چطور سئو کار متخصص شویم

چطور سئو کار متخصص شویم

در این مقاله به طور کامل متوجه خواهید شد که چگونه به راحترین شکل ممکن تبدیل به یک متخصص سئو شوید

اشتراک گذاری

کل بازدیدها : ۹۲۳بازدید های امروز : ۱

صنعت تبلیغات آنلاین و دیجیتال مارکتینگ روز به روز با سرعت فزاینده تری به رشد خود در حال ادامه دادن است زیرا که کسب و کار های بیشتری در حال ورود به فضای مجازی و دنیای آنلاین هستند تا به دریای بی انتهای این فضای عالی قوطه ور شوند و مشتریان بسیار بیشتری را جذب خود نمایند . برای رونق هر کسب و کاری در فضای اینترنت سئو یکی از مهمترین اقدامات در این مقوله می باشد . برند ها باید خود را در نتایج نخست موتورهای جستجو نظیر گوگل ، یاهو ، بینگ و ... قرار دهند تا بتوانند مشتریان جدیدی را بیابند و برند خود را مطرح تر سازند .
در حال حاضر تخمین زده میشود که حدود یک میلیارد وب سایت وجود داشته باشد که برای دیده شدن این سایت ها بایستی در نتایج موتورهای جستجو بتوان رتبه کسب نمود وگرنه این وب سایت ها بازدیدی نخواهند داشت .

چرا باید سایت را سئو کنیم ؟

چیزی حدود ۷۰ درصد ورودی های سایت از موتورهای جستجو رخ می دهد و طبیعتا اگر شما نیز میخواهید که برند شما نیز پذیرای بخشی از این ورودی ها باشد بایستی سئو حرفه ای سایت خود را آغاز نمایید .
چه به تازگی سایت خود را تاسیس کرده باشید یا اینکه سایت با قدمت و خوبی دارید سئو یک مهارت ضروری است که باید بیاموزید و آن را در سایت خود بکار ببرید تا کسب و کار شما بتواند در دنیای آنلاین نتیجه بگیرد .
جای تعجبی نیست که شرکت های متعدد و زیادی هستند که خدمات سئو را به عنوان یک سرویس مستقل ارائه می دهند و آن چیزی نیست جز اهمیت بسیار بالای آن در افزایش درآمد و برندسازی کسب و کار شما .

سئو چیست ؟

حتما تا بحال تعریف های متفاوتی را از سئو دیده اید ، در این قسمت ما سعی داریم که تعریف تخصصی تری را خدمت شما ارائه دهیم . سئو یا بهینه سازی موتور جستجو ، عمل بهینه سازی وب سایت شما با هدف بهبود رتبه بندی کلمات کلیدی و افزایش ترافیک ارگانیک از صفحات نتایج موتورهای جستجو همچون گوگل و یاهو می باشد . سئو لزوما اجرای یکسری ترفند برای کسب رتبه نیست بلکه به شرایط ایده آل رساندن وب سایت شما از تمامی جهات برای تبدیل شدن به یک برند موفق در حوزه کاریتان می باشد .
کسب رتبه یک را برای چند ثانیه فراموش کنید ، برای رتبه بندی در صفحه اول گوگل برای عبارتی که مد نظر شماست و به آن اهمیت می دهید باید بر اصول سئو اولیه مسلط باشید و تغییراتی ذر وب سایت خود و صفحه مورد نطر ایجاد کنید تا امتیاز خوبی نزد گوگل کسب نمایید و همچنین آن صفحه بایستی دارای جذابیت بالایی برای کاربر باشد و وی را برای مدت طولانی در سایت نگه دارد .

1603954182 seo article header چطور سئو کار متخصص شویم

سئو بخشی اساسی از فرآیند دیجیتال مارکتینگ است که بدون آن نمیتوانید در موتورهای جستجو دیده شوید ، اگر که بر روی سایت خود فعالیت می کنید اما در نتایج دیده نمیشوید پس باید اقداماتی دیگر یا راه های حرفه ای تر سئو را در پیش بگیرید و در اینکار به یک متخصص سئو تبدیل شوید .

در زیر مختصرا به چند دلیل اشاره شده که چرا با وجود انجام سئو سایت در نتایج ظاهر نمیشوید .

  • رقبای شما محتوای بهتری دارند
  • از کلمات کلیدی به صورت اصولی استفاده نمی کنید
  • از شیوه های ساخت لینک ضعیفی استفاده می کنید یا اینکه برای سایت خود بک لینک مناسبی نگرفته اید
  • بارگذاری وب سایت شما کند است
  • وب سایت شما تجربه کاربری ضعیفی دارد

ساز و کار موتورهای جستجو را درک کنید

یکی از مواردی که یک سئو کار متخصص بایستی بداند این است که موتورهای جستجو چه معیارهایی را مورد ارزیابی قرار می دهند تا یک وب سایت را به نتایج نخست خود بیاورند . موتورهای جستجو با لیست کردن بهترین وب سایت ها در کلمات مورد جستجوی کاربران سعی دارند مرتبط ترین و بهترین صفحات را به مخاطبان خود نمایش دهند که معیار آنها هم محتوای آن صفحه ، تجربه کاربری ، اعتبار سایت و سایر موارد می باشد ...
عوامل متعددی وجود دارد که موتورهای جستجو برای تجزیه و تحلیل و تعیین ارتباط یک وب سایت خاص استفاده می کند . گوگل اغلب این موارد را فاش نمی کند، اما موارد زیادی وجود دارد که به طور گسترده توسط بازاریابان شناخته شده و استفاده می شود. یک متخصص سئو بایستی از به روز ترین این معیارها آگاه باشد و آنها را در سایت های تحت نظر خود بکار ببرد .
طبق وب سایت OptinMonster برترین فاکتورهای رتبه بندی سئو در سالهای اخیر شامل موارد زیر میشود .

سن و قدرت دامنه
لینک های داخلی و خارجی
سازگاری با موبایل و کلیه نمایشگرها
محتوای بهینه شده
سرعت بارگذاری صفحه
امنیت و پایداری وب سایت
سیگنال های شبکه های اجتماعی
توجه به سئوی فنی سایت
تجربه کاربری

وب سایت ها بر اساس رعایت موارد بالا رتبه بندی میشوند و سایتی در رتبه های اول قرار می گیرد که بتواند بهترین امتیاز را کسب نماید ، موتورهای جستجو به طور کلی در زمان رتبه بندی سایت سه عمل را انجام میدهند .

10 Ways to Think Like Googlebot چطور سئو کار متخصص شویم

۱ - خزیدن در سایت

گوگل کاملاً خودکار است و از خزنده های وب برای عبور از وب سایت شما و افزودن صفحات آن به فهرست آنها استفاده می کند. سپس موتور آن آدرس های صفحه (یعنی URL ها) را ذخیره می کند. صفحات را می توان با روش های مختلفی پیدا کرد، اما اصلی ترین آنها دنبال کردن پیوندهایی از صفحاتی است که قبلاً در جاهای دیگر (مانند وب سایت های دیگر) یافت شده اند.

۲ - ایندکس کردن

هنگامی که گوگل صفحات شما را پیدا کرد، سعی می کند هر صفحه را تجزیه و تحلیل کند. به محتوا، تصاویر و ویدیوها نگاه می کند و همه اینها در فهرست موتور ذخیره می شود که یک پایگاه داده بزرگ است می افزاید .

۳ - نمایش در جستجو ها

هنگامی که شخصی در گوگل جستجو می کند، موتور بهترین نتایج را تعیین می کند و نمایش می دهد . این نتایج فاکتورهای زیادی از جمله موقعیت مکانی کاربر، زبان، دستگاه و جستارهای قبلی را نیز مد نظر قرار می دهد . نتایج اغلب برای جستجوگر شخصی سازی می شوند. به عنوان مثال عبارتی همچون " سایت آماده " در ایران با کشوری دیگر برای افراد جستجو کننده ممکن است کاملا متفاوت باشد .

این مقاله نیز میتواند به شما کمک کند : بهینه سازی صفحه اصلی برای سئو

مزایای تبدیل شدن به یک متخصص سئو

سئو شاید چالش برانگیزترین و با ارزش ترین رشته بازاریابی باشد که داده ها، تجزیه و تحلیل، بازاریابی محتوا و مهارت فنی را ترکیب می کند. تسلط و داشتن مهارت کافی در سئو میتواند هم برای شما درآمد خوبی در پی داشته باشد و هم اینکه شما را تبدیل کند به فردی که میتواند هر کسب و کاری را در فضای آنلاین به رونق برساند .
چه در حال حاضر یک متخصص سئو هستید یا در حال کار در این زمینه هستید، شغل سئو نویدبخش هیجان و پتانسیل فوق العاده ای برای رشد است.راه های دیگری نیز وجود دارد که می توانید با تجربه سئو از آنها استفاده کنید، از جمله بازاریابی محتوا، مشاوره کسب و کار، و تجزیه و تحلیل داده ها ، چیدن استراتژی سئو و ....

