48ab4b83 1a91 4bbf adcd f8354f572a3a هاست ویندوز یا لینوکس؛ جواب مشخص است!

برای خرید هاست کدام یک را انتخاب کنیم؛ هاست ویندوز یا لینوکس؟ سیستم عامل وب سرور سایت شما (OS) پلت فرم نرم افزاری است که همه چیز روی آن اجرا می‌شود. همچنین رابط کاربری را برای تعامل با خود وب سرور فراهم می‌کند. با در نظر گرفتن این موضوع، مهم است که سیستم عامل مناسب را برای شرایط خاص خود انتخاب کنید. هیچ پاسخ جهانی درستی برای استفاده از لینوکس یا ویندوز وجود ندارد. در عوض، باید در مورد هر گزینه بیشتر بدانید و تصمیم بگیرید که کدام یک برای سایت شما بهتر است. در این مقاله به شما خواهیم گفت تفاوت هاست ویندوز یا لینوکس چیست و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

هاست لینوکس چیست؟

هاست لینوکس نوعی سرویس میزبانی وب است که از سیستم عامل لینوکس برای مدیریت و ذخیره فایل‌ها و داده های وب سایت استفاده می‌کند. این یک انتخاب محبوب برای وب سایت هایی است که از فناوری های منبع باز مانند PHP، MySQL و Perl استفاده می‌کنند. خرید هاست لینوکس محیط میزبانی قابل اعتماد، پایدار و ایمن را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و می‌تواند طیف گسترده ای از برنامه‌ها و نرم افزارهای تحت وب را پشتیبانی کند.

مزیت میزبانی لینوکس این است که راه اندازی آن نسبت به سرورهای ویندوز آسان تر است. این به این دلیل است که ارائه دهندگان هاستینگ برای ارائه هاست لینوکس نیازی به پرداخت هزینه مجوز ندارند.

هاست ویندوز چیست؟

هاست ویندوز یک سیستم عامل دارای مجوز با کد منبع غیرقابل دسترسی است. ویندوز برای همه کاربرانی که دانش بسیار کمی‌از کامپیوتر دارند، بسیار خوب کار می‌کند. برای استفاده تجاری در بین مشاغل و همچنین برای استفاده شخصی خوب است – زیرا استفاده از آن بسیار ساده و آسان است.

هنگامی که سرورهای میزبانی وب توسط سیستم عامل ویندوز و انواع آن اجرا می شوند، سیستم میزبانی وب هاست ویندوز نامیده می شود. با خرید هاست ویندوز میزبان وب سایت یا صفحه وب به صورت یکپارچه می

تواند به جنبه های برنامه نویسی و توسعه وب پشتیبانی شده توسط سیستم عامل ویندوز دسترسی داشته باشد.

از دیدگاه کلی ویندوز محبوب ترین سیستم عامل کامپیوتر در جهان است و بنابراین هنگام انتخاب یک سرویس میزبانی از محبوبیت زیادی در بین مدیران وب سایت ها و کاربران برخوردار است.

ویندوز به عنوان سیستم عاملی که دائماً در مرکز تحقیقات به عنوان محبوب ترین محصول خط مقدم غول فناوری مایکروسافت قرار دارد، همچنان در حال بهبود در طیف وسیعی از جنبه های فنی برای پشتیبانی از زبان های برنامه نویسی و اسکریپت های بیشتر است.

۴ تفاوت اصلی هاست لینوکس با ویندوز

۱- قابلیت اطمینان

  • لینوکس

سیستم عامل لینوکس، از زمان آغاز به کار، همواره با تمرکز قوی به ارائه امنیت قوی سیستم، مدیریت فرآیند و زمان آپدیت متعهد بوده است. تعهد آن به امنیت سیستم، آن را به یک سیستم عامل بسیار امن و قابل اعتماد تبدیل کرده است.

  • ویندوز

مایکروسافت طی سال‌ها گام‌هایی برای بهبود ضریب قابلیت اطمینان خود برداشته است، اما هنوز کارهای زیادی برای همتراز شدن با لینوکس باید انجام شود.

