چرا ویدیو بهترین راه برای جذب مخاطب و افزایش تبدیل است؟

چرا ویدیو بهترین راه برای جذب مخاطب و افزایش تبدیل است؟

در این مقاله در خصوص دلایلی که باید از ویدیو به عنوان یک استراتژی برای تولید محتوا و بازاریابی استفاده نمایید صحبت شده است که توصیه میشود حتما مطالعه نمایید .

اشتراک گذاری
کل بازدیدها : ۷۶۶بازدید های امروز : ۳

تاریخ انتشار : ۳۱-۰۱-۱۴۰۳

در عصر محتوا که حتی برند های بزرگ نیز میتوانند در دنیایی از محتوا که به وجود آمده است گم شوند درگیر کردن مخاطبان با محتوا و ماندگاری آنها در سایتتان مساله ای بسیار حائز اهمیت است . مردم از لحظه‌ای که صبح به تلفن‌هایشان نگاه می‌کنند، دائما با تبلیغات، اعلان ها و هر نوع اطلاعات دیگری در آنجا بمباران می‌شوند. در نتیجه، مصرف کنندگان در مورد آنچه که وقت خود را صرف نگاه کردن به آن می کنند، گزینشگرتر شده اند.
بنابراین، چه در حال راه‌اندازی یک وب‌سایت، برنامه، محصول یا خدمات جدید هستید، بسیار مهم است که بهترین راه‌ها را برای کاهش نویز برای دستیابی به مخاطبان هدف خود و در نهایت افزایش تبدیل پیدا کنید. یکی از قدرتمندترین ابزارهایی که به شما در انجام این کار کمک می کند، ویدیو است. چرا؟
پنج دلیل را بخوانید که چرا ویدیوها یکی از بهترین راه‌ها برای جذب مخاطب هدف شما و افزایش تبدیل با استفاده از محتوای ویدیویی در استراتژی بازاریابی شما هستند.

عناوین اصلی این محتوا :

۱. ویدئو جذاب ترین و متنوع ترین نوع محتوا است

اگر می‌خواهید کسب‌ و کارتان در دنیای مدرن رونق بگیرد، محتوای ویدیویی یکی از اجزای مهم استراتژی بازاریابی شما بایستی باشد .

این جذاب ترین نوع محتوای موجود است که می تواند توجه مخاطبان شما را برای مدت زمان طولانی تری نسبت به سایر اشکال محتوا مانند تصاویر، مقالات نوشته شده یا پادکست ها جلب کند.
این به این دلیل است که مغز انسان در مقایسه با محتوای نوشتاری یا صوتی، محتوای بصری را بیشتر به خاطر می آورد. حرکت و صدا در کنار هم قرار می گیرند تا یک تجربه حسی ایجاد کنند که برای کاربران هیجان انگیزتر است

در واقع، ویدئو می تواند یک تجربه همه جانبه باشد. داستان سرایی بصری از طریق ویدئو همچنین درهای زیادی را برای نشان دادن مهارت خلاقانه شما باز می کند ؛ می توانید با موسیقی، صداگذاری، حرکت، زوایای جالب و موارد دیگر بازی کنید و تاثیرات عالی داشته باشید. همه اینها به شما امکان می دهد محتوای چشم نواز، احساسی و تاثیرگذار را در یک ویدیو بسازید.
تکرار کنید، تکرار کنید و به تکرار ادامه دهید تا زمانی که بدانید دقیقاً چه نوع ویدیویی برای مخاطبان شما جذابتر و بهتر است .

۲. تبلیغات ویدیویی بسیار موثر هستند و مکان های زیادی برای آنها وجود دارد

با کانال های بسیار زیادی که تنوع زیادی را ارائه می دهند و توانایی هدف قرار دادن مخاطبان خود بر اساس ده ها معیار، شما این قدرت را دارید که تبلیغات ویدیویی بسیار جذابی ایجاد کنید که می تواند دقیقاً افرادی را که فکر می کنید مشتری می شوند هدف قرار دهید.

شما با ایجاد یک ویدیوی جذاب و انتشار آن در پلتفرم های ویدیویی همچون آپارات یا یوتیوب میتوانید بازدید کنندگان خوبی نیز از طریق آنها به دست بیاورید و حتی آنها را به سایت خود بکشانید .

تبلیغات به صورت ویدیویی نیز بسیار اثر بخش است به علاوه، نه تنها تبلیغات ویدیویی عموماً جذاب‌تر و در نتیجه مؤثرتر از سایر انواع تبلیغات هستند، بلکه در مقایسه با تبلیغات رسانه‌های سنتی هزینه کمتری نیز دارند. به همین دلیل است که برندها در هر اندازه از تبلیغات ویدیویی برای تبلیغ محصولات و خدمات خود استفاده می کنند.

۳. ویدئو آگاهی از برند را افزایش می‌دهد (اگر نیازی را برآورده کند)

برندهایی که ویدیو ایجاد می کنند احتمالاً افزایش قابل توجهی در آگاهی از برند خواهند داشت. این به این دلیل است که مصرف‌کنندگان به احتمال زیاد کسب‌وکارهایی را که در تولید محتوای معنادار فعال هستند در مقایسه با کسانی که محتوای ساده یا تکراری زیادی منتشر می‌کنند، به خاطر می‌آورند. این برای کسب و کار شما مثبت است، زیرا آگاهی از برند بالاتر باید منجر به تبدیل بیشتر شود

با این حال، مطمئن شوید که وقتی محتوای ویدیویی برای کسب و کار خود ایجاد می‌کنید، ویدیوهای شما چیزی را ارائه می‌دهند که واقعاً مخاطب شما به آن نیاز دارد - راه‌حلی برای مشکلات آنها، دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه استفاده از محصول شما (در ادامه موارد زیر)، نکات مربوط به سبک زندگی، یا به سادگی چیزی برای بهبود احساس آنها

بازدید کنندگان بیشتر احتمال دارد ویدیوهای شما را تا انتها تماشا کنند و اگر چیزی به آنها ارائه دهید، برند شما را به خاطر می آورند.

