وقتی از اداره بیزینس خود خسته شدید بهترین کار چیست ؟

اگر شما یک کار آفرین هستید یا کسب و کار خود را راه اندازی نموده اید قطعا پیش آمده است که به زمان هایی برسید که کاملا کلافه و بی حوصله نسبت به ادامه فعالیت خود باشید و در دریایی از سردرگمی غرق شوید این مقاله به شما کمک می کند که در این لحظات بهترین عملکرد را داشته باشید

کل بازدیدها : ۲۵بازدید های امروز : ۳

تاریخ انتشار : ۱۴۰۳-۰۶-۰۸

هر صاحب کسب و کاری این تجربه را داشته است.
آن لحظه ای که از کسب و کار خود کاملاً خسته شده اید و دیگر نمی توانید شکایات مشتریان، مشکلات فنی و هر چیز دیگری را تحمل کنید. پس به جای اینکه عصبانی شوید، راه بهتری برای مقابله با احساس ناامیدی و غلبه بر مشکلات چیست؟

در این مقاله، نکات و تاکتیک هایی برای مقابله با این احساسات به اشتراک می گذاریم

یک کارآفرین وقتی کاملاً از اداره کردن کسب و کار خود خسته شده است، چه کاری باید انجام دهد؟

۱. به خودتان گوش دهید

به یاد داشته باشید که رویای کارآفرینی چیست: آزادی، انعطاف پذیری، ساختن امپراتوری خودتان.
حالا، شما در دریایی از پبام ها غرق شده اید و خودتان همچون رئیسی به خودتان همچون یک نیرو فشار را افزایش می دهید. کسب و کاری که زمانی یک پروژه پرشور بود، اکنون مانند یک قفس طلایی به نظر می رسد.
بسیاری از کارآفرینان با این مشکل مواجه هستند. در اینجا نحوه رهایی از این وضعیت آمده است:
به خودتان گوش دهید. تصمیم با شماست. آیا یک استراحت می تواند شما را تازه کند؟ امکان واگذاری یا اتوماسیون را بررسی کنید. اما اگر کسب و کار دیگر شما را هیجان زده نمی کند، از در نظر گرفتن خروج نترسید.
کسب و کار شما برای خدمت به شما وجود دارد، نه برعکس. کنترل را به دست بگیرید، شارژ شوید و دوباره شور و شوق خود را کشف کنید، یا به سراغ چیز جدیدی بروید

۲. دلایل اساسی را در نظر بگیرید

یکی از مراحل مهمی که باید در هنگام احساس کامل خستگی از اداره کردن کسب و کار خود انجام دهید، بررسی دلایل اصلی ناامیدیتان است.
در مورد اینکه آیا این عملیات روزمره، جهت کلی کسب و کار یا عوامل شخصی است که به نارضایتی شما کمک می کند، تأمل کنید. این درون نگری می تواند به شما کمک کند تا راه حل های بالقوه یا تغییراتی را شناسایی کنید که می تواند وضعیت شما را بهبود بخشد.

علاوه بر این، درخواست بازخورد از کارمندان، مشتریان یا مشاوران مورد اعتماد می تواند بینش ها و دیدگاه های ارزشمندی را ارائه دهد که ممکن است برای شما آشکار نباشد.

با رسیدگی به ریشه های ناامیدی خود، می توانید تصمیمات آگاهانه تری در مورد آینده کسب و کار خود بگیرید.

۳. اجازه دهید بقیه اعضای تیم، کنترل را در دست بگیرد

آیا شما دائماً بر تیم خود نظارت دارید، هر جزئیاتی را بررسی می کنید و وظایفی را که فقط خودتان می توانید انجام دهید، نادیده می گیرید؟

وقت آن است که دست بردارید. من قبلاً دست های خود را در کارهایی نگه می داشتم که تیم من قبلاً آنها را تسلط داشتند، که نه تنها آنها را کند می کرد، بلکه باعث می شد من در پروژه های حیاتی، مانند تشکیل مشارکت های کلیدی، عقب بیفتم. این باعث شد احساس خستگی و فرسودگی داشته باشم. با اعتماد به تیمم برای انجام مسئولیت هایشان، فضایی برای خودم و تیمم ایجاد کردم تا رشد کنیم. این به بازگشت شادی در اداره کردن کسب و کار کمک کرد

۴. اولویت های خود را دوباره ارزیابی کنید

وقتی احساس می‌کنید که همه چیز خوب پیش نمی‌رود، همه استراتژی‌ها به بن‌بست می‌خورند و شما خسته می‌شوید، وقت آن است که یک قدم به عقب بردارید.

بهترین تصمیمی که می‌توانید در این شرایط بگیرید، اغلب تصمیم نگرفتن است - وقت آن است که اولویت‌ها را ارزیابی کنید.
استراحت کوتاهی از فعالیت‌های روزانه، تصمیم‌گیری و حل مسئله بگیرید و کاری انجام دهید که احساس استراحت بدهد. مدتی دور بودن به شما کمک می‌کند تا دیدگاه جدیدی کسب کنید یا همه چیز را در چشم‌انداز قرار دهید تا بتوانید بهتر تمرکز کرده و تصمیمات کلیدی بگیرید.
شما قادر خواهید بود در مورد وضعیت صادق‌تر باشید و تصمیم بگیرید که آیا حجم کار و استرس مشکل است یا چیزی بزرگتر مانند از دست دادن علاقه به کسب و کار شما. پس از تعیین منبع، می‌توانید تغییراتی ایجاد کنید که فرآیندها را بهبود بخشد، عملیات را ساده کند، تعادل بین کار و زندگی را بهبود بخشد، هر مشکلی که ممکن است وجود داشته باشد.

