چطور ایمیل وردپرس را به راحتی تغییر بدهیم – معرفی کلیه روش ها

در این مقاله، به بررسی روش‌های مختلف تغییر ایمیل وردپرس خواهیم پرداخت.همه جنبه‌ها را بررسی خواهیم کرد تا شما بتوانید با اطمینان و به راحتی ایمیل‌های وردپرس خود را مدیریت کنید.

کل بازدیدها : ۱۲۸بازدید های امروز : ۱

تاریخ انتشار : ۱۴۰۲-۰۹-۱۶

چطور ایمیل وردپرس را به راحتی تغییر بدهیم – معرفی کلیه روش ها

عناوین اصلی این محتوا :

آیا می‌خواهید بدانید چگونه به ساده‌ترین شیوه ممکن، آدرس ایمیل مدیریتی را تغییر دهید؟

آدرس ایمیل مدیریتی یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه کنید هنگام راه‌اندازی سایت وردپرس خود، زیرا از آن برای ورود به داشبورد وردپرس استفاده خواهید کرد.

اگر شما یک فرد یا شرکت با ۵۰,۰۰۰ کارمند هستید، ایمیل‌ها برای مدیریت هر چیز از فرم‌های تماس تا پیام‌های افزونه‌های امنیتی بسیار مفید هستند. به همین دلیل همیشه باید آدرس فعلی خود را داشته باشید.

به صورت پیش‌فرض، آدرس ایمیل مدیر وردپرس، آدرس ایمیل شماست. این به این معناست که هرکسی که از آدرس ایمیل مدیر پیش‌فرض و رمز عبور استفاده کند، به ناحیه مدیریت سایت شما دسترسی خواهد داشت.

می‌توانید آدرس ایمیل مدیر را از تنظیمات وردپرس یا با کمک یک افزونه یا استفاده از phpMyAdmin تغییر دهید.

حالا بیایید بررسی کنیم چرا باید آدرس ایمیل مدیر را تغییر دهید و چند مزیت که دلیل را همراهی می‌کنند، را به سرعت بررسی کنیم...

چرا باید ایمیل وردپرس را تغییر دهیم ؟

وردپرس یک پلتفرم محبوب وبلاگ‌نویسی است که برای انتقال قدرت به میلیون‌ها وب‌سایت استفاده می‌شود. همچنین یکی از پراستفاده‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا در جهان است. اما یک ویژگی پنهان در وردپرس وجود دارد که ممکن است به حداکثر توانایی خود استفاده نشده باشد. همه اهمیت نمی‌دهند که آدرس ایمیل مدیریتی وردپرس خود را به‌روز کنند. این ممکن است منجر به از دست رفتن فرصت‌ها، از دست رفتن پیام‌ها و مشکلات متعدد دیگر شود.

بیایید به برخی از دلایلی که شما ممکن است در نظر بگیرید تا آدرس ایمیل مدیریتی وردپرس خود را تغییر دهید، نگاهی بیندازیم.

نقص امنیتی

اگر وب‌سایت شما هک شده است، احتمالاً آدرس ایمیل شما در معرض خطر قرار گرفته است. برای بازیابی دسترسی و ایمن‌سازی وب‌سایت خود، باید آدرس ایمیل مدیریتی خود را تغییر دهید.

ارتقا به ایمیلی حرفه ای تر

بیایید فرض کنیم که شما به تازگی یک ایمیل حرفه‌ای برای نمایندگی از کسب و کار خود دریافت کرده‌اید، و این آدرس ایمیل با نام دامنه شما پایان می‌یابد. اگر می‌خواهید در خبرنامه‌ها و مقالات وبلاگ خود حرفه‌ای به نظر بیایید، ممکن است در نظر بگیرید آدرس ایمیل مدیریتی خود را تغییر دهید. این به خصوص مفید است اگر ایمیل‌های تراکنشی ارسال می‌کنید، زیرا به ساخت اعتماد با کاربران کمک می‌کند.

ری برندینگ

اگر قصد دارید دوباره برند خود را تعریف کنید، به خصوص اگر نام کسب و کار خود را تغییر دهید، حتماً از یک آدرس ایمیل جدید بازنمایی از برند جدید خود استفاده کنید.

دسترسی به حساب ایمیل خود را از دست داده‌اید

اگر دسترسی به آدرس ایمیل خود را از دست داده‌اید، روشن است که قادر به دریافت هر گونه اعلان ورودی از وردپرس یا پیوند بازیابی رمز عبور نخواهید بود. برای رفع این مشکل، باید آدرس ایمیل مدیریتی خود را به یک آدرسی که به آن دسترسی دارید، تغییر دهید.

توسعه‌دهنده‌ای وب‌سایت شما را راه‌اندازی کرده بود

اگر یک توسعه‌دهنده به شما در راه‌اندازی وب‌سایت کمک کرده باشد، ممکن است از حساب ایمیل خود استفاده کرده باشد که شما به آن دسترسی ندارید. بنابراین، باید آدرس ایمیل مدیریتی خود را به آدرس ایمیل خود تغییر دهید تا دسترسی کامل به وب‌سایت خود داشته باشید.