ویدئو همچنین یک راه عالی برای پاسخ به نظرات یا نقدهای منفی است. با رفع مشکلات ویدیویی به روشی دوستانه، احتمالاً اعتماد مشتریانی را که تجربه بدی در مورد کانال رسانه‌های اجتماعی، خدمات مشتری یا محصول شما داشته‌اند، دوباره به دست خواهید آورد.

۴. مردم بیشتر با ویدیو درگیر میشوند و در سایت می مانند

مطالعات نشان می دهد که مردم سه برابر بیشتر از خواندن یک مقاله برای تماشای یک ویدیو صرف می کنند مردم نه تنها زمان بیشتری را صرف تماشای ویدیو می کنند، بلکه تمایل دارند ویدیوها را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارند. ویدیوهای مفید، روشن‌فکر، خلاقانه یا سرگرم‌کننده تبدیل به یک نقطه صحبت می‌شوند و راهی آسان برای توصیه مردم به شما خواهد شد زیرا که افراد علاقه دارند که چیزهای خاص و خوب را برای دیگران ارسال کنند

ویدئو همچنین یک راه عالی برای دریافت محتوای تازه برای وب سایت شما است. انتشار محتوای ویدیویی در وب سایت شما راهی عالی برای درگیر نگه داشتن مخاطبان و بازگشت بیشتر به آن است.

در نظر داشته باشید که ویدیوی شما باید بتواند با همان ثانیه های آغازین خود مخاطب را جذب نماید که تا انتهای ویدیو را ببینید برخی می گویند هشت ثانیه و برخی تا ۲۲ ثانیه اول ویدیو را بسیار مهم برای جذب بیننده طلقی می کنند

۵. ویدیوها برای معرفی و آموزش عالی هستند

کسب و کارهایی که محصولات فیزیکی می فروشند باید از قدرت ویدئو برای نمایش محصول استفاده کنند. کسب‌وکارهایی که محصولات دیجیتالی دارند نیز همینطور  .

همه کسب و کارها باید به مشتریان بالقوه نحوه استفاده از آنچه را که می فروشند از طریق ویدیو نشان دهند.
به غیر از فروش محصولات نیز ویدیو برای سایر موضوعات نیز بسیار کمک کننده است مثلااگر یک برنامه موبایلی را میخواهید معرفی نمایید از اسکرین شات های رابط کاربری خود در یک ویدیو استفاده کنید تا به کاربران نشان دهید چقدر استفاده از آن آسان است و چه چیزهایی که می توانند با برنامه شما در تلفن خود به دست آورند.

مصرف کنندگان اگر محصولی را بدانند که چگونه کار می کند، احتمال خرید آن بیشتر است. ایجاد ویدیو برای برخی از صاحبان کسب و کار می تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص اگر محصول یا خدمات شما گسترده باشد. اما، به لطف تکنولوژی مدرن ویدئویی، ایجاد نمایش محصول ساده تر از همیشه شده است .

شما به راحتی می توانید ویدیویی برای نمایش یک محصول ایجاد کنید و آن را در وب سایت یا کانال YouTube شرکت خود منتشر کنید. اگر مصرف کنندگان بتوانند محصول شما را ببینند که چگونه کار می کند، چقدر آسان کار می کند، چگونه می تواند برای آنها کار کند و چگونه برای زندگی آنها مفید است، احتمالاً آن را خریداری می کنند .

ویدئو همچنین راهی عالی برای نشان دادن تخصص شما در یک زمینه خاص است. حتی روشی که برند شما در مورد آن در یک صدای خوب نوشته شده صحبت می کند، می تواند اطلاعات زیادی در مورد دانش شما بیان کند. اعتماد اینجا ساخته می شود. این یک راه موثر برای جذب مشتریان جدید و تشویق مشتریان فعلی به خرید مجدد از کسب و کار شما است.

خلاصه مقاله : مزایای اصلی ویدیو

اگر بخواهیم که خلاصه وار و تیتر گونه به دلایل استفاده از ویدیو بپردازیم میتوان به موارد زیر اشاره نمود :

  • ویدئوها مخاطبان زیادی را جذب می کنند
  • ویدئوها تعامل بهتری دارند
  • محتوای ویدیویی می تواند آگاهی برند را افزایش دهد
  • زمان ماندگاری برای ویدیوها بیشتر از سایر اشکال محتوای دیجیتال است
  • انتخاب ویدیوها نسبت به روش های بازاریابی سنتی می تواند مقرون به صرفه باشد
  • ویدئو راهی آسان برای نشان دادن اینکه محصول شما چقدر آسان و موثر کار می کند، است
  • تولید ویدیوهای با کیفیت بالا، تخصص شما در صنعت را نشان می دهد و اعتماد را جلب می کند
  • ویدئوها می توانند به تقویت شخصیت برند شما کمک کنند

با این همه مزایا و ضرورتی که برای استفاده از محتوای ویدیویی ذکر شد آیا اکنون شما نیز موافقید که ساخت ویدیوهای جذاب میتواند سبب ارتقای برند و فروش شما بشود ؟ نظرات خود را برای ما کامنت کنید ...