خلاصه، یک قدم به عقب بردارید، ارزیابی کنید و سپس استراتژی کنید.

۵ . از مربیان یا مشاوران کمک بگیرید

جستجوی دیدگاه‌های خارجی از طریق مربیگری یا گروه‌های مشورتی همتا می‌تواند ناامیدی شما را به بینش‌های عملی تبدیل کند.

وقتی درگیر کارهای روزمره اداره کردن یک کسب و کار هستید، آسان است که قضاوت شما همچون ابری سایه بیفکند بر روی استعدادهای شما و خلاقیت شما متوقف شود. اما با اتصال به یک جامعه که این چالش‌ها را درک می‌کند، می‌توانید ایده‌های جدیدی را جرقه بزنید، پشتیبانی مورد نیاز خود را دریافت کنید و پاسخگو باشید.

به اشتراک گذاری تجربیات خود همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا دام‌های رایج یا راه‌حل‌های نوآورانه‌ای را که ممکن است به آن‌ها فکر نکرده باشید، کشف کنید. این یک راه عالی برای یادآوری به خودتان است که در این مسیر کارآفرینی تنها نیستید، که می‌تواند واقعاً شور و اشتیاق و دیدگاه شما را دوباره روشن کند.

۶. برای مدت کوتاهی از کسب و کارتان دور شوید

وقتی کاملاً از اداره کردن کسب و کار خود خسته شده اید، یکی از موثرترین کارهایی که می توانید انجام دهید، یک قدم به عقب برداشتن و استراحت دادن به خودتان است. ممکن است این کار خلاف انتظار به نظر برسد، اما گاهی بهترین راه برای به دست آوردن وضوح و شارژ مجدد اشتیاق شما، قطع موقت ارتباط است.

گاهی اوقات یک قدم زدن یا رفتن به یک مسافرت میتواند معجزه آسا باشد  یا صرفاً چند روز مرخصی برای تمرکز بر علایق شخصی و مراقبت از خود، این استراحت به شما امکان می دهد از نظر ذهنی و عاطفی تنظیم مجدد کنید. در این مدت، از فکر کردن به کسب و کار خودداری کنید.

در فعالیت هایی که شما را شاد و آرام می کند شرکت کنید. وقتی برگشتید، اغلب متوجه خواهید شد که دیدگاه جدیدی دارید و انرژی تازه‌ای برای مقابله با انواع چالش‌ها دارید

۷. کمک بخواهید و تفویض اختیار کنید

وقتی عمیقاً درگیر جزئیات هستید و احساس می‌کنید که بیش از حد پراکنده شده‌اید، وقت آن است که کمک بخواهید

یک راهکار کارآد که در کتاب The Art of Less Doing  آمده است این است که شما باید فعالیت‌های زیاد خود را که به طور منظم برای شرکت خود انجام می‌دهید، یادداشت کنید و هر سال ۷۰% از آن‌ها را کاملاً از روی دوش خود بردارید و آن‌ها را به فرد بعدی واگذار کنید.

اگر کل تیم شما این کار را انجام دهد، همه یک مهارت جدید یاد می‌گیرند و می‌توانند به جلو حرکت کنند. در پایین‌ترین سطح، استفاده از اتوماسیون و هوش مصنوعی برای کارهای کوچکتر عالی است که افراد نباید در وهله اول انجام دهند.

۸. دوباره با اهداف و رویاهای خود ارتباط برقرار کنید

وقتی کاملاً از اداره کردن کسب و کار خود خسته شده اید، ضروری است که مکث کنید و با چشم‌اندازی اصلی خود دوباره ارتباط برقرار کنید.

گاهی اوقات، کارهای روزمره باعث می‌شوند از هدفی که برای شروع کرده اید، غافل شوید. در مورد اینکه چه جنبه‌هایی از کسب و کار هنوز شما را هیجان‌زده می‌کند و چه چیزی انرژی شما را تخلیه می‌کند، تأمل کنید و انجام کارهایی را که برایتان به ویژه استرس‌زا هستند، واگذار یا برون‌سپاری کنید.

من در پیوستن به یک گروه مشاوره‌ای همتا ارزش بسیار زیادی یافته‌ام.

به اشتراک گذاشتن مشکلات من و دریافت مشاوره از کارآفرینان همکار به من دیدگاه‌های جدید و راه‌حل‌های عملی داد. برنامه‌ریزی منظم برای استراحت و شرکت در فعالیت‌هایی که شما را جوان می‌کنند نیز بسیار مهم است.

به یاد داشته باشید که رفاه شما برای موفقیت کسب و کارتان حیاتی است. مراقبت از خود نه تنها برای شما خوب است، بلکه برای شرکت شما نیز خوب است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید