آیا سئو دشوارتر شده است ؟ راه هایی برای نتیجه گیری از سئو

آیا سئو دشوارتر شده است ؟ راه هایی برای نتیجه گیری از سئو

آیا سئو کردن سایت در حال حاضر دیگر مقدور نیست ؟ در این مقاله به این موضوع و راهکارهایی برای نتیجه گیری در سئو پرداخته ایم

اشتراک گذاری

کل بازدیدها : ۸۳۷بازدید های امروز : ۱

در سال دورتر حدود ده پانزده سال قبلتر ، به نظر می رسید سئو به راحتی  یک پیاده روی در پارک است. تنها کاری که باید انجام دهید این بود که چند کلمه کلیدی را وارد کنید و یک یا دو بک لینک بسازید تا نتایج رتبه بندی سریع را ببینید. تعجب آور نبود که اکثر افرادی که می دانستند چه کاری انجام می دهند، نتایج سریع و موثری را می بینند. حال اگر به سئو در عصر خودمان نگاهی بیندازیم ،کسب رتبه بسیار پیچیده تر و دشوارتر گردیده است  و این به این دلیل است که هم رقابت بیشتر شده است و هم اینکه گوگل به دنبال رتبه بندی و نمایش بهترین صفحات مرتبط با کلمات سرچ شده است .
در این نوشته قصد داریم که دلایل دشوراتر شدن سئو و غلبه بر آنها و راهکارهایی برای نتیجه گیری از گوگل به خصوص برای سایت های تازه تاسیس را بیان کنیم پس با ما همراه باشید و در انتها نیز نظرات خود را برای ما کامنت کنید .

به‌روزرسانی‌های مکرر الگوریتم گوگل

سئوکاران در صنعت می دانند که چگونه به روز رسانی الگوریتم گوگل به طور مکرر افزایش یافته است. موتور جستجوی پیشرو یعنی گوگل الگوریتم اصلی خود را به صورت مدام به روز میکند و صفحات خود را حتی تا چنیدن مرتبه  در روز به روز رسانی می کند. و در عین حال دائماً ویژگی هایی را آزمایش می کند که مستقیماً بر نحوه نمایش نتایج جستجو تأثیر می گذارد.
به عبارت دیگر، همگام شدن با چشم اندازهای جستجو که به سرعت در حال تغییر است، سخت تر از همیشه است. برخی از استراتژی‌ها و تاکتیک‌هایی که در گذشته کار می‌کردند، ممکن است تأثیر چندانی در محیط جستجوی ناپایدار امروزی نداشته باشند. و این موضوع این شانس را به شما میدهد که با اصولی کار کردن از رقبای ققدیم تر خود که دارای رتبه های خوب هستند جلو بزنید .

افزایش رقابت در تمامی صنایع

این یک واقعیت است که کسب و کارهای بیشتری در حال ورود به فضای دیجیتال هستند. طبق آمار گرفته شده در هر ثانیه حدود سه وب سایت جدید اضافه می شود. رقابت برای صفحه اول در گوگل هر سال سخت تر می شود. اما این مساله نباید باعث نگرانی شما شود زیرا که حتی در سخت ترین کلمات نیز شما قادر خواهید بود رتبه های نخست را کسب نمایید فقط بهتر است که هرچه زودتر نسبت به سئوی سایت خود اقدام نمایید .

برای وب سایتهای تازه تاسیس رتبه گیری مدت زمان بیشتری طول خواهد کشید

با توجه به اینکه وب سایت های بیشتری در حال ورود به عرصه بازی دیجیتال هستند، گوگل وظیفه خود را بر این گذاشته است که بهترین وب سایت ها را تنها در بالای نتایج جستجوی خود رتبه بندی کند.
این به معنای اجرای معیارهای سخت‌گیرانه‌تر برای وب‌سایت‌های جدید است تا اینکه عیار آنها نزد گوگل مشخص شود و اعتبار بگیرند تا به مرحله ای برسند که بتوانند برای مخاطبان مفید باشند و در نتایج ظاهر گردند .
بسیاری از سئوکاران حتی حدس می زنند که گوگل یک "سند باکس" را گنجانده است که در آن همه وب سایت های جدید قبل از اینکه هر گونه توانایی رتبه بندی واقعی به آنها داده شود، گروه بندی می شوند.زمان در sandbox برای وب سایت های جدید به طور متوسط ۶ ماه تخمین زده می شود. گوگل از آن زمان تاکنون وجود سندباکس را در موارد متعددی رد کرده است. با این حال، با در نظر گرفتن همه موارد، بسیاری از سئوکاران معتبر هنوز به وجود آن اعتقاد دارند.