چطور آدرس ایمیل ادمین وردپرس را تغییر بدهیم ؟ معرفی ۳ روش اصلی

تغییر ایمیل وردپرس از تنظیمات وردپرس

توصیه می‌شود که مبتدیان از این روش استفاده کنند چرا که بسیار ساده است. این روش را معمولاً برای تغییر آدرس ایمیل مرتبط با حساب کاربری مدیریتی وردپرس و وب‌سایت خود استفاده خواهید کرد.

برای تغییر آدرس ایمیل وب‌سایت وردپرس، به بخش Settings → General از داشبورد وردپرس خود بروید و آدرس ایمیل را در گزینه Administration Email Address تغییر دهید.

تغییر ادرس ایمیل وردپرس چطور ایمیل وردپرس را به راحتی تغییر بدهیم - معرفی کلیه روش ها

پس از انجام تغییرات، روی دکمه Save Changes کلیک کنید. حالا وردپرس آدرس ایمیل مدیریتی جدید شما را ذخیره خواهد کرد. با این حال، آدرس ایمیل مدیریتی تغییر نخواهد کرد تا زمانی که شما ایمیل را تأیید کنید. وردپرس همه ایمیل‌ها را به آدرس جدید ارسال خواهد کرد، پس از اینکه شما آدرس ایمیل را تأیید کرده‌اید.

ایمیل مدیریت وردپرس چطور ایمیل وردپرس را به راحتی تغییر بدهیم - معرفی کلیه روش ها

تغییر ایمیل با استفاده از پلاگین

اگر به هر دلیلی نتوانید آدرس ایمیل را از طریق تنظیمات وردپرس تغییر دهید، می‌توانید از یک افزونه استفاده کنید. برای این کار، ابتدا باید افزونه Change Admin Email را نصب و فعال کنید. برای این منظور، از داشبورد وردپرس به قسمت Plugins → Add New بروید.

change admin email plugin scaled 1 scaled چطور ایمیل وردپرس را به راحتی تغییر بدهیم - معرفی کلیه روش ها

پس از فعالسازی افزونه، به صفحه Settings → General داشبورد وردپرس خود بروید. در گزینه Administration Email Address، آدرس ایمیل جدیدی که می‌خواهید استفاده کنید را وارد کنید.

email address plugin method 1 scaled 1 scaled چطور ایمیل وردپرس را به راحتی تغییر بدهیم - معرفی کلیه روش ها

توجه داشته باشید که در زیر فیلد آدرس ایمیل یک دکمه تست ایمیل وجود دارد. پس از وارد کردن آدرس ایمیل جدید در فرم، بر روی آن کلیک کنید. این کار نیاز به تأیید آدرس ایمیل را از بین می‌برد. در آخر، بر روی دکمه Save Changes کلیک کنید تا تغییرات شما ذخیره شود.

بدون نیاز به احراز هویت، افزونه به طور خودکار آدرس ایمیل مدیریتی را تغییر خواهد داد. علاوه بر این، یک ایمیل آزمایشی به آدرس ایمیل مدیر جدید برای شما ارسال می‌شود.

تغییر ایمیل ادمین وردپرس از phpMyAdmin

این یک روش دیگر برای نشان دادن چگونگی استفاده از phpMyAdmin برای تغییر آدرس‌های ایمیل است، و یک روش مخفی! شما باید از این روش استفاده کنید زمانی که به قسمت مدیریت وردپرس دسترسی ندارید.

ابتدا، باید به داشبورد cPanel در حساب هاستینگ خود بروید. در بخش دیتابیس‌ها، بر روی نماد phpMyAdmin کلیک کنید .

پنجره phpMyAdmin در صفحه نمایان می‌شود و دیتابیس شما در ستون چپ لیست شده است. با کلیک بر روی آن، تمام جداول داخل آن نمایش داده خواهد شد. شما باید جدول با نام _options را پیدا کرده و بر روی آن کلیک کنید. سپس بر روی فیلد admin_email کلیک کرده و گزینه Edit را انتخاب کنید که در زیر نشان داده شده است.

change email phpMyAdmin scaled چطور ایمیل وردپرس را به راحتی تغییر بدهیم - معرفی کلیه روش ها

آدرس ایمیل جدید را در فیلد متنی وارد کرده و بر روی دکمه Go کلیک کنید. شما با موفقیت آدرس ایمیل برای اطلاع‌رسانی‌های ایمیل وب‌سایت وردپرس خود را تغییر داده‌اید.

سخن انتهایی

در این مقاله، ما به تغییر آدرس ایمیل مدیریتی در وردپرس پرداختیم و چندین روش برای انجام این کار را بررسی کردیم. ما ابتدا به تغییر آدرس ایمیل از طریق تنظیمات وردپرس پرداختیم، سپس از افزونه‌ها برای انجام این کار صحبت کردیم. همچنین یک روش پنهان‌تر با استفاده از phpMyAdmin را نیز مورد بررسی قرار دادیم.

اگر امکان دسترسی به منطقه مدیریت وردپرس ندارید یا به دنبال روشی مختلف هستید، استفاده از phpMyAdmin می‌تواند یک راه حل موثر باشد. با انتخاب هر روش، حتماً از تصدیق آدرس ایمیل جدید اطمینان حاصل کنید تا همه پیام‌ها به درستی به آدرس جدید ارسال شوند.

اکنون شما آماده‌اید تا آدرس ایمیل مدیریتی وب‌سایت وردپرس خود را به‌روز کنید و از امکانات بهتر و امن‌تر استفاده کنید.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید