سئو صفحه اصلی سایت

وب سایت شما دروازه ورود شما به محصولات و خدمات شماست، محلی برای تعامل و خرید مشتریان . اما اگر سایت شما به درستی بهینه سازی نشده باشد، به راحتی نیز یافته نمی‌شود. اما بهینه سازی دقیقا چه چیزی است و چطور می‌توان صفحه اصلی وب سایت را طوری طراحی کرد که رتبه بندی در موتورهای جست و جو تضمین شود؟

وقتی کسب و کار شما اینترنتی است باید نکاتی را در نظر بگیرید. شما باید فناوری مناسب را انتخاب کنید ، وب سایت شما باید به خوبی طراحی شده باشد ، جهت یابی آسان باشد ، دارای تصاویر محصول باکیفیت و محتوای کامل باشد.

ممکن است وب سایت شما از نظر طراحی بهترین وب سایت باشد و همچنان مورد توجه قرار نگیرد. بدون بهینه سازی موثر، مشتریان بالقوه وقتی خدمات و محصولات شما را جست و جو می‌کنند سایت شما را پیدا نمی‌کنند. وقتی صحبت از کسب و کار آنلاین می‌شود، رتبه بندی سایت مسئله‌ای حیاتی است.

بهینه‌سازی سئو چیست؟

در رابطه با وب سایت ها ، ما در مورد بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) صحبت می کنیم که به نحوه سفارشی سازی سایت ها با استفاده از اصطلاحات و کلمات مربوط، به منظور افزایش دید هنگام جستجوی چیزها اشاره می کند. هرچه دید شما بیشتر باشد ، رتبه شما نیز بالاتر است  و احتمال اینکه مشتریان از سایت شما بازدید کنند بیشتر است.

سئو چگونه کار می‌کند؟

همه ی موتورهای جست و جو از ربات‌ها برای بررسی صفحه ها و سایت‌ها استفاده می‌کنند. آنها اطلاعات آن صفحات را جمع آوری و گردآوری کرده و سپس در فهرست خاصی قرار می دهند. الگوریتم ها تمام داده ها را با استفاده از صدها یا هزاران عامل تجزیه و تحلیل می کنند تا تصمیم بگیرند که آن صفحه وب سایت در رابطه با یک جست و جو خاص یک کاربر کجا باید ظاهر شود.

به عنوان مثال، اگر شما بخواهید یک ملک برای اجاره در لندن جست و جو کنید، یک جست‌وجو با این عبارات هزاران نتیجه را به شما نشان می‌دهد. اما مواردی که بالاترین رتبه را دارند از تعدادی واژه خاص تر استفاده کرده اند که موتور جستجو آنها را مرتبط می داند.

بهنیه سازی فقط مربوط به کلمات و عبارات کلیدی نیست. نکات دیگری است که موتورهای جست و جوای مانند گوگل هنگام بررسی و تحلیل سایت در نظر می‌گیرد.

عوامل بهینه سازی سئو صفحه اصلی

اگر شما در حال ساخت یک وب سایت هستید، عواملی هستند که باید در نظر بگیرید تا سایت شما بهینه باشد و بهترین رتبه‌ی ممکن را دریافت کند.

۱.محتوا

وب سایت شما ممکن است شامل عبارات و کلمات خوب باشد ، اما اگر محتوای شما از کیفیت کافی برخوردار نباشد ، راه زیادی را پیش نمی برید. یک صفحه باید دارای حداقل ۳۰۰ کلمه از محتوای اصلی باشد (موتورهای جستجو می توانند محتوای سرقت ادبی یا تکراری را تشخیص دهند و برای این کار شما را مجازات می کنند).

استفاده از پراگراف های طولانی و بدون محتوای با ارزش نیز ممنوع است. در حالت ایده آل ، باید محتوای خود را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید و در صورت لزوم از سرفصل ها و عناوین فرعی استفاده کنید.

۲.کلمات و عبارات کلیدی سئو

محتوای شما همچنین باید درای کلمات و عبارات کلیدی  باشد تا به رتبه‌بندی سایت شما کمک شود. این کلمات باید مرتبط به موضوع باشند.

لیست زیر در انتخاب کلمات کلیدی به شما کمک می‌کند:

  • یک کلمه کلیدی اصلی و چند کلمه کلیدی مرتبط داشته باشید (۳ تا ۴ کافی است).
  • همیشه کلمه کلیدی اصلی را در آدرس صفحه قرار دهید.
  • همچنین آن کلمه کلیدی اصلی را در توضیحات متا ، برچسب عنوان و H1 (عنوان اصلی) خود قرار دهید.
  • محتوای متنوعی با کلمات کلیدی و عبارات در سراسر ایجاد کنید.
  • در صورت لزوم از زیرنویس و لیست استفاده کنید.
  • از تصاویر استفاده کنید ، استفاده از یک تصویر در هر ۳۰۰ کلمه یا بیشتر.

به عنوان مثال ، اگر در حال فروش خدمات تلفن مشاغل کوچک هستید ، کلمات کلیدی خاصی وجود دارد که می خواهید از آنها استفاده کنید ، مانند ؛ عبارات قابل اعتماد ، امن ، مبتنی بر ابر ، تلفن و سایر عباراتی که ویژگی های محصول شما را منعکس می کند.