نتایج جستجوی گوگل در حال کاهش است

به طور معمول، گوگل ده نتیجه ارگانیک را در هر عبارت جستجوی داده شده نمایش می دهد. با این حال، دیدن نتایج جستجو که ۷ تا ۹ نتیجه وب سایت را در هر جستجو نشان می دهد غیر معمول نیست. از آنجایی که گوگل در چند سال گذشته این مفهوم کوچک شده را به شدت آزمایش کرده است، اگر آنها تصمیم بگیرند این تغییر را دائمی کنند، جای تعجب نخواهد بود. به عنوان یک تجارت در حال رشد که برای اولین بار سئو را شروع می کند، این فاکتور تا حدی مهم است که در نظر گرفته شود.

ظهور تبلیغات جستجو و سایر ویژگی‌های SERP

تبلیغات گوگل حدود ۵۵ درصد از درآمد آلفابت را تشکیل می دهد. یک مزیت آشکار در قرار دادن تبلیغات در جستجوهای وب، به ویژه پرس و جوهای با حجم بالا وجود دارد. ویژگی‌های SERP Google، مانند قطعه‌های برجسته، بسته‌های محلی و تصاویر، همچنین بخش‌های زیادی از املاک و مستغلات موتورهای جستجو را اشغال می‌کنند و توجه را بیشتر از نتایج ارگانیک منحرف می‌کنند. گاهی اوقات باید سه بار اسکرول کنید تا به نتایج ارگانیک برسید. بنابراین اگر به سختی در صفحه اول گوگل ورودی میگیرید، این ویژگی ها ممکن است شما را بیشتر از مشتریان هدف خود دور کنند.

چرا کسب و کار شما باید سئو را شروع کند؟

موفقیت در سئو یک شبه اتفاق نمی افتد. با سئو کلاه سفید، ایجاد اعتبار و شهرت در اطراف برند شما برای گوگل و کاربران ممکن است ماه ها یا سال ها طول بکشد، بسته به رقابت جایگاه شما.

در اینجا چند نکته مفید برای کمک به تصمیم گیری شما وجود دارد.

برای بازاریابی خود برنامه ریزی کنید، آن را تا زمانی که خیلی دیر نشده است رها نکنید

هرچه زودتر سئو را شروع کنید، زمان بیشتری برای رسیدن به رقبای خود و سرمایه گذاری در یک وب سایت با عملکرد بالا خواهید داشت. الگوریتم جستجوی گوگل به وب سایت های مستقری که به طور مداوم محتوای با کیفیت بالا تولید می کنند، اعتماد دارد. ضروری است که استراتژی سئو و هزینه های بودجه خود را زودتر برنامه ریزی کنید تا از تصمیم گیری های عجولانه جلوگیری کنید.

کاربران به نتایج ارگانیک نسبت به تبلیغات اعتماد بیشتری دارند

طبق آمارهای گرفته شده ۸۰ درصد از همه افرادی که در گوگل جستجو می کنند تبلیغات پولی را نادیده می گیرند. یعنی حدود ۲۰ درصد از کاربران روی تبلیغات پولی کلیک می کنند. اجرای یک استراتژی خوب برنامه ریزی شده سئو که E-A-T و قدرت موضوعی را ایجاد می کند، می تواند باعث شود که کسب و کار شما بر روی جریان بزرگی از مشتریانی که به دنبال محصول یا خدمات یک وب سایت با رتبه بالا هستند، سرمایه گذاری کند.

شناسایی کلمات مناسب

برای اینکه حتی در سخترین حوزه ها نیز بتوانید از گوگل مشتری و ورودی داشته باشید نیاز است که استراتژی کلمات خود را به درستی انتخاب نمایید و به این فکر نکنید که دیگر نمیتوان در برخی از کلمات رتبه گرفت .
شما با هدف قرار دادن کلمات کلیدی تخصصی تر و طولانی تر به راحتی در بازه زمانی چند ماهه میتوانید با یک استراتژی درست در گوگل نتیجه بگیرید و به رتبه های اول قرار بگیرید . همچنین اگر صاحب یک وبسایت فروشگاهی هستید میتوانید با مانور دادن بر روی سئو محوصلات خود به خصوص محصولات جدید که هنوز سایر رقبا بر روی آن مانور نداده اند به موفقیت های چشمگیری برسید .