بسیاری از ویژگی‌های آن به خاطر کاربر پسند بودن و سهولت دسترسی که منجر به ایجاد بی‌ثباتی سیستم و آسیب‌پذیری‌های امنیتی می‌شود، متوقف شده‌اند.

۲- به روز رسانی سیستم

34e32eb6 1ec2 472f b818 5f395c8cb4e4 هاست ویندوز یا لینوکس؛ جواب مشخص است!

  • لینوکس

سیستم عامل لینوس کنترل کاملی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا تصمیم بگیرند چه زمانی و چه به روز رسانی باید نصب شود. فرآیند به روز رسانی سریعتر است و نیازی به راه اندازی مجدد سیستم ندارد.

  • ویندوز

مایکروسافت ویندوز در این مورد به خوبی عمل نمیکند زیرا به‌روزرسانی‌های تصادفی آن به‌طور مداوم در زمان‌های نامناسب ظاهر می‌شوند.

برای کاربران مبتدی که اطلاع زیادی از تنظیمات به روز رسانی ندارند، هیچ گزینه ای باقی نمانده است، به جز عقب نشینی و رها کردن رایانه برای دانلود و نصب به روز رسانی ها. پس از هر به روز رسانی، کامپیوتر باید راه اندازی مجدد شود.

۳- سهولت استفاده

انجام این مقایسه می‌تواند دشوار باشد زیرا به استفاده کاربران بستگی دارد که از کاربر به کاربر دیگر متفاوت است.

  • لینوکس

لینوکس با مدرنیزه شدن مداوم، قابلیت استفاده و جایگاه خود را در طول سالها بهبود بخشیده است. انتشار Linux Mint فرآیند نصب و راه اندازی را ساده تر کرد.

کاربرانی که دانش فنی کمتر یا بدون دانش فنی دارند نیز می‌توانند به‌روزرسانی‌های آن را به راحتی نصب کنند و فعالیت‌های عادی مانند ایمیل، وب سایت و …/ را انجام دهند.

  • ویندوز

ویندوز به دلیل تسلط بر بازار بر روی بسیاری از دستگاه‌ها از پیش نصب شده است. معمولاً در رایانه جدید ویندوز از قبل نصب شده است.

آنقدر محبوب است که اکثر کاربران به رابط کاربری آن عادت کرده اند. و همچنین عملکرد روان نوار ابزار و فرآیند نصب آسان آن را در بین کاربران جدید و قدیمی‌محبوب می‌کند.

۴- پشتیبانی

  • لینوکس

از آنجایی که لینوکس یک پایگاه کاربری بزرگ در سراسر جهان ایجاد کرده است، پشتیبانی آنلاین گسترده ای را برای کاربران لینوکس فراهم می‌کند.

راه‌های زیادی مانند انجمن‌ها و وب‌سایت‌های پشتیبانی وجود دارد که توسط آن‌ها انجمن سیستم عامل لینوکس از کاربران پشتیبانی می‌کند.

  • ویندوز

سیستم عامل ویندوز توسط انجمن ها، سیستم های راهنمای یکپارچه و آنلاین و وب سایت های اختصاصی پشتیبانی می‌شود. علاوه بر این، فیلم‌ها و کتاب های مفید زیادی به صورت آنلاین موجود است که می‌تواند به افراد در هر سطح مهارتی کمک کند.

نتیجه گیری

در این مقاله در مورد هاست لینوکس و ویندوز، جنبه های زیادی از سیستم عامل ویندوز و سیستم عامل لینوکس را پوشش داده ایم تا دانش کافی در اختیار شما قرار دهیم تا در صورتی که قصد خرید یک هاست جدید را دارید یا برنامه ای برای تغییر برنامه دارید، بتوانید تصمیم آگاهانه بگیرید.

هر دو سیستم کامپیوتری از نظر عملکرد، اهداف و کاربرد در حوزه های مربوطه مهم هستند. بنابراین، به نیازهای خود نگاه کنید و سیستم را بر اساس آن انتخاب کنید.

در اینجا به شما پیشنهاد میکنیم برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیقتر به سایت وب رمز مراجعه کنید. در ضمن شما میتوانید برای گرفتن مشاوره در انتخاب هاست مناسب فعالیت خود از وب رمز یاری بگیرید.