تقاضا برای متخصصین سئو

از آنجایی که سایت ها و شرکت های بسیاری وجود دارند که خواهان آن هستند که در نتایج گوگل در کلمات کلیدی مختلفی باشند همواره برای متخصصین سئو تقاضا هست و هرچقدر که شما تخصص بیشتری داشته باشید برند های بزرگتری با شما همکاری خواهند نمود .
این روزها انتظار می رود که یک متخصص سئو مسئول حدود نیمی از ترافیک متوسط وب سایت باشد. با توجه به اینکه سایت هایی که موفق می شوند پنج موقعیت برتر را در SERP ها حفظ کنند، تقریباً ۶۸ درصد کلیک ها را دریافت می کنند، کسب رتبه بالا می تواند تأثیر فوق العاده ای بر رشد و درآمد کسب و کار شما داشته باشد.

به صورت مداوم آموزش ببینید و تخصص خود را به روز کنید

از آنجایی که هسته موتور جستجوی گوگل دائما در حال به روز رسانی خود می باشد تا بتواند نتایج بهتری را به کاربران خود نمایش دهد شما نیز بایستی دائما دانش خود را به روز نگه دارید و از آپدیت های گوگل عقب نمانید برای اینکار نیز لازم است همواره پیگیر افراد برجسته یا وب سایت های مرجع در حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ بوده و مطالب آنها را بخوانید یا به پای ویدیو های آنها در یوتیوب بنشینید تا از قافله تغییرات گوگل عقب نمانید .

به ابزارهای گوگل تسلط کافی داشته باشید

اگر که قصد دارید سئو کاری متخصص و حرفه ای شوید چاره ای ندارید جز اینکه به ابزارهای خوده گوگل در زمینه سئو تسلط کافی پیدا کنید و سایت خود را به آنها بشناسانید و از آنها برای بهبود نتایج خود در گوگل بهره ببرید . ابزارهایی همچون سرچ کنسول گوگل ، گوگل آنالیتیکس ، تگ منیجر ، گوگل کیورد پلنر و ... شناخت و استفاده درست از این ابزارها که گوگل در اختیار وبمسترها قرار داده است میتواند وب سایت شما را به نتایج خوبی در گوگل برساند و همچنین بررسی و آنالیز کاملی بر روی وب سایت خود داشته باشید .

مراحل تبدیل شدن به یک متخصص سئو

در دنیای مدرن امروزی، شما می توانید مهارت های بی شماری را به تنهایی یاد بگیرید. و بسیاری از این موارد را می توان به صورت آنلاین و به روشی ساختاریافته و کامل با سایت هایی مانند یوتیوب انجام داد. اگر در این صنعت تازه وارد هستید و قصد دارید یک متخصص سئو شوید، در اینجا هفت مرحله را دنبال کنید:

۱. اصول اولیه نحوه کار موتورهای جستجو را بیاموزید
۲. استراتژی ها و مفاهیم سئو را درک کنید
۳. در دوره های آموزشی سئو شرکت کنید و دوره های آموزشی خوب روز را ببینید
۴. با اخبار و جدیدترین ترند های سئو آشنا باشید و از قافله تغییرات عقب نمانید .
۵. با ابزارهای سئو آشنا شوید
۶. تاکتیک های سئو را در وب سایت یا وبلاگ خود آزمایش کنید
۷. تلاش ها و نتایج خود را به کارفرمایان نشان دهید

مسئولیت های شغلی یک متخصص سئو

در سئو به موارد زیادی بایستی توجه شود و شغل شما به عنوان یک سئو کار به صورتی است که روزهای شغلی متنوعی را خواهید داشت برای انجام یک سئو تخصصی مسئولیت های شما شامل موارد زیر خواد بود :

بهینه سازی

بهینه سازی مهمترین مسئولیت یک متخصص سئو خواهد بود. این شامل بهینه سازی موتورهای جستجو درون صفحه و خارج از صفحه می شود. انواع اولیه آن عبارتند از :

سئوی داخلی :

• ایجاد و بهینه سازی محتوا
• بهینه سازی نرخ تبدیل
• تگ های هدر، تگ های عنوان، تگ های توضیحات متا
• تصاویر و متن ALT
• تحقیق و قرار دادن کلمات کلیدی
• ساختار URL
• تجربه ی کاربری

