چرا وبسایت من در رتبه‌بندی گوگل قرار نمی‌گیرد؟

رسیدن به رتبه‌های بالا در نتایج موتورها جست و جست باعث دیده شدن و پیشرفت کسب و کار شما می‌شود و شما را به عنوان یک صنعت معرفی می‌کند.

پس چرا تا اکنون وبسایت شما جز رتبه بندی نبوده؟

این یک سوال است که برای هر شرکتی که از خودش پرسیده میلیون ها دلار هزینه داشته. اما متاسفانه پاسخ میلیون دلاری ای وجود ندارد.

دلایل زیادی برای بالا آمدن سایت شما در رتبه بندی وجود دارد، پس اگر شما مدت زیادی است که جوابی نمی گیرید احتمالات زیر را در نظر بگیرید:

شما زمان زیادی صرف نکردید، وقتی صحبت سئو است شما همیشه باید صبور باشید چون یک روند یک شبه نیست.

کارها باید  به ترتیب انجام شوند، تحقیق ، ایجاد و پیاده سازی استراتژی و شروع تولید محتوا به زمان نیاز دارد. و سپس گوگل زمان بیشتری نیاز دارد تا متوجه تغییرات ایجاد شده شود و تصمیم بگیرد که آیا شما واقعا ارزش جدیدی ایجاد می کنید.

چهار ماه تا یک سال طول می کشد تا ابتدا پیشرفت کنید  و سپس نتایج را مشاهده کنید. به عبارت دیگر ، زمان چیزی است که نمی توانید از آن اجتناب کنید. سخت است ، اما SEO نیاز به صبر دارد.

شاید کلمات کلیدی شما آن معنی ای که فکر می کنید نمی دهند

این تجربه ما با کلمه کلیدی SEO است:

واضح است که این کلمه کلیدی برای ما مهم است. با این حال ، در مقطعی ، صفحه اصلی ما اصلاً برای آن یافت نشد. ما کاری نکردیم که صفحه از رتبه خارج شود. پس ما شروع به تحقیق کردیم تا نتایج جست و جو این کلمه را بررسی کنیم. ما مدت‌ها در صفحه ی دوم نتایج قرار داشتیم. به نظر می رسد ، وقتی واقعاً به آن صفحه اول نگاه می کنید ، به راحتی متوجه می شوید که گوگل معتقد نیست افرادی که در جستجوی عبارت   SEOجستجو می کنند به دنبال شرکتی هستند که برای آنها سئو انجام دهد.

بلکه این افراد این کلمه را جست و جو می کنند تا بدانند سئو چیست و چطور می شود آن را اعمال کرد. به همین دلیل است تقریباً هر نتیجه ای در صفحه اول ، در مورد تعریف و نحوه ی استفاده از آن است.

تا مدتی فکر می کردیم نمی توانیم سایت خود را در صفحه ی اول نتایج جست و جو SEO بالا بیاوریم، زیرا گوگل آن را پاسخ مناسبی برای جست و جو کلمه SEO  نمی داند.

شما ممکن است بخواهید یک صفحه خاص را برای یک کلمه کلیدی خاص رتبه بندی کنید ، و با وجود همه سئو های خوبی که انجام می دهید ، به نظر نمی رسد که برای شما نتیجه بدهد زیرا این کلمه برای شما معنایی متفاوت از گوگل دارد.

صفحه اول نتایج را دقیق تر ببینید و بررسی کنید که آیا ممکن است نتایجی که گوگل می خواهد نشان دهد با آنچه شما می خواهید ارائه دهید متفاوت باشد.

وب سایت شما ممکن است عالی به نظر برسد ، اما زیبایی آن عمقی نباشد

شما هزینه زیادی برای یک وب سایت با طراحی خوب و بسیار مدرن پرداخته اید. همه چیز در مورد آن عالی به نظر می رسد. اما ممکن است در نظر گوگل اینطور نباشد. ممکن است طراحی شما عالی به نظر برسد اما همه زوایای سئو را در نظر نگرفته است.

این موضوع ممکن است دلایل زیادی داشته باشد، مانند:

  • محتوای تکراری
  • محتوای ناکافی
  • محتوای قدیمی
  • ناوبری گیج کننده
  • تمرکز بر کلمات کلیدی را تقسیم کنید ، بنابراین چندین صفحه وجود دارد که می توانند برای یک کلمه رتبه بندی شوند
  • اصول ناقص ، مانند متاها ، برچسب های alt و نشانه گذاری طرح
  • هیچ وبلاگ یا روش دیگری برای بروزرسانی محتوا وجود ندارد.

ممکن است بخش اشتباهی از سایت شما مورد توجه قرار گرفته باشد

برخی از افراد ممکن است از برخی تاکتیک های غیراخلاقی در وب سایت شما استفاده کنند. آنها ممکن است وب سایت شما را به عنوان هدفی برای تزریق کد مخرب انتخاب کنند. یا ممکن است وبلاگ شما را از بین ببرند و همه مطالب شما را دوباره منتشر کنند. یا می توانند پیوندهای بی شماری را از وب سایت های مشکوک به سایت شما ایجاد کنند.

گوگل خیلی خوب توانایی شناسایی این نوع حمله‌ها را دارد، اما شما نباید ریسک کنید و هموراه باید مراقب باشبد.

این موضوع مارا به مورد بعدی هدایت می‌کند:

google ranking چرا در گوگل نتیجه نمیگیرم ؟

پنالتی شدن توسط سایت گوگل

پنالتی(جریمه) شدن توسط گوگل باعث می‌شود سایت شما به طور کلی از نتایج جست و جوها حذف شود. اگر سایت شما رتبه‌ی خوبی داشت و ناگهان دچار افت شدیدی شد، احتمالا شما به اشتباه توسط گوگل پنالتی شده‌اید.

در اینجا کاری که باید انجام دهید این است که گزارش عملکردهای دستی گوگل (Google Manual Actions report) را بررسی و مشکلات را برطرف کنید.

اگر یکی از این گزارش ها را دریافت کرده اید ، به این معنی است که یک بازبینی کننده انسانی تشخیص داده است که وب سایت شما دیگر مطابق دستورالعمل های گوگل نیست.

اگربازبینی کننده تشخیص دهد سایت شما یکی از مشکلات زیر را دارد شما توسط گوگل پنالتی می‌شوید:

  • سایت شما هک شده‌است
  • اسپم های ایجاد شده توسط کاربران در قسمت کامنت و محتوای بلاگ
  • بخش قابل توجهی از صفحات میزبانی شده در سرویس ، اسپم هستند.
  • پیوندهای غیرطبیعی به سایت شما
  • محتواهای کوتاه بدون ارزش خاصی
  • استفاده از تصاویر به صورت نامناسب برای گرفتن کلیک بیشتر
  • متن و کلمات کلیدی پنهان

عوامل مختلف باهم در ارتباط هستند

عناصری مثل تعداد کلیک، تعداد دفعات ذکر نام وب سایت شما در اینترنت، و تعامل در فضای مجازی همه در رتبه بندی سایت شما موثرند.

بعضی از موارد موثر به صورت غیرمستقیم تاثیر می‌گذارند اما همگی این عوامل مهم هستند.

ما نمی‌گوییم که پست گذاشتن د ر فیسبوک به طور منظم باعث رتبه بندی هتر می‌شود. ما می‌گوییم که ایجاد یک جامعه در رسانه های اجتماعی باعث می شود افراد بیشتری از وبسایت شما بازدید کنند، روی لینک‌های شما کلیک کنند و مطالب شما را بخوانند.

همه‌ی اینها ممکن است نتایجی بیشتر از رتبه بندی خوب داشته باشند.

این روزها رایج ترین دلیل اینکه سایت شما رتبه‌بندی نمی شود این است که:

رقبای شما بهتر از شما عمل می‌کنند

سئو دیگر یک روش مخفی نیست که رقبای شما در مورد آن نشنیده باشند. این بخشی جدایی ناپذیر از بازاریابی مدرن است و برای هر پیوندی که ایجاد نمی کنید و هر وبلاگی که منتشر نمی کنید ، رقبای شما این کارها را انجام می‌دهند.

همان زمان که فکر می‌کنید به اندازه کافی خوب عمل کرده‌اید، یک نفر وجود دارد که به سختی تلاش می‌کند تا رتبه‌ی بهتری بگیرد. اگر کار با سئو را شروع کرده باشید احتمالا بهبودی در رتبه‌ی سایت خود دیده‌اید، اما آن‌هایی که عمیق تر و بیشتر به سئو پرداخته‌اند، نتایجی بهتر از شما می‌بینند.

فراموش نکنید که وقتی سئو انجام می‌دهید، شما با گوگل طرف نیستید بلکه شما در مقابل تمام رقبای خود هستید و دارید تلاش می‌کنید در این فضای محدود کسب و کار خود را گسترش دهید.

حتی تغییرات کوچک می‌توانند تفاوت‌های بزرگی ایجاد کنند

شاید فکر کنید که کارهای خیلی زیادی هستند که برای شروع بالا بردن رتبه خود باید انجام دهید. اما می‌توانید با قدم‌ها و تغییرات کوچیک شروع کنید، حتی قبل از اینکه بخواهید به این فکر کنید که برای انجام سئو کسی را استخدام کنید یا خیر.

اگر سایت شما رتبه بندی نمی‌شود کمی به آن زمان دهید، یا ممکن است لازم باشد یک بازنگری جدی در وب سایت خود کنید.

در هر صورت ، وضعیت فعلی خود را بررسی کنید ، از کارهای کوچک شروع کنید و تغییراتی را که می توانید شروع کنید.