملات نرم افزاری آلوده می‌شوند زیرا یک سیستم فایل متفاوت است که دسترسی افراد غیرمجاز را دشوار می‌کند.

۴. تفاوت هاست لینوکس با هاست وردپرس در پشتیبانی

برای نصب و اجرای وردپرس، سرور شما نیاز به پشتیبانی از PHP و MySQL دارد و تقریباً تمام سرورهای لینوکس از این موارد پشتیبانی می‌کنند، اما برخی از شرکت هایی که خدمات میزبانی وردپرس را ارائه می‌دهند، علاوه بر کیفیت سخت افزاری سرورها، همیشه با نظارت بر سرور و رفع مشکلات احتمالی و نظارت بر منابع مورد استفاده در سرور، سعی در حفظ پایداری سرور و حفظ عملکرد و بارگذاری سرور در بالاترین سطح ممکن دارند.

وردپرس طیف وسیعی از ویژگی های امنیتی و پشتیبان گیری را برای محافظت از وب سایت شما در برابر سرقت داده ها، از دست دادن یا هک ارائه می‌دهد. شما همچنین یک گواهینامه SSL با قابلیت نصب آسان دریافت می‌کنید.

نمایندگان خدمات مشتری به طور ویژه برای ارائه پشتیبانی از نرم افزار آموزش دیده اند. این بدان معناست که اگر از دلیل کار نکردن افزونه یا عدم نمایش متن شما به درستی مطمئن نیستید، احتمالاً در حل هر مشکلی به شما کمک خواهند کرد.

اکثر برنامه های میزبانی وردپرس سازندگان وب سایت ساده برای استفاده را ارائه می‌دهند. آنها همچنین با تم ها، پلاگین‌ها یا حتی گواهی های SSL ارائه می‌شوند. نصب نرم‌افزارها و برنامه‌های غیر وردپرس محدود است، اما تم‌ها و افزونه‌های زیادی برای بهبود وب‌سایت شما وجود دارد.

از آنجایی که هاست لینوکس از یک سیستم عامل منبع باز استفاده می‌کند انعطاف پذیری بیشتری را به خصوص برای نیازهای پیچیده تر یک کسب و کار فراهم می‌کند.

نتیجه گیری

در پایان، امیدواریم تفاوت بین میزبانی وردپرس و لینوکس را یاد گرفته باشید، آنها تقریباً فناوری های مشابهی هستند. هاست وردپرس به صراحت برای وردپرس طراحی شده است.

میزبانی لینوکس برای میزبانی وب سایت هایی است که با استفاده از فناوری های مختلف ساخته شده اند، و بسیار مهم است که نیازهای خاص خود را در نظر بگیرید و راه حل میزبانی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازهای شما سازگار است.

کارشناسان و متخصصین وب رمز خرسندند از این که در انتخاب و تهیه و نصب و راه اندازی هاست متناسب با نیاز شما می‌توانند در کنار شما باشند.