سئوی خارجی :

• افزایش ترافیک از رسانه های اجتماعی به وب سایت شما
• لینک سازی
• وبلاگ نویسی مهمان
• ایجاد فایل های رسانه ای و انتشار آنها از قبیل ( اینفوگرافیک ، ویدیو ، پادکست و ... )

بهبنه سازی موبایل

از آنجایی که بخش فزاینده ای از جستجوها در دستگاه های تلفن همراه انجام می شود، گوگل می خواهد ایندکس آن برای کاربران تلفن همراه به خوبی کار کند. تجربه کاربری در یک دستگاه تلفن همراه به نوبه خود بر سئوی موبایل شما تأثیر می گذارد. گوگل اکنون در حال خزیدن وب سایت ها با رویکرد موبایل محور است، بنابراین اطمینان از بهینه سازی محتوای شما برای دستگاه های تلفن همراه ضروری است.

تحقیق کلمات کلیدی

شما به عنوان یک متخصص سئو بایستی بتوانید که بهترین کلمات را برای سایت مربوطه بیابید و از آنها نیز به شکل درست در سایت استفاده کنید و یک استراتژی دقیق داشته باشید برای دستیابی سایتتان به کلمات مشخص شده در زمان هایی مشخص .

در این خصوص به صورت کامل بخوانید : کلمات کلیدی در سئو چیست

آنالیز مستمر

چگونه اندازه گیری می کنید که چه چیزی موثر بوده و چه چیزی موثر نیست؟ اینجاست که تجزیه و تحلیل وارد می شود، و شما به طور منظم داده ها را ردیابی و تجزیه و تحلیل خواهید کرد تا ببینید که صفحات وب و کلمات کلیدی متمرکز چگونه کار می کنند.

لینک سازی حرفه ای

هنگامی که وب سایت دیگری به وب سایت شما لینک می دهد، به آن بک لینک یا لینک ورودی می گویند و یکی از مهم ترین عوامل رتبه بندی است. این نوع پیوند را به عنوان یک رای اعتماد از یک وب سایت دیگر در نظر بگیرید. یکی از مسئولیت‌های شما «ساخت پیوند» با جستجوی فرصت‌هایی برای وادار کردن سایر وب‌سایت‌ها برای پیوند دادن به وب‌سایت شما بدون پرداخت هزینه یا با پرداخت هزینه ( رپورتاژ ) خواهد بود.

همگام بودن با تغییرات روز

اولین قدم برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو، خواندن مقالاتی است که توسط متخصصان حرفه ای نوشته شده است و آخرین اخبار بازاریابی جستجو را دنبال کنید تا از تغییرات در صنعت مطلع شوید. حفظ و توسعه استراتژی های خود یک مسئولیت مداوم است.

سخن آخر

در انتها لازم است اشاره نماییم که برای متخصص شدن در حوزه سئو نیاز است که شما به صورت مداوم آموزش های مختلف را ببینید ، مقالات افراد متخصص در سطح جهانی را بخوانید و دائما در حال به روز رسانی دانش خود باشید و همچنین سعی نمایید که در این زمینه تجربه کافی کسب کنید زیرا که تنها داشتن دانش کافی نیست و داشتن تجربه نیز بسیار حائز اهمیت می باشد . برای خواندن مقالات آموزشی با کیفیت نیز میتوانید به صفحه آموزش های رایگان مجموعه مجازی مارکت مراجعه نمایید . کاملا رایگان مطالب ارزشمندی را بخوانید .
اگر شما نیز در این خصوص دیدگاهی دارید حتما آن را در قسمت نظرات با ما و سایرین به اشتراک بگذارید .

برای تبدیل به یک کارشناس سئو اصلا نیازی به دانش کدنویسی و برنامه نویسی نیز هر چند بهتر است که به طراحی سایت یا حداقل اپ تی ام ال و سی اس اس تا حدی تسلط داشه باشید تا بتوانید سایت را بهینه سازید و تغییراتی را که لازم است در سایت اعمال نمایید

شما با خرید یک دامنه IR و نصب قالب وردپرس بر روی آن میتوانید یک سایت را راه اندازی نمایید و سپس بر روی سایت خود تمرینات سئو را انجام بدهید . میتوانید یک موضوع کاری را انتخاب نمایید و سعی کنید در کلمات کلیدی مختلفی رتبه بگیرید تا تمرینی باشد برای شما .

مطالب آموزشی مرتبط :