دیجی کالا مگ بهینه‌سازی صفحه‌ی اصلی سایت برای سئو

۳.لینک‌های بازگشتی

لینک‌های بازگشتی یکی دیگر از ابزارهای بهینه سازی سایت است که باعث بالا رفتن رتبه شما می‌شود. اگر وب سایت های دیگر کیفیت سایتتان را تشخیص داده و از سایت خود به سایت شما پیوند می دهند ، موتورهای جستجو به این نکته توجه کرده و رتبه بالاتری را برای شما قائل می شوند. اما چگونه می توانید آن سایت ها را وادار به جذب ترافیک به سمت خود کنید؟

اگر شما محتوای باکیفیت و تعاملی ایجاد کنید که وب‌سایت های دیگر مایل به اشتراک‌گذاری باشند، پس لینک سایت شما را در سایت خود قرار می‌دهند. یک راه عالی این است که محتوای منحصر به فردی ایجاد کنید که سایت‌های دیگر ترغیب شوند آن را به اشتراک بگذارند.

۴.کرول (خزندگی) سایت

ممکن است این عبارت برای شما جدید و ناآشنا باشد، اما ربات‌هایی با این نام وجود دارند که در سراسر سایت شما به محتواهای شما دسترسی دارند. اگر این ربات‌ها نتوانند در صفحاتی از سایت وارد شوند و محتوای آن را بررسی کنند، آن صفحه رتبه‌بندی نمی‌شود.

اطمینان حاصل کنید که سایت شما با داشتن ساختار پیوندی مناسب که همه صفحات شما را به یکدیگر متصل می کند ، به هر صفحه وب اجازه دسترسی به ربات ها را می دهد.

اگر صفحه‌ای وجود دارد که نمی‌خواهید ربات‌ها به آن دسترسی داشته باشند می‌توانید با استفاده از یک فایل  robots.txt دسترسی ربات را ممنوع کنید.

۵.امنیت

ممکن است برای مردم سوال پیش بیاید که چرا امنیت برای بهینه‌سازی مهم است. به خاطر داشته باشید، هیچکس نمی‌خواهد از سایتی استفاده کند که امنیت آن‌ها را در خطر می‌اندازد. اگر سایت شما امنیت خوبی ندارد باید لینک شدن در سایت‌های دیگر را نیز فراموش کنید.

مطمئن شوید که همیشه از رمزگذاری HTTPS در سایت خود استفاده می کنید. این امر به شما گواهی‌های SSL را ارائه می دهد و یک اتصال مطمئن بین پورتال و دستگاه مشتریان شما ارائه می دهد. برای دسترسی ، اطمینان حاصل کنید که سایت شما به خوبی کدگذاری شده است و دارای نقشه سایت است تا ربات ها و موتورهای جستجو بدانند سایت شما درباره چیست.

۶.سرعت

کاربران انتظار دسترسی سریع به اطلاعات را دارند، و این نکته‌ی مهمی در بهینه‌سازی سایت است. اگر سایت شما سرعت پایینی در بارگذاری دارد، پس رتبه‌بندی شما پایین می‌آید. این سه معیار بارگذاری را در نظر بگیرید:

  • سایت های دارای رتبه بالا: کمتر از سه ثانیه
  • سایت های فروش الکترونیک: ۲ ثانیه یا کمتر
  • زمان مطلوب (همانطور که توسط گوگل مشاهده شده است): کمتر از نیم ثانیه.

تیم توسعه شما باید همه کارهایی را که می تواند برای افزایش سرعت انجام دهد ، بررسی کند این می تواند مواردی مانند ترکیب پرونده ها و به حداقل رساندن درخواست های HTTP را شامل شود. همچنین زمان پاسخگویی سرور شما باید بررسی شود.

۷.نرخ تعامل

در حالی که کیفیت محتوا یک عامل کلیدی است، حتی بهترین محتواها اگر مخاطب را درگیر نکنند و آن‌ها را ترغیب به تعامل نکنند، ارزشی ندارند. گوگل از RankBrain برای نظارت و ارزیابی میزان تعامل کاربران با سایت شما استفاده می کند. معیارهایی مانند نرخ کلیک ، مدت زمان ماندگاری (مدت زمانی که کاربر در صفحه شما صرف می کند) و نرخ بازگشت به آن در نظر گرفته می شود.

نرخ پرش بالا ( جایی که افراد سایت شما را به سرعت ترک می کنند )بر عملکرد کلی و رتبه شما تأثیر می گذارد. اطمینان حاصل کنید که نه تنها محتوای شما خوب است ، بلکه طراحی کلی سایت نیز از کیفیت بالایی برخوردار است و حرکت در سایت به راحتی امکان پذیر است.

خلاصه:

  • اگر انتظار دارید هر سطحی از تجارت را به صورت آنلاین انجام دهید ، بهینه سازی صفحه اصلی و وب سایت شما بسیار مهم است. همچنین مهم است که به خاطر داشته باشید که این فقط یک کار یک باره نیست. برخی از معیارهای رتبه بندی سایت ها می توانند به طور منظم تغییر کنند ، بنابراین ضروری است که ارزیابی های منظم را انجام داده و در صورت نیاز تغییرات مربوطه را اعمال کنید.

با رقابتی شدن بخش تجارت الکترونیک ، تبدیل فروش و درآمد شما بستگی زیادی به افرادی دارد که سایت شما را با تلاش کمی پیدا می کنند. هنگامی که آنها شما را پیدا کردند ، زمان آن است که آنها را به سمت خرید سوق دهید ، خدمات عالی ارائه دهید و آنها را مشتری ثابت تبدیل کنید.

اگر نیاز به انجام خدمات سئو به صورت تخصصی داشتید میتوانید به لینک زیر مراجعه نمایید .

خدمات سئو انواع سایت