چرا متن جایگزین تصویر (Alt Text) برای سئو مهم است؟

در این مقاله، قصد داریم به بررسی اهمیت متن جایگزین تصویر در سئو بپردازیم. خواهیم دید که چگونه یک متن جایگزین خوب می‌تواند به بهبود رتبه‌بندی وبسایت در نتایج جستجو، افزایش ترافیک ارگانیک و در نهایت دستیابی به اهداف کسب‌وکار کمک کند.

کل بازدیدها : ۳۲بازدید های امروز : ۲

تاریخ انتشار : ۱۴۰۳-۰۵-۲۹

چرا متن جایگزین تصویر (Alt Text) برای سئو مهم است؟

عناوین اصلی این محتوا :

آیا می‌دانستید آپلود تصاویر بدون در نظر گرفتن اهمیت متن جایگزین (Alt Text) می‌تواند تاثیر منفی بر سئو وبسایت شما داشته باشد؟ دلیل این امر آن است که موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ صفحات وب را خزش می‌کنند و قادر به درک فایل‌های تصویر نیستند مگر اینکه یک برچسب Alt تنظیم شده باشد. بنابراین متن جایگزین برای موتورهای جستجو حیاتی است تا بتوانند صفحه را بهتر درک کنند و بهترین نتایج ممکن را در هنگام جستجوی آنلاین به افراد ارائه دهند.

متن جایگزین یا (Alt Text) چیست؟

متن جایگزین، که با نام‌های ویژگی alt، توضیحات alt یا برچسب alt نیز شناخته می‌شود، قطعه‌ای از اطلاعات دقیق است که توصیف می‌کند یک تصویر چه چیزی را نشان می‌دهد.

منشا تنظیم متن جایگزین برای کمک به نابینایان و کم‌بینایان توسعه یافت تا بتوانند درک کنند که یک تصویر چه چیزی را به تصویر می‌کشد، زمانی که صفحه خوان متن قطعه را به آن‌ها منتقل می‌کند، در نتیجه تجربه مرور اینترنت آن‌ها را بهبود می‌بخشد.
با این حال، جدا از این عملکرد حیاتی، متن جایگزین برای موتورهای جستجو در درک دقیق و شناخت تصاویر وب سایت شما هنگام تجزیه و تحلیل محتوای شما در پاسخ به یک جستجو بسیار مهم است.

متن جایگزین یا Alt Text یک توصیف متنی کوتاه است که به یک تصویر اختصاص داده می‌شود. این توصیف برای موتورهای جستجو، افراد دارای اختلال بینایی و همچنین زمانی که تصویر به دلایلی نمایش داده نشود، بسیار مهم است.

متن جایگزین چگونه بر سئو تاثیر می گذارد؟

قبلا هم تاکید کردیم که تنظیم متن جایگزین (alt text) برای تصاویر برای سئو بسیار مهم است و یکی از عوامل اصلی رتبه‌بندی موتورهای جستجو محسوب می‌شود. تگ‌های alt، زمینه را برای نمایش تصویر فراهم می‌کنند و به خزنده‌های موتورهای جستجو اجازه می‌دهند تا تصویر را به درستی ایندکس کنند. با این حال، تگ‌های alt نه تنها به خزنده‌های موتورهای جستجو کمک می‌کنند، بلکه عدم تنظیم آن‌ها برای تصاویر می‌تواند تأثیر منفی بر رتبه‌بندی صفحات وب شما داشته باشد.

متن جایگزین همچنین زمانی مهم است که مرورگرها نتوانند یک صفحه را به درستی رندر کنند، به این معنی که تصاویر صفحه نمایش داده نمی‌شوند. به جای تصاویر، وب سایت ویژگی‌های alt را به جای آن بازمی‌گرداند و توضیح می‌دهد که چه تصویری باید نمایش داده شود. اگر هیچ ویژگی alt تنظیم نشده باشد، به این معنی است که کاربر نمی‌داند که قرار بوده چه تصویری نمایش داده شود، که منجر به تجربه کاربری بسیار ضعیف‌تر می‌شود.

در اصل، هدف از متن جایگزین بهبود دسترسی با توصیف آنچه که یک تصویر برای بازدیدکنندگانی که توانایی دیدن ندارند نشان می‌دهد، است. با این حال، همچنین به خزنده‌های موتورهای جستجو کمک می‌کند و بنابراین سئو را بهبود می‌بخشد. عدم تنظیم ویژگی‌های alt برای تصاویر به این معنی است که وب سایت شما برای خواننده‌های صفحه و مرورگرها دشوار می‌شود و تجربه کاربری را برای هر فردی که دارای اختلال بینایی است کاهش می‌دهد. با اطمینان از تنظیم متن جایگزین توصیفی برای همه تصاویر وب سایت خود، اطمینان حاصل کنید که همه بازدیدکنندگان و همچنین موتورهای جستجو می‌توانند به محتوای شما دسترسی داشته باشند.

چگونه تگ های Alt خوب بنویسیم

هنگام نوشتن متن جایگزین، باید از نوشتن صرفاً برای اهداف سئو خودداری کنید، زیرا این کار می‌تواند هدف واقعی نوشتن متن جایگزین را تغییر دهد.
به یاد داشته باشید که متن جایگزین برای کمک به افراد نابینا یا کم بینا برای درک آنچه در یک تصویر اتفاق می‌افتد معرفی شد. این بدان معناست که اولویت اصلی شما باید توصیف آنچه در تصویر اتفاق می‌افتد باشد و از پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید. متن جایگزین را کوتاه و توصیفی نگه دارید و از یک یا دو کلمه کلیدی استفاده کنید.

نمونه هایی از متن جایگزین خوب و بد

Picture1 1 300x193 1 چرا متن جایگزین تصویر (Alt Text) برای سئو مهم است؟

بد - اسکی کردن

خوب - مردی در حال اسکی کردن از کوه پوشیده از برف

Picture2 1 300x200 1 چرا متن جایگزین تصویر (Alt Text) برای سئو مهم است؟

بد - کارگر ساختمانی
خوب - کارگر ساختمانی که چوب را با ابزار برقی برش می دهد

Picture3 300x224 1 چرا متن جایگزین تصویر (Alt Text) برای سئو مهم است؟

بد - استادیوم

خوب - استادیوم فوتبال شلوغ

متن جایگزین لازم نیست طولانی باشد، اما باید مفصل و توصیفی باشد که تا حد امکان برای کاربر مفید باشد.

مطمئن شوید که تصاویر شما دارای متن جایگزین هستند!

هنگامی که تصویری را آپلود می‌کنید، عادت کنید که یک متن جایگزین برای آن تنظیم کنید.

افزودن متن جایگزین به تصاویر شما برای اطمینان از بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو بسیار مهم است. اگر می‌دانید که برای تصاویر خود متن جایگزین تنظیم نکرده‌اید، باید زمانی را برای مرور آن‌ها اختصاص دهید و متن جایگزین مرتبط و توصیفی را در سراسر وب سایت خود اضافه کنید.

همچنین در راستای بهینه سازی تصاویر خود برای بهبود سئو میتوانید به مقاله بهینه سازی تصاویر سایت برای سئو مراجعه نمایید

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید